مقایسه نینتندو سوئیچ با ایکس باکس وان اسکورپیو

قدرتمند‌ترین کنسول بازی جهان + عکس

کنسول ایکس باکس وان اسکورپیوی مایکروسافت تجربه‌ای از بازی های بلو ری 4K ماوراء اچ دی (4K ultra HD Blue-ray) را به کاربران ارائه خواهد داد که واقعیت مجازی را نیز مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. در حالی‌که سوئیچ کنسول بازی جدید نینتندو بهترین کنسول بازی برای بازی‌هایی با بازیکنان متعدد (multiplayer) است.
کد خبر: ۹۶۹۲۶۹
قدرتمند‌ترین کنسول بازی جهان + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ای ان استارز،‌ شرکت مایکروسافت در کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای E3 ماه ژوئن امسال در شهر لوس آنجلس ایالت کالیفرنیای آمریکا ازکنسول بازی جدید ایکس باکس وان اس (Xbox One S) پرده برداری کرد.

در حالی که مایکروسافت تمرکز خود را روی ویدئوی 4K قرار داده است، شرکت نینتندو نیز برای رقابت با مایکروسافت سخت به تلاش مشغول است. اما مشخصات دقیق و قیمت کنسول نینتندو هنوز مشخص نیست و این شرکت فقط یک فیلم از آن منتشر کرده است. ظاهر کنسول بازی سوئیچ نینتندو (Nintendo Switch) در اولین نگاه از کنسول‌ ایکس باکس وان اسکورپیو خیلی جالب‌تر به‌نظر می‌رسد.

نینتندو سوئیچ یک پایه دارد که این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا آن را روی میز گذاشته و دسته های بی‌سیمش را از کنسول جدا کرده و با آسایش کامل روی مبل بنشینید و بازی کنید. کارتریج بازی که داخل این کنسول استفاده می‌شود، هیچ شباهتی به کارتریج کنسول بازی پیشین نینتندو 3Ds نداشته و خیلی کوچکتر است. به همین علت شما نمی‌توانید کارتریج‌های قدیمی نینتندو را با کنسول جدید نینتندو استفاده کنید.

در گیم‌های اولیه‌ای که نینتندو برای سوئیچ رونمایی کرده است، گرافیک بازی‌ها خیلی خوب به‌نظر می‌رسد اما به‌خاطر اینکه ویدئوی دموی انتشار یافته از سوی مایکروسافت برای اسکورپیو به طور واضح روی تجربه کاربر از ویدئوی 4K تمرکز داشته است، ما هنوز نمی‌توانیم به طور دقیق نظر بدهیم که گرافیک بازی‌های سوئیچ از وان اس بهتر است.

در حال حاضر ایکس باکس وان اسکورپیو به‌عنوان قدرتمندن‌ترین کنسول بازی فعلی بازار که واقعیت مجازی (Virtual reality) را نیز مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، معروف شده است. برنامه Project Scorpio آن طوری که در بخش ایکس باکس سایت مایکروسافت منتشر شده از قابلیت‌هایی مانند قدرت پردازش گرافیکی 6 ترافلاپ، پهنای باند 320 گیگابایت در ثانیه و یک پردازنده 8 هسته‌ای بهره برده است.

«ارون گرین برگ» رئیس بخش بازاریابی بازی‌های ایکس باکس می‌گوید: « بازی‌های ایکس باکس وان اس روش فکر کردن در باره آینده بازی با کنسول‌های گیم را کاملا تغییر خواهد داد.»

شرکت نینتندو قصد دارد تا قیمت کنسول سوئیچ، مشخصات آن و تاریخ عرضه به بازارش را در همایشی که روز 13 ژانویه سال آینده در توکیو برگزار می‌شود، رسما اعلام کند. کنسول ایکس باکس وان اسکورپیو هم در تعطیلات سال نوی 2017 راهی بازار مصرف خواهد شد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها