جام جم آنلاین - آرشیو

داعش و آمریکا یکدیگر را پوشش می‌دهند

داعش و آمریکا یکدیگر را پوشش می‌دهند

طی هفته‌های اخیر، تحرکات تروریستی آمریکا در مناطق مرزی سوریه و عراق پررنگ‌تر شده و به صورت همزمان، داعش نیز بر دامنه و شدت برخی عملیات‌های تروریستی خود در مناطقی از دو کشور مذکور افزوده است. به‌راستی میان تحرکات اخیر تروریست‌های تکفیری و سیاست‌های اعلامی و عملیاتی دولت بایدن در منطقه غرب آسیا و حوزه شامات چه ارتباطی وجود دارد؟ دراین‌خصوص گفت‌وگویی با عباس المالکی نماینده پارلمان عراق و یکی از سران ائتلاف دولت قانون صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد:

شوخی با تلویزیون خیلی جذاب است

شوخی با تلویزیون خیلی جذاب است

جواد انصافی نزدیک به چهار دهه است که مخاطبان قاب کوچک را با برنامه‌های مختلف از سریال و فیلم تلویزیونی گرفته تا تله‌تئاتر و نمایش سرگرم کرده است. عمده فعالیت‌های این بازیگر پیشکسوت اما به آثار کمدی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان متمرکز بوده است.

مزه نوجوانی به آتش سوزاندن است

مزه نوجوانی به آتش سوزاندن است

درحالی که فکر می‌کنم برای لید مصاحبه‌ از چه بنویسم، یک شعر کودکانه مغزم را درگیر می‌کند. شب‌ها که ما می‌خوابیم ،آقا پلیسه بیداره!فقط آقا پلیس‌های عزیز شبانه‌روز بیدار نیستند. قهرمان‌های دیگری هم در این کشور بین مردم زیست می‌کنند که برعکس اسطوره‌های خیالی هالیوودی، شنل و ماسک ندارند. لباسی برای یک عمر خدمت به تن می‌کنند و خود را دردل آتش می‌اندازند.آتش ممکن است برای پختن غذا تا گرفتن جان یک انسان در این دنیا حضور داشته باشد.

ولیعهد زیرسایه‌خان‌بابا

ولیعهد زیرسایه‌خان‌بابا

کاظم هژیر آزاد از جمله بازیگرانی است که مخاطبان تلویزیون او را بیشتر با نقش‌های تاریخی‌اش به یاد می‌آورند. این بازیگر توانمند تجربه نقش‌آفرینی در سریال‌های تاریخی و مذهبی از جمله تنهاترین سردار، ولایت عشق، مسافر ری، مختارنامه، جلال‌الدین، معمای شاه و بانوی سردار را در کارنامه هنری خود دارد. بازی فوق‌العاده و جذاب او در قالب کاراکتر مهلب در سریال مختارنامه، همچنان در خاطر مخاطبان ماندگار شده‌است.

حفظ غرور ملی بعد از تحمل دو قرن شکست و ناکامی 

حفظ غرور ملی بعد از تحمل دو قرن شکست و ناکامی 

ایران بعد از سال‌ها تحمل ناکامی و شکست در نبرد مختلف طی دو قرن اخیر در رویارویی خود با عراق متجاوز جبران همه تحقیر‌های گذشته را کرد و بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک خود پیروز میدان جنگ شد.  

من، اسپارتاکوس، پیانو و لنچ

من، اسپارتاکوس، پیانو و لنچ

فرزاد موتمن، دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در آبادان سپری کرد و بعد از اتمام تحصیلات در مقطع متوسطه برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد. وی در سال۱۹۷۹ تحصیل در رشته سینما را رها کرد و به ایران برگشت. موتمن بعد از آن به عکاسی، فیلمبرداری و مستندسازی روی آورد. همچنین از سال۱۳۷۸ به ساخت فیلم‌های سینمایی و به‌طور همزمان، تدریس در دانشگاه سوره و دانشگاه پارس مشغول شد.

غرب به جنگ خانواده و اخلاق آمده است

غرب به جنگ خانواده و اخلاق آمده است

فشارهای اتحادیه اروپا به کشورهایی مانند لهستان و مجارستان به‌دلیل پیروی نکردن از الگوهای انحرافی جنسی تحریف شده ازسوی نهادهای غربی ادامه دارد. به عبارت بهتر، آمریکا و اتحادیه اروپا در یک همپوشانی مشترک و وقیحانه، در‌صدد حذف الگوهای سالم و فطری زندگی بشری و عادی‌سازی الگوهای غیراخلاقی و ضد‌انسانی هستند.

از خودمان پرسشگری کنیم

از خودمان پرسشگری کنیم

محمد حاتمی، بازیگر و کارگردانی است که سال‌ها تجربه صحنه دارد و این‌بار با نمایش «شبیه خون» نوشته سهراب حسینی در تالار قشقایی حضور یافته است. او در این نمایش طراح، بازیگر و کارگردان است. حاتمی سال۱۳۷۶ با سریال «پهلوانان نمی‌میرند» به تلویزیون راه پیدا کرد اما شهرت و محبوبیتش با سریال «ترانه مادری» در سال۸۶ شروع شد و با سریال «دلنوازان» در سال۸۸ و سریال «فاصله‌ها» در سال۸۹ به اوج خود رسید.

نابودی اسرائیل به جنگ هم نیاز ندارد

نابودی اسرائیل به جنگ هم نیاز ندارد

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عید سعید فطر با اشاره به سرعت‌گرفتن افول رژیم غاصب صهیونیستی، این اتفاق را یک فرصت خیلی بزرگ دانستند و با تأکید بر نقش مهم مقاومت درونی مردم فلسطین در این زمینه تصریح کردند: «هرچه این مقاومت بیشتر بشود، رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر خواهد شد، فجایعش آشکارتر خواهد شد.

روند نگران کننده افزایش خودکشی در کشور

روند نگران کننده افزایش خودکشی در کشور

‌بررسی‌ها از افزایش آمار خودکشی در کشور حکایت دارد، آمار‌ها نیز این مساله را تایید می‌کند. نگران کننده‌تر اینکه برنامه جامعی برای کنترل و کاهش این آسیب در دستور کار مسئولان قرار ندارد. به بهانه روز جهانی پیشگیری از خودکشی همه این مسائل را با دکتر حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و عضو هیات موسس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران در میان گذاشته‌ایم.

۱۰ یار حسینی در قاب تلویزیون

۱۰ یار حسینی در قاب تلویزیون

هر‌بار که صحبت از عاشورا می‌شود، این پرسش در ذهن خیلی‌های‌مان نقش می‌بندد که اگر در آن زمان بودیم، جای کدام یک از یاران امام حسین(ع) قرار می‌گرفتیم؟ اصلا در کدام طرف ماجرا می‌ایستادیم و چه می‌گفتیم؟

جهان؛ مخاطب قیام امام‌ حسین (ع)

جهان؛ مخاطب قیام امام‌ حسین (ع)

«بیعت اربعین» به کارگردانی محمدتقی یازرلو روایتی است مستند از عشق خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی. یازرلو البته مستند دیگری با عنوان «اربعین» هم دارد که آن‌هم با محوریت اربعین ساخته شده.

همه خطرات هک شدن تپسی برای کاربران

همه خطرات هک شدن تپسی برای کاربران

پیامد‌های هک شدن شرکتی مانند تپسی برای کاربران چیست؟ کارشناسان مسائل مهمی را در این خصوص مطرح می‌کنند. علی نیک نفس، رییس پیشین مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری کشور معتقد است، اطلاعات سرقت شده از پلتفرم بزرگی مانند تپسی می‌تواند مورد سوء استفاده گسترده سازمان‌­های جاسوسی، هکرها، کلاهبرداران اینترنتی و حتی شرکت­‌های تبلیغاتی قرار گیرد و موجب تسهیل جرایم مهمی علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی و حتی آسیب به منافع ملی کشور شود.

اربعین نمونه مغناطیس سیدالشهدا

اربعین نمونه مغناطیس سیدالشهدا

با چه شوری رهبر صابئین به زائران امام کمک می‌کند. چقدر زائران خارجی. این رهروها با بینش و فرهنگ و منش مختلف چنان پاک و راستکار و عاشقانه گام می‌زنند که هر بیننده و ناظری را به شور می‌آورد.

تاثیر اربعین اسلامگرایی غرب

تاثیر اربعین اسلامگرایی غرب

با استاد ارجمند دکتر محمدحسین رجبی‌دوانی ادای دینی به شکوه و فرهمندی اربعین کرده‌ایم که وصف جهانگیرش از دیرباز بر دل‌های راستگرایان و راستی‌خواهان سایه‌گستر بوده و همچنان تجلی آفتاب تابان راستی و حقگرایی است‌.

خلأ کتاب با موضوع حضرت زینب (س)

خلأ کتاب با موضوع حضرت زینب (س)

در آستانه اربعین حسینی هستیم، روزهایی که به بانوی قهرمان کربلا زینب(س) تعلق دارد. درباره زندگی این شخصیت برجسته صدر اسلام، آثار مستقل و معتبر زیادی نداریم و متأسفانه اطلاعات اغلب ما درباره ایشان به دوران مرتبط با حادثه کربلا محدود می‌شود.

گمشده زمانه خویش

گمشده زمانه خویش

سریال «عشق کوفی» که این روزها مهمان آخر هفته‌های مخاطبان می‌شود، تلاش کرده است از شکل همیشگی درام‌های محرمی خارج شود. این مجموعه یک عشق متفاوت در دل تاریخ را به نمایش گذاشته تا آنتن را دوباره به سمت درام‌های تاریخی بکشاند. کفه اصلی ترازو در عشق کوفی به سمت شخصیت هلال و تصمیم‌های او سنگینی می‌کند. هلال که پسری از خاندان علوی است به‌نوعی درگیر عشق دختری از خاندان اموی می‌شود و با ازدواجش از برخی خط قرمزهای خاندان علوی عبور می‌کند.

توقف چرخه ضد‌هسته‌ای

توقف چرخه ضد‌هسته‌ای

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته به‌مناسبت هفته دولت مهمان روزنامه جام‌جم بود و ضمن بازدید از تحریریه با مدیرعامل و مدیر‌مسئول روزنامه هم دیدار و گفت‌وگو کرد. یکی از مباحث اصلی این دیدار و مصاحبه فرامتن و بازتاب‌های رونمایی از محصول جدید سازمان انرژی اتمی بود؛ «رادیونوکلئید سزیم-۱۳۷» از دستاوردهای هسته‌ای جدید ایران است که حالا بازخوردهای زیادی در داخل و خارج از کشور داشته است و در چهارمین روز از هفته دولت، این پروژه در مقیاس آزمایشگاهی به‌عنوان یکی از دستاوردهای صنعت هسته‌ای در نمایشگاه روایت خدمت رونمایی شد.

تعارضات جنسیتی رجوی علت خشونت او بود

تعارضات جنسیتی رجوی علت خشونت او بود

تاریخ پژوه و زندانی سیاسی گفت: خشونت‌طلبی مضاعفی که رجوی دچارش شده‌بود به دلیل تعارضات جنسیتی وی بود.

همه چیز درباره سفرهای زمینی اربعین

همه چیز درباره سفرهای زمینی اربعین

نزدیک به یک هفته به اربعین حسینی مانده و زائران حسینی چند روزی است حرکت به سمت مرزهای غربی را برای ورود به عراق آغاز کرده‌اند. مرز مهران مانند سال‌های گذشته شلوغ‌ترین و پرتردد‌ترین مرز کشور است و با توجه به ثبت رکورد ۲۰۰هزار تردد در روز‌، به نظر می‌رسد در روزهای پایانی هفته این رکورد بازهم جا‌به‌جا و بیشتر شود.

6 صفحه

نیازمندی ها