شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، برنامه‌های متنوعی تدارک دیدند که در این مناسبت تقدیم مخاطبان خود می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۵۲۱۲
رادیو به استقبال دهه فجر می‌رود

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو اقتصاد برنامه «روز از نو» را از 12 بهمن ماه ساعت 6 و 30 دقیقه با بخش‌های تاریخی برای نشان دادن شور و شادی مردم پخش می‌کند. همچنین برنامه «نود و هشتی‌ها» را ساعت 17 با حضور غلامحسین طاهری، کارشناس اقتصادی و ساسان شاه‌ویسی، کارشناس اقتصاد بین‌الملل روی آنتن می‌فرستد. برنامه «رهیافت» هم ساعت 21 با حضور کارشناسان از این شبکه رادیویی روی آنتن می‌رود.

رادیو ایران برنامه «کوی نشاط» را 21 بهمن از ساعت 9 صبح روی آنتن می‌فرستد که شامل نمایش‌های شاد، سرودها و ترانه‌های مختلف است. رادیو جمعه هم در این شبکه در روزهای 15 و 22 بهمن با پخش نمایش‌هایی شاد، این ایام را گرامی می‌دارد. برنامه «سلام ایران» این شبکه رادیویی هم در ایام دهه فجر به صبح انقلاب تغییر نام می‌دهد و ساعت 6و30 دقیقه پخش می‌شود.

رادیو پیام هم بنابر مأموریت‌های تعریف شده و همگام با دیگر شبکه‌های رادیویی با پخش متن‌ها و موسیقی‌های مرتبط، این مناسبت را گرامی می‌دارد.

رادیو تهران هم برنامه «57» را در قالب فضایی شاد و مفرح در ایام دهه فجر از ساعت 18 و 30 دقیقه پخش می‌کند. دیگر برنامه‌های روزانه رادیو تهران همچون تهران در شب، ذره‎بین، سایه روشن، راه اینجاست، گفتاورد، مرورگر، صبح تهران و کتاب شب نیز در این ایام، به طرق مختلف به موضوع دهه فجر خواهند پرداخت.

رادیو جوان برنامه «ملاقات» را از 12 بهمن ماه ساعت 14 پخش می‌کند. این برنامه به گفت‌وگو با افراد موثر در پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد. برنامه «محله من و ما» هم ساعت 20 با محوریت خانواده‌های انقلابی از این شبکه روی آنتن می‌رود. برنامه کارنامه با حضور مسئولان و کارشناسان، به بررسی دستاوردهای سازمان‌های حوزه سلامت همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان‌هایی از قبیل بهزیستی، هلال احمر، محیط زیست و... خواهد پرداخت. این برنامه در این ایام، ساعت 9 و 50 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود. از دیگر برنامه‌های این شبکه «فردای روشن» است که ساعت 18 و 50 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو صبا، برنامه «مشاعره انقلاب» را در قالب رقابت جذاب و شنیدنی در روزهای 17، 19 و 21 بهمن ماه به مدت 30 دقیقه ساعت 16 و 15 دقیقه روی آنتن می‌فرستد. «طنز و ترانه» هم عنوان برنامه‌ای از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صباست که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با پخش ترانه‌ها و سرودهای انقلابی تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه 13، 16، 18 و 20 بهمن ساعت 18 و 45 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو فرهنگ هم برنامه «سمت و سو» را ساعت 20 پخش می‌کند که به بررسی دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی اختصاص دارد. برنامه شنیدنی‌های انقلاب اسلامی هم در این ایام ساعت 20 و 45 دقیقه به روایت شنیدنی‌هایی از تاریخ و تحولات انقلاب اسلامی اختصاص دارد. برنامه «هم کوبه» هم در این ایام، ساعت 15 و 15 دقیقه پخش می‌شود.

رادیو گفت‌وگو هم برنامه «گفتمان انقلاب» را ساعت 18 روی آنتن می‌فرستد که نگاه کاربردی به مفهوم انقلابی گری دارد. «کوچه خاطرات»، «به روایت دربار» و «از کویر تا دریا» هم عناوین دیگر برنامه‌های این شبکه است که با موضوع بررسی اسناد انقلاب پخش می‌شود.

11 عنوان سریال نمایشی تولید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با عناوینی همچون سال‌های گمشده، سفر سرخ، گپ دوستانه، بن‌بست سرهنگ افشار، آخرین زمستان، به تو خون به ارث می‌رسد، مسافران بهشت، دومادر، افرا، سازمان یافته و کودکی در زمستان برای پخش از رادیو نمایش و دیگر شبکه‌های رادیویی آماده شده است.

«نمایش سازمان یافته» به کارگردانی فریدون محرابی ـ که موضوع آن مبارزه با رژیم پهلوی از سوی جوانان انقلابی است ـ ساعت 15 و 15 دقیقه در ایام دهه فجر پخش می‌شود.

«مسافران بهشت» سریالی ترکیبی نمایشی است که توسط مجموعه نویسندگان و هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه شده و به خاطرات شهدای انقلابی می‌پردازد. مسافران بهشت ساعت 12 و 30 دقیقه در ایام دهه فجر پخش می‌شود.

رادیو ورزش هم برنامه «پنجره‌ای رو به شب» را با محوریت روز شمار انقلاب ساعت 22 پخش می‌کند که به شرح اتفاقاتی که در 11 روز انقلاب سال 57 افتاده است، می‌پردازد. برنامه «با گزارشگران» هم ساعت 21 و 45 دقیقه با محوریت گفت‌وگو با مخاطبان و ورزشکاران پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها