یک کارشناس ارشد روابط بین الملل در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

آقای ظریف خطا را با خطا جبران می‌کند!

یک کارشناس ارشد روابط بین الملل در واکنش به اظهارات محمد جواد ظریف گفت: ایشان سعی دارد خطای خود را با خطا جبران کند، در واقع آقای ظریف تصور می‌کند با چنین مواضعی می‌تواند اشتباه‌های گذشته خود یعنی خیانت ملی را توجیه کند.
یک کارشناس ارشد روابط بین الملل در واکنش به اظهارات محمد جواد ظریف گفت: ایشان سعی دارد خطای خود را با خطا جبران کند، در واقع آقای ظریف تصور می‌کند با چنین مواضعی می‌تواند اشتباه‌های گذشته خود یعنی خیانت ملی را توجیه کند.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند در واکنش به اظهارات محمد جواد ظریف در یک برنامه انتخاباتی عنوان کرد: ایشان حرف تازه‌ای نداشت و همان حرف‌های توجیه کننده قبل را تکرار کرد، چراکه به دلیل فضاحتی که در ماجرای برجام شکل داد و موجب خسارت محض برای ملت شد، چاره‌ای ندارد بجز اینکه به صور مختلف از خطای استراتژیک خود دفاع کند.

وی با تاکید بر اینکه آقای ظریف خطا را با خطا جبران می‌کند، ادامه داد: ایشان تصور می‌کند با چنین مواضعی می‌تواند اشتباه‌های گذشته خود یعنی خیانت ملی را توجیه کند.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل عنوان کرد: علاوه بر این آقای ظریف برای شرطی سازی مردم نیز تلاش می‌کند و می‌خواهد روی افکار عمومی تاثیر بگذارد تا آن‌ها را در دوگانه تحریم یا نجات یا جنگ و جریان مورد نظر خود قرار دهد. 

ظهره‌وند با اشاره به اینکه شرطی سازی مردم حرفه آن‌ها بوده است، توضیح داد: این افراد این روز‌ها نیز همین سیاق را ادامه می‌دهند. به عبارت دیگر ایشان نمی‌گوید قبل از اینکه مجلس اقدامی در این خصوص انجام دهد. این آقای ترامپ بود که زیر میز زد و ۸۰۰ تحریم را اضافه کرد. در واقع این اتفاق به خاطر مجلس یا مخالفان برجام رخ نداد.

وی یادآور شد: این در حالی است که متاسفانه در کشور نیز مرجعی نبود که به کار چنین افراد رسیدگی کند تا آن‌ها به این شکل گستاخ نشوند و نخواهند روی خطا‌های راهبردی خود به قول معروف ماله بکشند.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل درباره بخش‌های دیگری از سخنان ظریف مبنی بر اینکه بایدن آسان گرفته است و اگر ترامپ برگردد، شرایط تغییر می‌کند، نیز عنوان کرد: چنین سخنانی نیز نشان می‌دهد که چقدر باید درباره رجال سیاسی بودن این فرد شک کرد، چراکه ما با دولتی هوشمند طرف هستیم نه یک شخص.

ظهره‌وند ادامه داد: در واقع اینکه ترامپ یا بایدن بر سر قدرت باشند مهم نیست، زیرا آن‌ها منافع ملی را تابعی از جریانات نمی‌دانند و برای منافع ملی خود چارچوب و نظام مشخصی تعریف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه افرادی مانند آقای ظریف بودند که تلاش کردند دوگانگی را در کشور جلو ببرنند، افزود: آن‌ها می‌گفتند که کل تحریم‌ها بالمره از بین می‌رود! اما خودشان شرایط را ناگوار کردند. فراموش نکنیم که تاریخ را نمی‌توان پاک کرد برای نمونه توافقنامه سعد‌آباد نیز مربوط به دوره آقای خاتمی بود.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل خاطرنشان کرد: آقای ظریف بود که می‌گفت امضای آقای کری سند است، پس چرا این سند با تغییر دولت از اعتبار افتاد؟

ظهره‌وند عنوان کرد: آن‌ها اشتباه کردند که امضای آقای کری را به عنوان مستند به مردم معرفی کردند. به همین دلیل مرتکب تناقض دروغ و ارائه آدرس غلط به مردم شدند و متاسفانه در ساختار نیز مرجعیتی نیست که با این افراد برخورد کند.

وی ادامه داد: در واقع شرایط به گونه‌ای است که این افراد دوباره می‌توانند از گور تاریخ بیرون بیایند. اما متاسفانه این مسائل نظام را با مشکل و هزینه مواجه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها