خواص در مسائل مهم جامعه چه وظایفی دارند و در انتخابات چگونه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند؟

معجزه مشارکت مردم در انتخابات

تبلور ایران سربلند

حضور پرشور شهروندان اقصی نقاط کشورمان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پیام‌اقتدار،صلابت و جمهوریت نظام و ملت ایران را به رخ دشمنان و معاندان گفتمان انقلاب اسلامی کشید.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۴۹
نویسنده محمد‌مهدی ایمانی‌پور / رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 
 
این انتخابات در حالی با مشارکت گسترده ملت ایران شکل گرفت که «تحریم انتخابات» تبدیل به یک دستورالعمل رسانه‌ای و تبلیغاتی از سوی دولت‌های غربی ورسانه‌های وابسته به آنهاشده بود.دراین‌خصوص سه نکته اساسی وجوددارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نکته نخست این‌که«ناامید‌سازی دشمنان» و«ریل‌گذاری ایران مقتدر» دو پیام مهم مشارکت شهروندان داخل وخارج ازکشوردر انتخابات اخیر محسوب می‌شود. توطئه دشمنان در ناامید ساختن ملت ایران از آینده و صندوق رای، توطئه بزرگی بود که در سایه درایت، وقت‌شناسی و آگاهی ملت ایران و هدایت‌های داهیانه رهبر حکیم، مدبر و عظیم‌الشان انقلاب اسلامی ناکام ماند. در این انتخابات، بار دیگر اصالت فرهنگ و گفتمان انقلاب وتمدن اسلامی‌ ــ ایرانی وعزم آنها در ساختن ایران سربلند تبلور پیدا کرد. از این جهت، انتخابات اخیر را حماسه و روزهای پس از آن را دوران پساحماسه می‌نامیم. از این ظرفیت باید به بهترین نحو در پیشبرد اهداف کلان و مدون کشور در مسیر رشد و توسعه تمام‌عیار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استفاده کرد. 

نکته دوم، به روش تخریب دستگاه‌های تبلیغاتی غرب در قبال انتخابات اخیر است. گرچه برخی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نسبت به حضور گسترده ملت ایران پای صندوق‌های رای اذعان دارند اما بسیاری از آنها تلاش کردند اصل انتخابات در ایران را زیر سؤال برده و قرائت وارونه خود از دموکراسی منسوخ و نخ‌نمای مبتنی بر تبعیض و استانداردهای دوگانه را به افکار عمومی کشورمان و دنیا القا کنند. این القاگری و تصویرسازی کاذب در‌حالی صورت گرفت که جهانیان در مناظره انتخاباتی ترامپ ـ‌ـ بایدن (‌که توام با تمسخر، فحاشی و لمپنیسم مطلق بود‌)، عمق فاجعه و فضاحت ساختار انتخاباتی و دموکراسی آمریکایی را درک کردند. رسانه‌های وابسته به جریان‌های قدرت در اروپا نیز در‌حالی انتخابات ایران را زیر ذره‌بین خود قرار دادند که اخیرا در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا، شهروندان بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشارکتی حداقلی و ضعیف داشته و حتی آرای بسیاری از شرکت‌کنندگان نیز به سود جریان‌های مخالف ساختار کنونی اتحادیه اروپا به گردش در آمد.

نکته سوم و پایانی اما به حفظ و ارتقای دستاورد بلوغ شناختی ملت ایران باز‌می‌گردد. این بلوغ و بالندگی در سایه جهاد تبیین و تنویر دستاوردهای انقلاب اسلامی و البته تشریح تلاش مذبوحانه دشمنان در «دستکاری افکار عمومی» باز‌می‌گردد. این اقتدار شناختی، بستر و زیرساختی برای حفظ و تعمیق اقتدار ما در ابعاد گوناگون محسوب می‌شود. باید در این آوردگاه شناختی، ظرفیت‌های جمعی بالقوه و بالفعل خود را شناخته و اجازه نفوذ و رخنه دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی را به آنها ندهیم. تاکید می‌شود که در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز که شاهد منازعه حق وباطل درمنطقه و جهان هستیم، نباید حتی لحظه‌ای از تصویرسازی و روایتگری مغرضانه و هدفمند غرب در جنگ باورها غافل شویم. انتخابات اخیر نشان داد که ملت ایران استعداد و توانایی کاملی برای پیروزی بر دشمن در عرصه جنگ ‌شناختی دارد و بارورسازی و تقویت این عزم جمعی، باید با ایمان، قوت، درایت و آگاهی دنبال شود. ان‌شاءا... .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها