حمام کردن یکی از کارهای لذت بخش در برنامه روزانه است. اما نباید ساده از کنار آن گذشت زیرا با ارتکاب برخی اشتباهات متحمل آسیب‌هایی به بدنمان شویم. در این گزارش 6 اشتباه رایج هنگام حمام کردن را بخوانید.
کد خبر: ۹۹۵۳۱۷
6 اشتباه که در حمام مرتکب می‌شویم!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، اگر روزانه فقط 8 دقیقه به حمام بروید، در طول سال معادل 48 ساعت را در حمام سپری کرده‌اید. اما چه مقدار از آن اضافی است و چه آسیب‌هایی می‌تواند به شما وارد شود؟ قبض آب را فراموش کنید؛ آسیب‌ها جدی‌تر از آن است!

زمان زیادی در حمام می‌مانید!


زیاد ماندن در حمام علاوه بر خشک کردن پوستتان موجب اسراف آب خواهد شد. آمار نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به طور متوسط در هر نوبت حمام 65 لیتر آب مصرف می‌کنند. اگر هر نوبت دوش روزانه را به 5 دقیقه کاهش دهید، به تنهایی 7570 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اید.

موهایتان را آخر سر می‌شویید


اعمال شامپو و نرم کننده بر روی سر باید جزو نخستین مراحل استحمام باشد. دلیلش این است که بخشی از این مواد شیمیایی می‌تواند پس از شستشو هنوز بر روی موهایتان باقی بماند ولی اگر همان ابتدای ورود به حمام شامپو و سپس نرم کننده به موهایتان بزنید، دیگر مطمئن هستید که این مواد شیمیایی کاملا در فرآیند دوش گرفتن از بین می‌روند. استفاده از یک صابون نرم یا پاک کننده بر روی بدن و صورت به پاک شدن کاملا باقی مانده‌های شامپو و نرم کننده کمک می‌کند.

اجتناب از دمای خیلی پایین یا خیلی بالا


هنگام استحمام، یکی از چالش‌های مهم پیش رو تنظیم درجه حرارت آب است. دوش آب سرد در تابستان و دوش آب گرم در زمستان بسیار می‌تواند لذت بخش باشد. اما بهترین درجه آب برای حفظ سلامت پوست، درجه متوسط در تمام روزهای سال است. آکادمی پوست شناسی آمریکا (AAD) دوش آب گرم (نه داغ) را پیشنهاد می‌کند زیرا مانع خشکی پوست می‌شود.

کارهای پس از استحمام را فراموش می‌کنید


آکادمی پوست شناسی آمریکا توصیه پس از حمام خودتان را با آرامی با حوله خشک کنید و در واقع نباید این کار شدتی داشته باشد زیرا موجب خارش و اذیت شدن پوست می‌شود. ضمنا همیشه از مرطوب کننده پوست استفاده کنید تا رطوبت پس از استحمام را حفظ کنید (از مرطوب کننده حاوی مواد شیمیایی مضر استفاده نکنید).

سیستم تهویه حمام جوابگو نیست


قارچ در محیط‌های مرطوب رشد می‌کند؛ بنابراین، حمام فاقد سیستم تهویه یا سیستم تهویه خوب می‌تواند مکانی رویایی برای قارچ‌ها باشند. گرچه برخی از خانه‌ها امکاناتی را حین ساخت برای تهویه هوا تعبیه دیده‌اند، اما نصب یک فن تهویه می‌تواند کمک شایانی به حل این مشکل کند. پس از پایان استحمام بهتر است فن را تا چند دقیقه روشن بگذارید زیرا آب بر روی سطوح دیوار و کف و سقف حمام باقی می‌ماند.

سردوشی نامناسبی را انتخاب کرده‌اید


شاید سردوشی خانه‌تان خیلی قدیمی باشد و با توجه به استانداردهای زمان خود ساخته شده باشد. مثلا در اوایل دهه 90 میلادی، سردوشی‌ها به شکلی ساخته می‌شدند که قابلیت تخلیه 20 لیتر آب در دقیقه را داشته باشند اما بر اساس استانداردهای فعلی، این رقم به 10 لیتر – یا حتی کمتر - رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
۰
۰
اشتباه مهمتر در حمام آواز خواندن در حمام است كه باعث میشود شما به اشتباه فكر كنید كه صدای خوبی دارید و در جمع دوستان بخوانید....كه قطعا آبرویتان با صدای عنكرالاصواتتان خواهد رفت!!!!!
عمو قزوینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
املای انكرالاصوات را بقول خودت عنكرالاصوات ننویس ، ببم خوشگلم!
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
تست صدا در حمام!
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
سلام. كاش فقط همین ها بود معمولا ما اشتباهات زیاد دیگر هم در حمام انجام می دهیم.

نیازمندی ها