رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تهیه سند جامع گردشگری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تهیه این سند یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار گرفته و ما بنا داریم در سال اول برنامه ششم توسعه، این سند را نهایی کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۷۹

به گزارش جام‌جم، زهرا احمدی‌پور با اعلام این خبر افزود: به همین منظور تمام اطلاعات مربوط به مطالعات قبلی این سند را طبقه‌بندی کرده‌ایم و کارگروه‌هایی با حضور دانشگاهیان، صاحب‌نظران، بخش خصوصی و بدنه کارشناسی سازمان درحال مطالعه و بررسی این سند هستند.

احمدی‌پور که یکی از همراهان رئیس‌جمهور در سفر دو روز گذشته وی به استان فارس بود، در نشستی با فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فارس، تصریح کرد: گردشگری فرصتی برای ایجاد انسجام اجتماعی و دستیابی به سود اقتصادی است، طوری که سال 95 درآمد کشور از محل گردشگری هشت میلیارد دلار بود و امروز شاهد افزایش ورود تورهای خارجی به کشور هستیم که باید برای آنها برنامه‌ای منسجم تدارک ببینیم.

تعطیلات آخر هفته به نفع گردشگری

معاون رئیس‌جمهور به اجرای طرح تعطیلات آخر هفته نیز اشاره کرد و افزود: همه وجوه دولت با اجرای این طرح موافقند، زیرا با اجرای آن می‌توانیم به رونق گردشگری منطقه‌ای امیدوار باشیم.

متوازن‌سازی زمان سفر با پیشنهاد طرح سه هفته تعطیلات زمستانی که هم‌اکنون در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است نیز موضوع دیگری بود که احمدی‌پور به آن اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه ششم توسعه، گردشگری به‌عنوان «صنعت» شناخته شده است و تمام قوانین مربوط به صنعت شامل گردشگری هم می‌شود، بنابراین باید از این ظرفیت استفاده شود. همچنین گردشگری در برنامه اقتصاد مقاومتی سال 96، به‌عنوان یک سرفصل دارای ردیف مشخص است و می‌تواند از تسهیلات اقتصادی بهره‌مند شود. این برنامه تا پایان اردیبهشت به قرارگاه اقتصاد مقاومتی اعلام می‌شود.

رسمیت یافتن راهنمایی گردشگری به‌عنوان شغل

معاون رئیس‌جمهور راهنمایان گردشگری را نیز در سخنان خود فراموش نکرد و درخصوص آنها گفت: موضوع مربوط به راهنمایان گردشگری در شورای اشتغال مطرح شده و صحبت‌هایی هم با وزیر کار داشته‌ام تا راهنمایی گردشگری به‌عنوان شغل به‌رسمیت شناخته شود. بر همین اساس، معاونت گردشگری موظف شده است طرحی را برای این موضوع آماده کند.

احمدی‌پور با بیان این‌که پس از پذیرفته شدن آن به‌عنوان شغل، سایر مسائل این حوزه هم قابل‌ پیگیری خواهد بود، افزود: هم‌اکنون 8300 نفر در این حوزه مشغول فعالیت هستند، بنابراین باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال بیشتر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: از استان‌ها خواسته‌ایم مشخص کنند به‌طور خاص در کدام ‌یک از زمینه‌های گردشگری ظرفیت بیشتری برای فعالیت و رونق دارند؛ چراکه انتخاب زمینه‌ای مشخص در حوزه گردشگری امکان سرمایه‌گذاری مناسب و برنامه‌ریزی منسجم را در اختیار ما قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها