باب دیلن در مراسم نوبل شرکت نمی‌کند

باب دیلن، برنده حاشیه‌ساز نوبل ادبیات 2016، در نامه‌ای خطاب به آکادمی سوئدی نوشت که تعهدات دیگر مانع حضور او در مراسم دریافت جایزه نوبل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۹۲۸

به گزارش ایسنا، گاردین نوشت: آکادمی نوبل ادبیات پس از دریافت نامه‌ای از باب دیلن، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی اعلام کرد که او به دلیل تعهدات دیگر نمی‌تواند شخصا در مراسم اعطای نوبل شرکت کند.

آکادمی نوبل روز 22 مهر نام باب دیلن را به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 اعلام و «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» را علت برگزیدن او عنوان کرد. انتخاب یک ترانه‌سرا و خواننده به عنوان برنده نوبل ادبیات، واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشت. این حواشی وقتی شدت گرفت که دیلن از پاسخگویی به تماس‌های آکادمی برای مدت طولانی خودداری کرد و یکی از اعضای این آکادمی او را متکبر و بی‌ادب خواند. با این حال دیلن پیش از این نامه اخیر از آکادمی سوئدی تشکر کرده و گفته بود در صورت امکان در مراسم نوبل شرکت خواهد کرد.

اما آخرین خبر درباره جایزه جنجالی نوبل 2016 این است که دیلن در نامه‌اش به آکادمی نوبل نوشته، آرزو داشته خود می‌توانسته شخصا این جایزه را دریافت کند، اما متاسفانه تعهدات دیگر مانع این کار می‌شود.

آکادمی سوئدی هم پس از این اتفاق،‌ اعلام کرد: ما به تصمیم باب دیلن احترام می‌گذاریم. با این حال در بیانیه آکادمی تاکید شده که نیامدن دیلن به استکهلم برای دریافت جایزه، موضوعی غیرمعمول برای برنده است.

باب دیلن تنها کسی نیست که برای دریافت جایزه‌اش به سوئد سفر نکرده؛‌ دوریس لسینگ نیز به دلیل کهولت سن در این مراسم شرکت نکرد،‌ هرولد پینتر در بیمارستان بود و الفرید یلینک، فوبیای حضور در مراسم جمعی داشت و نتوانست شخصا نوبلش را دریافت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها