بهبود شرایط کشور با افزایش مشارکت در انتخابات
در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

بهبود شرایط کشور با افزایش مشارکت در انتخابات

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح

در انتخابات پیش‌رو اولویت مشارکت حداکثری و انتخاب شخص اصلح است، زیرا این مسائل در بعد ملی و بین‌الملی نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال فارغ از هر نتیجه‌ای چنانچه رئیس جمهور با رای حداکثری انتخاب شود، قادر خواهد بود که در عرصه ملی و بین‌الملل با اقتدار بیشتری عمل کند.
در انتخابات پیش‌رو اولویت مشارکت حداکثری و انتخاب شخص اصلح است، زیرا این مسائل در بعد ملی و بین‌الملی نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال فارغ از هر نتیجه‌ای چنانچه رئیس جمهور با رای حداکثری انتخاب شود، قادر خواهد بود که در عرصه ملی و بین‌الملل با اقتدار بیشتری عمل کند.
کد خبر: ۱۴۶۲۲۷۵
نویسنده مجتبی یوسفی | عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی

در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری کشور رهبر انقلاب امروز به مسائل مهمی اشاره کردند و فرمودند سرافرازی به دو مطلب است، در درجه اول مشارکت حداکثری و در درجه بعد انتخاب اصلح. این درحالی است که مبانی انقلاب ما همیشه مدافع بحث مردم سالاری دینی است و از این مهم می‌توان به عنوان یکی از چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی یاد کرد. با این حال برخی کشور‌ها که ادعای دموکراسی دارند، آن طور که باید به مردم سالاری توجهی ندارند. برای نمونه انتخابات در آمریکا به صورت الکترال است و به شکل مستقیم نیست.

لازم به یادآوری است که رهبر انقلاب همواره بر مشارکت حداکثری تاکید کرده‌اند، برای نمونه در دهه هفتاد و هشتاد که بحث کارگزاران مطرح بود، برخی افراد پیشنهاد می‌کردند که اگر مشارکت پایین باشد فرد مورد نظر آن‌ها انتخاب خواهد شد. اما رهبر انقلاب به صراحت فرمودند که حضور حداکثری و رای مردم مهم و حق‌الناس است.

بنابراین در انتخابات پیش‌رو اولویت مشارکت حداکثری و انتخاب شخص اصلح است، زیرا این مسائل در بعد ملی و بین‌الملی نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال فارغ از هر نتیجه‌ای چنانچه رئیس جمهور با رای حداکثری انتخاب شود، قادر خواهد بود که در عرصه ملی و بین‌الملل با اقتدار بیشتری عمل کند. به عبارت دیگر مسائلی مانند امنیت پایدار کشور، اقتدار در بعد ملی و بین‌المللی متاثر از حضور حداکثری است.

‌این درحالی است که مردم ما نیز همیشه در صحنه بوده‌اند. البته آن‌ها از عملکرد برخی مسئولان و مشکلات اقتصادی گلایه دارند. اما با توجه به اینکه مردم صاحبان واقعی این نظام و انقلاب هستند در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا به سهم خود در ساختن آینده کشور سهیم باشند.

نکته دیگری که در رهبر انقلاب در بیانات خود به آن اشاره فرموده‌اند؛ انتخاب اصلح است. برای این مهم نیز ما باید نگاهی به شرایط کشور در گذشته و این روز‌ها بیندازیم تا بهتر بتوانیم رئیس جمهور آینده را انتخاب کنیم. برای نمونه در دهه ۹۰ که دولتی روی کار بود که ادعا می‌کرد زبان دنیا را بلد است، شرایط اقتصادی ناگوار بود و حتی در مسائل دیپلماسی نیز با مشکلاتی مواجه بودیم برای نمونه ما از برخی موضوعات عقب نشینی کردیم. اما آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

بنابراین مهم است که ما به چه شخصی رای می‌دهیم. فراموش نکنیم که این روز‌ها با تورم مواجه هستیم و سفره مردم کوچک شده است. اما در دولت شهید رئیسی رشد اقتصادی افزایش یافت و از نظر تامین کالا‌های اساسی نیز با مشکل نیستیم. اما در دهه ۹۰ برخی کالا‌های اساسی در دسترس نبود و ذخایر استراتژیک کشور به کمتر از دو هفته کاهش پیدا کرده بود. اما با همت رییس جمهور شهید این روز‌ها ذخایر ما به بیش از ۱.۵ سال افزایش پیدا کرده است. افزون بر این میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور به حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار رسیده است و پیوستن به معاهداتی مانند بریکس و شانگهای که سال‌ها در حد آرزو بود اجرایی شده است.

به این ترتیب باید تاکید کرد که با انتخاب شخصی که کارنامه خوبی دارد، توانمند است و خود و اطرافیانش از سلامت نفس برخوردار هستند، می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها