در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچ قهری آوارگان رفح

به نظر می‌رسد سلسله اهدافی پشت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان شهر رفح وجود دارد و آن اخراج قهری ساکنان رفح به سمت مصر است. این در حالی است که دولت مصر بار‌ها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی اجازه ورود آوارگان غزه را به مصر نخواهد داد و این موضوع را خط قرمز خود دانسته است.
به نظر می‌رسد سلسله اهدافی پشت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان شهر رفح وجود دارد و آن اخراج قهری ساکنان رفح به سمت مصر است. این در حالی است که دولت مصر بار‌ها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی اجازه ورود آوارگان غزه را به مصر نخواهد داد و این موضوع را خط قرمز خود دانسته است.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۲۵
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

شرایط در غزه از همیشه بحرانی‌تر است، براساس گزارش‌های منتشر شده شمار شهدا از ۳۶ هزار نفر فراتر رفته است و آوارگان فلسطینی حتی در اردوگاه‌ها نیز امنیت ندارند، این مساله را بمباران اردوگاه‌های آوارگان در رفح تایید می‌کند. شرایط به گونه‌ای است که به تازگی شهردار غزه در خصوص تشدید شیوع بیماری‌های واگیر به علت نبود آب آشامیدنی سالم و از بین رفتن زیرساخت‌های بهداشت و درمان در منطقه هشدار داده است. برخی گزارش‌ها نیز از حکایت دارد که بسیاری از مراکز درمانی دیگر قابل استفاده نیست. برای نمونه گفته شده که بیمارستان کویتی به دلیل اینکه زیر آتش مستقیم ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد از چرخه ارائه خدمات درمانی خارج شده است.

لازم به یادآوری است که برخلاف هشدار‌های کشور‌های غربی و منطقه بنیامین نتانیاهو سرانجام به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد که به رفح حمله کنند. در نتیجه بسیاری از ساکنان این منطقه ناچار شدند که به حاشیه شهر پناه ببرند و در چادر و اردوگاه‌ها ساکن شوند. این در حالی است که متاسفانه ارتش رژیم صهیونیستی بدون توجه به شرایط دردناک آوارگان شهر رفح چادر و محل اسکان موقت پناهندگان را مورد حمله قرار می‌دهد.

بنابراین به نظر می‌رسد سلسله اهدافی پشت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به آوارگان شهر رفح وجود دارد و آن اخراج قهری ساکنان رفح به سمت مصر است. این در حالی است که دولت مصر بار‌ها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی اجازه ورود آوارگان غزه را به مصر نخواهد داد و این موضوع را خط قرمز خود دانسته است.

به این ترتیب از روز‌های گذشته نیز ارتش مصر با توجه به شرایط رفح به حالت آماده‌باش در آمده است و این رویکرد نشان می‌دهد که بحران غزه شدیدتر خواهد شد و ممکن است درگیری مرزی بین مصر و اسرائیل رخ دهد و این درگیری منجر به ایجاد بحرانی منطقه‌ای و جهانی خواهد شد.

درباره چرایی این رویکرد مقامات رژیم صهیونیستی نیز می‌توان گفت، تجربه ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی هرگاه با چالش جدی مواجه می‌شود برای فراگیر کردن بحران‌تلاش می‌کند تا به این شکل کشور‌های دیگر نیز دچار بحران شده و خود بتواند از باتلاقی که گرفتار آن شده است، خارج شود. این در حالی است که اقدامات بنیامین نتانیاهو در غزه زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی است و به نظر می‌رسد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست به خودکشی سیاسی زده است و سعی می‌کند به نوعی با حمله به رفح شطرنج داخلی اراضی اشغالی را تغییر داده و به این شکل از بن بستی که گرفتارش شده رهایی پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها