جام جم آنلاین - آرشیو

سهامدارانی که سود سهام عدالت نگرفتند چه کنند؟

سهامدارانی که سود سهام عدالت نگرفتند چه کنند؟

بنا بر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند یا به سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان مراجعه کنند.

کاروان سلمان در دامنه دماوند

کاروان سلمان در دامنه دماوند

ابرها در هم پیچیده و فشرده‌اند. درست مثل ماشین‌هایی که در آخرین پنجشنبه سال در جاده فیروزکوه، در هم پیچیده و فشرده به سمت شمال روان‌اند. اگر از دیدن اولی، لبخندی بر لب به امید بارش باران هویدا می‌شود از مشاهده دومی، ابروها در هم گره می‌خورد و نگرانی از ترافیک بروز می‌کند.

چشم‌ها دوخته به ایران‌ قوی

چشم‌ها دوخته به ایران‌ قوی

درست در روزهایی که اوج یک بحران امنیتی با چاشنی برساخته‌های رسانه‌ای را پشت سر می‌گذاشتیم و فضای جامعه در حوالی نیمه آبان از همیشه ملتهب‌تر و حساس‌تر شده‌بود و‌فشار جنگ ترکیبی هر روز رمق تازه‌ای می‌گرفت و علیه روان و اعصاب مردم حریف می‌طلبید گزاره‌هایی از سوی رهبر انقلاب مطرح شد که حالا بعد از شکست کمپین شش‌ماهه ضدایرانی هر تحلیلگری در برابر آن سر تعظیم ورود می‌آورد و از درستی نشانه‌شناسی‌ها حیرت می‌کند؛ تحلیل یک واقعه از قلب یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار کار هر کسی نیست و حالا که در روزهای آرام و پساآشوب به آن رسیده‌ایم، غنای آن تحلیل را بیشتر درک می‌کنیم.

طرح مسکن میلیاردی شد!

طرح مسکن میلیاردی شد!

طرح نهضت ملی مسکن با هدف ارائه خانه ارزان‌قیمت به دهک‌های پایین جامعه تدوین شد اما با گذشت زمان و بالا رفتن هزینه‌های ساخت، خانه‌های این طرح نیز در مسیر لاکچری شدن قرار گرفته‌اند.

راهکار جلوگیری از دستبرد تورم به دستمزد

راهکار جلوگیری از دستبرد تورم به دستمزد

در سال‌های اخیر بالا رفتن سهم دستمزد از قیمت تمام‌شده تولید، یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان بوده‌است.

مولدسازی به کمک بازار مسکن می‌آید؟

مولدسازی به کمک بازار مسکن می‌آید؟

دیروز در مراسم رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌ های دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد با انجام این کار علاوه بر این که طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی دولت سامان می‌یابد بلکه بازار مسکن نیز به سمت آرامش حرکت خواهد کرد.

سه‌گانه تحریم، کودتا و جنگ

سه‌گانه تحریم، کودتا و جنگ

در آغار چند رقم را بررسی می‌کنیم؛ در ابتدای قرن بیست‌ویکم، مصرف نفت آمریکا به‌شدت افزایش‌ یافته و از رقم ۱۶میلیون به ۲۰میلیون بشکه در روز رسیده بود که بیش از ۱۰میلیون بشکه آن، از طریق واردات تأمین می‌شد. روندی که برای امنیت ملی آمریکا تبدیل به یک بمب ساعتی شده بود.

جنایت علیه ایران با ادعای حمایت

جنایت علیه ایران با ادعای حمایت

جریانی که مدعی اتحاد سیاسی بود حتی نتوانست هشت نفر را هم دور یک میز جمع کند و نشست هشت چهره مخالف جمهوری اسلامی در آمریکا در همان شروع کار منحل شد و اتحاد نورسته‌‌شان نیامده ترک برداشت.

عکس نوشت | انقلاب جاده‌ها

عکس نوشت | انقلاب جاده‌ها

توسعه راه‌ های ارتباطی و افزایش طول بزرگراه‌ها یکی از نقاط درخشان کارنامه جمهوری اسلامی پس از انقلاب است، آن هم در شرایطی که کشور نزدیک به یک دهه درگیر جنگ تحمیلی بود.

درخواست اقدام قانونی ساترا انحصارطلبی نیست

درخواست اقدام قانونی ساترا انحصارطلبی نیست

به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر درخواست رئیس رسانه ملی از رئیس‌جمهور درباره توقف فعالیت یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی، شبهاتی در مورد این اقدام صدا و سیما در فضای مجازی منتشر شده که برای تبیین بیشتر موضوع با سیدنظام‌الدین موسوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.

با کمک هنرمندان مسیر درست را طراحی ‌کنیم

با کمک هنرمندان مسیر درست را طراحی ‌کنیم

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۷بهمن با آثار برگزیده در رشته‌های مختلف و برگزاری نمایشگاه در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی و هنری صبا، موزه هنرهای معاصر تهران و همچنین مراکز استان‌ها آغاز می‌شود.

بودجه صنعت و تولید زیر ذره‌بین

بودجه صنعت و تولید زیر ذره‌بین

جهت‌گیری کلی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حمایت از تولید مشابه سال قبل بهره‌گیری از دو ابزار تامین منابع مالی و معافیت مالیاتی است. آن‌طور که مسئولان دولت از بودجه سال آینده سخن می‌گویند، مالیات تولید نه‌تنها کاهش یافته بلکه برای واردات کالاهای مربوط به بخش تولید نیز معافیت‌هایی در نظر گرفته شده است اما برخی نمایندگان مجلس ازجمله مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس نسبت به برخی بندهای لایحه بودجه سال آینده در بخش صنعت انتقاد دارند.

این ۷نفر

این ۷نفر

با معرفی هیات انتخاب چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، این رویداد وارد فاز جدی‌تری شد و کنجکاوی‌ها برای اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) افزایش یافت؛ اتفاقی که باید تا روز ۵بهمن و تاریخ اعلام اسامی آثار منتظر ماند و نتیجه عملکرد این گروه هفت نفره را دید.

چهره‌های ایرانی مهره‌های انگلیسی!

چهره‌های ایرانی مهره‌های انگلیسی!

از آغاز سلسله قاجار، ردپای سیاست‌های انگلیس در ایران با هدف گرفتن امتیازهای تجاری، سیاسی و فرهنگی هر روز بیشتر از قبل شد و در ادامه توسعه یافت. در این دوره نسبتا طولانی، انگلیسی‌ها همواره با سیاست‌های استعماری خود توانستند برخی سیاستمداران را با خود همراه کنند و از این طریق به خواسته‌های خود برای نفوذ، اثرگذاری و جهت‌دهی سیاست‌های کلان برسند.

تحریم جشنواره فیلم فجر به نفع کیست؟

تحریم جشنواره فیلم فجر به نفع کیست؟

جشنوار فیلم فجر از اوایل دهه ۶۰ برگزار شد و طی این سال‌ها به بهانه‌های مختلف اجتماعی مورد اعتراض و تحریم‌های داخلی قرار گرفت اما هیچ‌گاه چراغش خاموش نشد. همین چند سال پیش چند نفر از سلبریتی‌ها، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند ولی وقتی این دوره از جشنواره آغاز به کار کرد همین سلبریتی‌ها پوستر فیلم‌هایی را که در آن نقش داشتند، منتشر کردند و مردم را به تماشای آنها تشویق کردند!

پاتک به جنگ‌نرم دشمن

پاتک به جنگ‌نرم دشمن

این روزها شاهد شبیخون دشمنان هستیم. آنها به‌دنبال وارونه‌سازی واقعیت‌ها در اذهان عمومی هستند. همچنین دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است تا بتواند با بهره‌بردن از ابزارهای نرم خود در برابر ایران قرار بگیرد. به همین دلیل دشمن در تلاش است که با تمام توان خود حرکت کند اما تاکنون بارها فتنه‌های دشمن نقش برآب شده است.

پرداخت سهم واقعی مناطق محروم

پرداخت سهم واقعی مناطق محروم

رسیدگی به توسعه مناطق محروم یکی از برنامه‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی در قالب «جهاد سازندگی» کلید خورد. با وجود ارتقای این نهاد به وزارتخانه در سال ۱۳۶۲، در نهایت دولت وقت در سال ۱۳۷۹ این وزارتخانه را با وزارت کشاورزی ادغام کرد.

ایران،قدرت برتر پهپادی منطقه

ایران،قدرت برتر پهپادی منطقه

خردادماه امسال در صنعت دفاعی و حوزه بازدارندگی ایران رویداد مهمی رخ داد و برای اولین بار پایگاه سری و زیرزمینی پهپادی ۳۱۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به نمایش درآمد، صنعتی که ظرفیت جدیدی را در حوزه قدرت پهپادی کشور به اجرا گذاشت و این قدرت نوظهور در چندسال اخیر به شکل فزاینده‌ای در مرکز توجهات به ویژه دشمنان کشورمان قرار گرفته است.

زنان، پیشران پیشرفت ایران

زنان، پیشران پیشرفت ایران

اسلام برای زنان حرمت و جایگاهی رفیع قائل است. در دوران پس از انقلاب با تغییر نگاهی که در پرتو انقلاب اسلامی به زن رخ داد، زن ایرانی هویت و جایگاه رفیع خود را باز یافت و توانست در نقش یک زن مسلمان در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی ورود پیدا کند. دین اسلام شأن و جایگاه والایی برای زنان قائل است.

دوست دارم نقش قهرمان امنیتی را بازی کنم

دوست دارم نقش قهرمان امنیتی را بازی کنم

مانی رحمانی، بازیگر «تمام‌رخ» که نخستین بازی خود را در یک مجموعه امنیتی تجربه می‌کند، گفت: اگرچه کاراکتر من خیلی وارد مسائل امنیتی و اکشن داستان نمی‌شد و نشد اما حس و حال و فضای حاکم بر فیلمنامه و روند فیلم، تاثیر خود را روی کاراکتر دارد که برای من، تجربه جدیدی بود.

1 صفحه

نیازمندی ها