jamejamclick
کلیک وب کد خبر: ۹۹۶۶۸۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵  |  ۱۲:۴۶

در دو سال گذشته تلگرام به‌صورتی باورنکردنی به یک منبع درآمدزایی جدی برای بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است، اما فکر می‌کنید کانال‌های تلگرامی پرمخاطب در ایران ماهانه چقدر از این پلتفرم درآمد کسب می‌کنند؟ حتما شما هم درباره درآمدهای میلیونی این کانال‌ها شنیده‌اید.

درآمد ۸۰ میلیونی ماهانه کانال‌های تلگرامی

سایت تکراسا براساس تحقیقی میدانی، مطلبی درباره تعداد مخاطبان این کانال‌ها و درآمدشان منتشر کرده است. هرچند اعداد و ارقام منتشر شده در این گزارش تقریبی است، ولی می‌توان به دورنمایی از وضعیت درآمدزایی کانال‌های خبری و غیرخبری پربازدید کشور دست یافت. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد با افزایش تعداد مخاطبان هر کانال، درآمد آنها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ طوری که کانال‌های تلگرامی با بیش از یک میلیون عضو حدود 80 میلیون تومان، کانال‌های با 500 هزار تا یک میلیون عضو حدود 50 میلیون، کانال‌های با صد تا 500 هزار عضو حدود 25 میلیون تومان و کانال‌های با 50 تا100 هزار عضو نزدیک به پنج میلیون تومان در ماه درآمد دارد. سایت تکراسا اطلاعات خود را از یکی از استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین به دست آورده است.

در واقع تلگرام در ایران یک نرم‌افزار پیام‌رسان ساده نیست و به پلتفرمی تبدیل شده که کارکردی مشابه شبکه‌های اجتماعی دارد. طبق اطلاعات منتشر شده در ماه‌های اخیر از سوی نهادهای مرتبط، تلگرام حدود 40 درصد پهنای باند اینترنت را در ایران مصرف می‌کند و ایرانیان بیش از صد هزار کانال در تلگرام ایجاد کرده‌اند و روزانه 1.2 میلیون پست در این کانال‌ها ایجاد می‌شود. درباره شیوه درآمدی این کانال‌ها باید گفت آنهایی که محتوای خوب تولید و مردم از آنها استقبال می‌کنند به پلتفرمی برای جذب آگهی تبدیل می‌شوند.

کانال‌های تجاری به‌طور معمول در روز بین 15 تا 20 پست غیرآگهی و پنج تا هشت پست تبلیغاتی منتشر می‌کنند. این کانال‌ها براساس تعداد اعضا، شهرت و خط‌‌مشی خود تبلیغات را قبول می‌کنند. طبق گزارش سایت تکراسا، این کانال‌ها به‌طور متوسط برای ارسال یک آگهی تنها برای دو ساعت 200 تا 400 هزار تومان دریافت می‌کنند و بعد آن تبلیغ حذف می‌شود. البته قیمت‌ها به مدت زمان بودن آگهی روی کانال هم بستگی دارد.

جالب این‌که بعد از وقوع حادثه دلخراش فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران به صورت تصاعدی به کاربران کانال‌های خبری افزوده شد.

ضمیمه کلیک جام‌جم

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

مشغول صاحب‌خانه باش

مشغول صاحب‌خانه باش

آنهایی که دوم اسفند سال گذشته با همه ناامیدی‌ها و گلایه‌ها پای صندوق رای آمدند و چهره‌های جدیدی را به مجلس فرستادند، همه امید و خواسته شان این بود - و هنوز هم هست- که منتخبان جدید تشنه خدمت باشند،نه شیفته رانت خرید و فروش دلار و سکه و پوشک! آنها همچنین می‌خواستند نماینده‌های جدید نه‌تنها کاسب بازار خودرو نباشند، بلکه به جای دعوا بر سر رفتن یا نرفتن زنان به استادیوم و اصلاح دقیقه90 قانون انتخابات و گرفتار شدن در ترافیک طرح های سیاسی، فکر سفره هایی باشند که هر روز کوچک‌تر می‌شوند.

گفتگو

بیشتر
مادر و دخترانه!

گفتگو با بازیگران سریال «مادرانه» که این روزها از آی‌فیلم بازپخش می‌شود

مادر و دخترانه!

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر