رئیس رسانه ملی در مراسم تقدیر از عوامل سریال‌های نوروزی تاکید کرد

تولید سریال‌های فاخر در اولویت

آیین قدردانی از عوامل سریال‌های نوروزی با حضور رئیس رسانه ملی، معاونان و جمعی از مدیران سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۶۴

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در آیین قدردانی از عوامل سریال‌های نوروزی با تشکر از عوامل برنامه‌های سیما در نوروز 96 گفت: هنرمندان‌، برنامه‌سازان و مدیران هر ساله برای ایام نوروز تلاش می‌کنند برنامه‌های جذاب، آموزنده و شادی برای مخاطبان تولید کنند که شایسته سپاسگزاری است.

وی افزود: رسانه ملی متعلق به ملت ایران است و همه افرادی که در آن کار می‌کنند جزو سرمایه‌های فرهنگی کشور به حساب می‌آیند و ما وظیفه داریم زحمات و زیبایی‌های کار شما هنرمندان را به مردم نشان دهیم و در جهت ارتقای فرهنگ و تکامل جامعه گام برداریم‌.

رشد 20 درصدی مخاطبان نوروزی

دکتر علی‌عسکری رشد20 درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون در فضای رقابتی با رسانه‌های معاند را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: صدا‌و‌سیما با مشکلات زیادی مواجه است، اما تولید محتوای مناسب بویژه در قالب سریال‌ تلویزیونی همواره جزو اولویت‌های این سازمان بوده و بر این اساس حمایت از تولید سریال‌های تلویزیونی را وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اثرگذاری طولانی مدت سریال‌های تلویزیونی گفت: سریال تلویزیونی به دلیل این‌که به مدت طولانی با مخاطبان همراه است، سبب ایجاد وفا‌داری و همدلی در مردم می‌شود. مردم با بازیگران انس و الفت می‌گیرند و بازیگران در دل مردم نفوذ می‌کنند و رفتار و گفتارشان بر آنها اثر می‌گذارد. از این رو توجه به ساخت سریال‌های فاخر و اثرگذار باید در اولویت قرار گیرد.

سریال، ساختار بی‌نظیری دارد

وی ضمن استقبال از ساخت مجموعه‌های بلند تلویزیونی افزود: سریال، ساختار بی‌نظیری دارد که می‌توان از آن در گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ درست در جامعه استفاده کرد. بر این اساس، با توجه به اهمیت این مساله باید تلاش کنیم ساختار نمایشی صداوسیما آسیب نبیند که هم‌اکنون با همین هدف 65 سریال در دست تولید است و 60 سریال در مراحل تحقیق و نگارش قرار دارند.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: ما هنرمندانی با‌استعداد داریم که باید با تولید آثار سطح بالا، اتفاق امسال را تکرار کنند. امسال یک رقابت خوب بین سریال‌ها ایجاد شد که امیدواریم ادامه پیدا کند.

دکتر علی‌عسکری افزود: رسالت سنگینی بر دوش ما‌ست و روحیه و جدیت در این زمینه بسیار مهم است. اکنون فضای کار جهادی و انقلابی برای اثرگذاری بیشتر و مقابله با توطئه دشمنان فراهم است و امیدوارم بتوانیم آثار بهتری تولید کنیم.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به تنوع اقلیم و آب و هوای کشور، گویش‌ها، پوشاک و غذاهای متنوع خاطر‌نشان کرد: وجود این تنوع و جاذبه‌های زیبای بصری می‌تواند دستمایه تولید آثار جذاب و متنوع شود که قطعا با استقبال مخاطبان همراه خواهد شد. وی افزود: امیدواریم با استفاده از این تنوع اقلیمی، شهرک رسانه‌ای یکپارچه‌ای برای تولیدات متنوع طراحی و پیاده‌سازی کنیم که البته گام‌هایی نیز در این خصوص برداشته شده است.

حال خوب مردم با تلویزیون

مرتضی میر‌‌‌‌باقری، معاون سیما نیز در آیین قدردانی از عوامل سریال‌های نوروز 96 گفت: حال و هوای مردم در مناسبت‌های مختلف متفاوت است. برای مثال شرایط روحی آنان در عید نوروز با رمضان فرق دارد و مردم سبک زندگی خود را متناسب با مناسبت‌‌‌‌ها تعیین می‌‌‌‌کنند‌‌. این موضوع در نوع برنامه‌سازی رسانه هم اثر‌‌‌‌گذار است.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت‌‌‌‌های مهم ما نوروز است‌‌‌‌‌. در دوره قبلی مدیریت من در سیما، نوروز با محرم همراه بود و سریال‌هایی چون شب دهم متناسب با آن فضا تولید شد؛ اما امسال و در سال‌های آینده با مناسبت‌های دینی رجب و شعبان مواجه هستیم و در سه ماهه بهار امسال نیز مناسبت‌های اجتماعی، سیاسی و دینی را داریم و باید سریال‌ها به گونه‌ای باشند که ضمن خلق فضایی فرح‌بخش، مردم را برای ورود به این مناسبت‌ها آماده‌تر کنند.

میر‌باقری گفت: حال مردم زمانی خوب می‌شود که حال تلویزیون خوب باشد و حال رسانه ملی هم در صورت مناسب بودن حال هنرمندانش خوب می‌شود‌. امیدوارم امسال حال هنرمندان بهتر از قبل شود و آثار فاخر بیشتری تولید کنند.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: زمانی که مسئولیت سیما را بر عهده گرفتم، حد‌اکثر 20 سریال در مراحل مختلف تولید قرار داشت، اما اکنون بیش از صد سریال در ایستگاه‌های مختلف تولید پیش‌بینی شده که 8500 نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: طبق نظر‌سنجی‌های صورت گرفته‌‌‌‌، امسال مخاطبان سریال‌های نوروزی 20 درصد افزایش پیدا کرده‌اند و «علی‌البدل» بیشترین مخاطب را به خود جلب کرد. دو سریال دیگر هم با اختلاف اندک در رده‌های بعدی قرار گرفتند. سال‌های گذشته یک سریال اول می‌شد و بقیه با اختلاف بسیار زیاد دوم و سوم می‌شدند، اما امسال تنوع سریال‌ها بسیار زیاد و اختلاف میزان مخاطبان آنها اندک بود. میر‌باقری گفت: سریال «علی‌البدل» افزون بر این‌که سریال متفاوتی در میان سریال‌های نوروزی بود‌، اثری متفاوت در کارنامه کاری سیروس مقدم نیز به حساب می‌آید. سریال‌های «مرز خوشبختی» و «دیوار به دیوار» هم عواملی بسیار حرفه‌ای داشتند و امسال مخاطبان سریال‌ها، بازیگران محبوبشان را ‌‌‌دیدند.

وی ادامه داد: از دکتر علی‌عسکری تشکر می‌کنم که با تدابیر ایشان و با وجود مضیقه‌ها، در ده ماه گذشته هیچ مشکل مالی در حوزه سریال‌سازی نداشتیم.

سریال‌های پر‌بیننده و رقابتی نزدیک

در بخش دیگر از آیین قدردانی از عوامل سریال‌های پر‌مخاطب تلویزیون، عوامل سریال‌ها به بیان دغدغه‌ها‌یشان پرداختند. سیروس مقدم، کارگردان سریال «علی‌البدل» گفت: امسال هر سه سریال نوروزی خوش درخشیدند؛ تنوع بین آنها زیاد و فاصله میزان مخاطبانشان کم بود.

وی افزود: سریال‌های نوروزی سیما شروع و قصه‌های خوبی داشتند و استاندارد‌ها را رعایت کرده بودند.

مقدم گفت: علی‌البدل کار سختی بود که خوشحالم مدیران سیما پای آن ایستادند و از آن حمایت کردند. بعضی حواشی، اجازه خلق فیلمنامه‌ها و آثار متنوع را به کارگردانان نمی‌دهد، اما حمایت‌ها سبب شد علی‌البدل دیده شود و مسائل خوبی را مطرح کند.

مهدی فخیم‌زاده، بازیگر سریال علی‌البدل نیز گفت: مشکل این روز‌های ما این است که در برنامه‌سازی دست روی هر کسی می‌گذاریم ناراحت می‌شود‌. امیدوارم این مشکل حل شود.

در ادامه، رویا تیموریان بازیگر سریال «دیوار به دیوار» نیز گفت: اگر 20 درصد به میزان مخاطبان سریال‌های تلویزیون در نوروز 96 اضافه شده، یعنی تقاضای مردم چنین سریال‌هایی هستند. من مطمئنم با ورود متخصصان به رسانه ملی اتفاقات خوبی در پیش‌ باشد. حسین سهیلی‌زاده، کارگردان سریال مرز‌خوشبختی نیز گفت: این سریال اولین سریال نوروزی من و از معدود کار‌های طنزم بود و از تمام عوامل سریال تشکر می‌کنم. در پایان مراسم از همه عوامل سریال‌ها با اهدای سپاسنامه قدردانی شد.

مردم رسانه ملی را دوست دارند

دکتر علی‌عسکری اظهار کرد: از تهیه‌کنندگان و کارگردانانی که در نوروز امسال با تولید برنامه‌های جذاب درخشیدند، تشکر می‌کنم. رسانه ملی نه‌تنها امسال رشد خوبی داشت، بلکه نوروز 96 از سال‌های طلایی تلویزیون محسوب می‌شود. وی گفت: با وجود هزینه و تلاش زیاد رقبا برای جذب مخاطب، بیش از 85 درصد مردم، بیننده برنامه‌های تحویل سال شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی بوده‌اند و این نشان می‌دهد مردم رسانه ملی را دوست دارند و اگر برنامه خوبی تهیه شود از آن استقبال می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها