خلق حماسه ای دیگر

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آرامش کامل و همراه با حضور و مشارکت عمومی مردم در کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۲۷۵۹
نویسنده حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی

خلق حماسه ای دیگر

آنچه که همه شاهد آن بود شور و نشاط خارق العاده‌ای بود که بر جامعه ایرانی حاکم شد و مردم با هوشیاری، هوشمندی و آگاهی در صف ارائه رای و پای صندوق‌های حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور حضور پیدا کردند. 


حضور پر از هیجان آگاهانه مردم و همچنین نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی و هواداران آن‌ها در محافل، مجامع میتینگ‌های سیاسی جلوه دیگر از احساس مسئولیتی بود که جلوه روشن آن را در روز هشتم تیر دیدیم.


از سویی دیگر برابر با شواهد در ایام تبلیغات نامزدها، مردم در جریان برنامه‌ها و طرح‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری قرار گرفتند و میزان استقبال از برنامه‌هایی که رسانه ملی برای آگاهی بخشی مردم در روز‌های اخیر ارائه داد حاکی از آن بود که مردم با دقت و وسواس اخبار و تحولات مربوط به انتخابات را پیگیری می‌کردند و با هوشیاری نقطه نظرات و راهکار‌های نامزد‌های ریاست جمهوری را به دقت مورد بررسی قرار می‌دادند و به ارزیابی هر کدام از نامزد‌ها می‌پرداختند تا ببیند که کدامیک از آن‌ها از این توان و امکان برخوردار است تا گام‌های موثری را برای بهبود وضعیت زندگی و همچنین رفع مشکلات و مدیریت اجرایی کشور برای ترقی و سربلندی ایران بردارد.


 در این بین تلاش‌هایی هم از سوی برخی از جریان‌های داخلی و خارجی صورت گرفت تا از هر امکان و ابزاری برای ناامید کردن مردم و دلسردشدن آن‌ها نسبت به فرایند انتخابات و نتیجه آن استفاده شود. با این وصف، مردم ما همان طور که در گذشته هم نشان دادند به هیچ وجه تحت تاثیر القائات دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار نمی‌گیرند و همواره برای حمایت از منافع ملی و همچنین پاسداری از کشور در برابر هر توطئه‌ای به میدان می‌آیند و تمام نقشه‌ها و طرح‌های فریب را نقش بر آب می‌کنند.


اکنون مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسیده است و مردم ایران آماده اند تا در جمعه‌ای دیگر دوباره حضور شکوهمند خود را برای تعیین سرنوشتشان در اداره کشور به نمایش بگذارند و حماسه دیگری را خلق کنند. 


از این رو مانند انتخابات دور اول بر همه دستگاه‌ها و نخبگان و اهل اندیشه و رسانه فرض است که بار دیگر برای فراهم آمدن تمهیدات لازم جهت برگزاری پرشکوه انتخابات دوم ریاست جمهوری بکوشند و باعث آگاهی بخشی جامعه باشند تا در ۱۵ تیر ما دوباره شاهد حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها