عبور از رسانه های مونو به تعاملی

میزگرد علمی - تخصصی رسانه و اطلاع رسانی در پرتو نظرات مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی (دام ظله) در دانشگاه عدالت برگزار شد
کد خبر: ۹۶۸۹۴۳
عبور از رسانه های مونو به تعاملی

به گزارش جام جم آنلاین در این نشست ابتدا یاد و خاطره شهید محسن خزایی خبرنگار صدا و سیما گرامی داشته شد و پس از آن دکتر صدری نیا گفت: انسان در حوزه رسانه و اطلاع رسانی نباید بدون علم و آگاهی از اطلاعات دریافتی استفاده کند و موظف است در برابر شایعات و افتراها، از انسان مومن دفاع کند و همچنانکه مردم از کشور و از حریم آن دفاع می کنند باید در برابر افترها و شایعاتی که برای انسان مومن بوجود می آید نیز دفاع کنند.
وی افزود: صدا و سیما، موظف است پیام‌ها و برنامه هایی را تولید کند که برای عموم جامعه، مفید و مثمر ثمر باشد.


در ادامه این نشست، دکتر نعمتی با اشاره به اهمیت داشتن سواد رسانه ای گفت: امروزه فضای رسانه ای در کشور، فضای خوب و مطلوبی نیست لذا باید تلاش کنیم تا به رسانه ای اخلاقی برسیم.
دکتر جعفر محمدی بعنوان سخنران دیگر این نشست گفت: ما در گذشته در عصر مونولوگ یعنی گفت و گوی یک طرفه قرار داشتیم اما الان عصر مونولوگ را پشت سر گذاشته ایم و به عصر جدیدی رسیده ایم که با اینترنت شروع شده و به آن دیالوگ یعنی گفتگوی دو طرفه می گوییم.
محمدی افزود: با شروع عصر جدید، عدالت رسانه ای نیز برقرار شده است و مرزهای کلاسیک گیرنده و فرستنده پیام نیز از بین رفته است. ما تا دیروز با کمبود اطلاعات مواجه بودیم ولی هم اکنون، با انبوه اطلاعات روبرو شده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها