
نکته اول در ایجاد این تعامل، استفاده از مهارت خوب گوش دادن است. در حقیقت به عنوان فروشنده یک کالا یا ارائه دهنده خدمات، همه ما موظفیم ببینیم مشتری چه انتظاری دارد و چه چیزی میخواهد. به این ترتیب میتوانیم به شناخت خوبی از خواستههای مشتری برسیم و براساس این شناخت، کالا و خدمت مناسبی را به او عرضه کنیم. در همین مرحله با انتقال حس مثبت به مشتری میتوانیم او را به این اطمینان برسانیم که با صبر و حوصله حرفهایش را شنیده و از سلیقه و خواستهاش آگاه شدهایم.
نکته دوم، رعایت احترام است. فرقی نمیکند طرف مقابل شما در چه سن و سالی است و با چه جنسیت و جایگاه اجتماعیای به سراغ شما آمده است. اصل طلایی برقراری یک ارتباط موفق، احترام گذاشتن است. نکته بعدی، رعایت صداقت است. درحقیقت در شکلگیری این رابطه صداقت نقشی اساسی ایفا میکند. این موضوع باعث شکلگیری اعتماد اجتماعی میشود؛ اعتمادی که هم به سود فروشنده و هم به سود خریدار است.
مریم خورشیدوند
دکتری ارتباطات اجتماعی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگوی جامجم با ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دولت سیزدهم مطرح شد
بهمناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس رادیو گفتوگو با مهدی شهابتالی، مدیر این شبکه گفتوگو کردیم
در گفتوگوی اختصاصی خبرنگار روزنامه «جامجم» در بیروت با حسن عزالدین، عضو بلندپایه حزبالله و نماینده پارلمان لبنان مطرح شد