نکاتی که هنوز از کنسول نینتندو سوییچ نمی‌دانیم

نینتندو چندی پیش بود که از پروژه‌ی ان‌ایکس پرده برداشته و رسما کنسول نینتندو سوییچ را معرفی کرد. این کنسول با قابلیت‌های جالب خودش قرار است در اسفند ماه سال جاری عرضه شود. با این حال هنوز به طور کامل از قابلیت‌های این کنسول اطلاعاتی در دسترس نیست. در این مقاله به این نکات اشاره خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۷۸۹۷
نکاتی که هنوز از کنسول نینتندو سوییچ نمی‌دانیم

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، در نشست خبری پاییز امسال، شرکت نینتندو سوالات زیادی را درباره‌ی تیزر تبلیغاتی نینتندو سوییچ بی‌پاسخ رها کرد. در کنفرانس خبری دیگر شرکت در دی ماه، انتظار می‌رفت نینتندو اطلاعات کاملی درباره‌ی کنسول جدیدش ارائه دهد ولی این اتفاق آنطور که باید و شاید روی نداد.


اتفاقا پس از این نشست خبری، سوالات بسیار زیادی پیرامون این کنسول هیبریدی شکل گرفت. کنسول هیبریدی (دو کاره) به این معنی است که هم می‌توان در خانه و هم به صورت سیار از این کنسول استفاده کرد. با اینکه نینتندو تا به امروز به معرفی قابلیت‌های مختلف این کنسول پرداخته ولی همچنان نکاتی وجود دارد که از آن بی‌اطلاع هستیم. در ادامه به این مقوله خواهیم پرداخت.

اتصال آنلاین

مهمترین سوال برای بسیاری از گیمرها و هواداران در ویژگی وجود اتصالات آنلاین در این دستگاه است. شرکت در پاییز سال جاری به وجود چند بازی چندنفره اشاره داشته است و می‌توان حدس زد این کنسول به اینترنت متصل خواهد شد.

استفاده از خدمات آنلاین چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟

هنوز واقعا نمی‌دانیم استفاده از خدمات بازی‌های آنلاین چقدر هزینه در بر خواهد داشت. نینتندو پیش از این در بازی‌های چندنفره هیچگونه هزینه‌ای بابت حق شارژ تعیین نکرده بود. هنوز نمی‌دانیم اشتراک به صورت ماهیانه یا سالیانه است. ممکن است تلفیقی از این دو مورد باشد. احتمال بسیار کمی نیز وجود دارد استفاده از قابلیت‌های آنلاین رایگان باشد. البته دارندگان این کنسول تا پاییز سال آینده می‌توانند کاملا رایگان از خدمات آنلاین استفاده کنند.

بازی‌های دانلودی رایگان نینتندو به چه صورت در دسترس گیمر قرار می‌گیرد؟

نیتندو هر ماه یک بازی کلاسیک به صورت رایگان در اختیار مشترکین قرار می‌دهد. استراتژی شرکت بر این مبنا است که بازیکن پس از یک ماه پرداختن به بازی، در نهایت برای انجام بازی بیشتر مجبور شود بازی را خریداری کند ولی آیا برای هر بازی فقط یک ماه بازه زمانی تعیین می‌شود؟


نینتندو اعلام کرده باز‌ی‌های خاطره‌انگیز دو کنسول قدیمی NES و SNES نیز به صورت آنلاین موجود خواهد بود. ولی این نکته را نمی‌دانیم که آیا این دسته از بازی‌ها با کیفیتی بهتر و مدرن‌تر احیا شده‌اند یا صرفا بازی‌های مورد نظر توسط شبیه‌ساز در این کنسول اجرا می‌شوند.


آیا هر گونه استفاده‌ از ویژگی‌های آنلاین نیازمند به یک نرم‌افزار است؟

نینتندو قرار است نرم‌افزاری برای موبایل‌های هوشمند عرضه کند تا به نوعی تکمیل‌کننده‌ی خدمات سرویس آنلاینِ نینتندو سوییچ باشد. در طی بیانیه‌ای عجیب از رژی فیلز ایم، رئیس نینتندو واحد امریکا، تنها این نرم‌افزار می‌تواند رابط میان بازیکن با سایر ویژگی‌های ارتباطی پلتفرم باشد. فیلز ایم در طی مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات این طور توضیح می‌دهد:

این نرم‌افزار برای گوشی‌های هوشمند جزوی از سرویس آنلاین کنسول جدید خواهد بود. استفاده از این نرم‌افزار به نوعی برای بازیکن اجباری است چون از طریق این برنامه می‌توانید چت صوتی داشته باشید. با استفاده از چت می‌توانید برای بازی‌ّهای چندنفره لابی تشکیل داده و با دیگران بازی بپردازید.

با اینکه این جواب، صریح و متقاعد کننده‌ بود، هنوز اطلاعات تکمیلی موجود نیست. مثلا آیا این نرم‌افزار تنها ابزار برای رقابت چندنفره محسوب می‌شود؟ وی تا حدودی در بیانیه‌ی خود به این نکته اشاره داشته ولی واقعا عجیب است که گزینه‌ی راحت‌تری برای تشکیل بخش چندنفره وجود ندارد!

حساب‌های کاربری نینتندو

نینتندو در اقدامی جالب توانسته سیستم حساب اختصاصی نینتندو را تعبیه کند تا رابط‌های کاربری اجتماعی مختلف، تبدیل به یک واحد شود. با این حال حساب‌های کاربری نینتندو سوییچ به نظر می‌رسد از این رویه تعبیت نمی‌کند. حداقل هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

احتمال می‌رود نینتندو این رویه را برای کنسول جدید خودش در پیش بگیرد. به خصوص اینکه می‌دانیم نینتندو سوییچ به یک برنامه‌ی گوشی‌ هوشمند نیز متصل است و اعلانات بازی و ذخیره‌ در سیستم ابر مجازی در گوشی موبایل نیز باید اجرا شود. از آنجایی که بازیکن مجبور به استفاده از نرم‌افزار بوده احتمال همگام‌سازی حساب‌های کاربری بسیار بالا است.

آیا خرید‌های الکترونیکی به حساب کاربری نینتندو متصل می‌شود؟

یکی از آزاردهنده‌ترین قابلیت‌های سیستم گذشته‌ی نینتندو در این بود خریدهای بازیکن در سیستمی مجزا انجام می‌شد. به عنوان مثال اگر شما صد بازی روی کنسول Wii خریداری می‌کردید و این کنسول به هر طریقی خراب شده یا بازیکن کنسولش را گم می‌کرد، تمام بازی‌های خریداری شده نیز برای همیشه از دست می‌رفت و فرد مجبور به خریداری مجدد دستگاه و بازی‌ها می‌شد! نینتندو هنوز توضیحی در این رابطه برای کنسول جدیدش نداده است. امیدواریم خریدهای بازیکن به اکانت شخصی‌اش ارتباط داشته باشد.

آیا راهی وجود دارد خریدهای قدیمی بازیکن به حساب کاربری جدید نینتندو منتقل شود؟

به شدت امیدوار هستیم بازی‌های قدیمی بر کنسول نینتندو سوییچ اجرا شود. هر چند این نکته را کاملا می‌دانیم از لحاظ فیزیکی هیچگونه قابلیتی برای اتصال به کنسول‌های Wii U و 3DS‌نیست. این امکان وجود دارد نسخه‌های دیجیتالی این دسته از بازی‌ها برای کنسول جدید نینتندو منتشر شود. فقط از این طریق می‌توان از بازی‌های قدیمی بر روی نینتندو سوییچ لذت برد.

اگر همگام‌سازی اکانت‌های نینتندو سوییچ با سیستم انجام شود آیا امکان دارد نسخه‌های دیجیتالی خریداری شده‌ را به حساب کاربری انتقال داد؟ آیا تبدیل داده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود؟ هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

آیا سیستم اچیومنت یا تروفی برای این کنسول تعبیه شده است؟

امیدواریم این ویژگی در این کنسول وجود داشته باشد. بازی‌های متفاوت نینتندو این ویژگی را داشته و رابط کاربری جدید My Nintendo نیز سیستم اچیومنت دارد اما اگر این المان مهم همانند سیستم کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان باشد هوادران دو آتشه می‌توانند از این بابت بسیار خوشحال شوند!

مشخصات نینتدو سوییچ

از مشخصات سخت‌افزاری نینتندو سوییچ اطلاعات بسیار دقیقی در دسترس نیست. هنوز قدرت گرافیکی این کنسول مورد بحث و سوال است. متاسفانه پاسخی از سوی نینتندو برای این بخش در نظر گرفته نشد.

نینتندو سوییچ از چه مقدار رم (RAM) بهره می‌برد؟

کنسول پلی‌استیشن 4 دارای هشت گیگابایت رم است. این رقم ۱۶ برابر بیشتر از کنسول پلی‌استیشن 3 است. کنسول خانگی Wii U از دو گیگابایت رم بهره می‌برد و این رقم ۲۰ برابر میزان رمی است که در کنسول Wii تعبیه شده بود. با این حال می‌توان حدس و گمان‌هایی در مقدار رم تعبیه شده در نینتندو سوییچ زد.

قابلیت سازگاری با بازی‌های قدیمی

پیش از این اشاره شد که کنسول نینتندو سوییچ درگاه فیزیکی برای اتصال به 3DS و Wii U‌ ندارد. سوال اصلی و بحث‌برانگیز در اینجاست آیا نسخه‌های دیجیتال از بازی‌های گذشته‌ی نینتندو بر روی این کنسول نصب و اجرا خواهد شد یا خیر.

آیا نینتدو سوییچ، کنسول مجازی خواهد داشت؟

کنسول‌های Wii، Wii U و 3DS این قابلیت را داشتند تا عناوین قدیمی را بر روی خود اجرا کنند. کنسول مجازی برای نینتندو المانی بسیار مهم و حیاتی تلقی می‌شود ولی شرکت هنوز دقیقا اعلام نکرده آیا نینتندو سوییچ نیز کنسول مجازی دارد یا خیر.

البته با وجود بازی‌های کلاسیک NES و SNES به صورت آنلاین برای نینتندو سوییچ می‌توان انتظار داشت این کنسول نیز همانند دیگر اجداد خود این قابلیت را دارد. واقعا عجیب است نینتندو این چنین ویژگی را در مراسم رونمایی نینتندو سوییچ در اختیار حضار قرار نداده است. آیا امکان دارد نینتندو سوییچ همانند دیگر کنسول‌های قدیمی این شرکت نباشد؟

شرکت تاریخ عرضه‌ی نینتندو سوییچ را ۳ مارس (۱۳ اسفند) سال جاری اعلام کرده است. به احتمال بسیار زیاد تا روز عرضه‌ی کنسول اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. آیا شما این کنسول را خریداری می‌کنید؟ به نظر شما المان‌های بارز این کنسول در برابر سایر دستگاه‌های نینتندو چیست؟ دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها