انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به طور سنتی همیشه از یک رویه ثابت برخوردار بوده و آن حمایت بزرگان حزبی از نامزدی است که در کنگره بزرگ حزبی معرفی می‌شود، اما ظاهرا این بار وضعیت به گونه دیگری است و شاید از معدود دوره‌های انتخابات در آمریکا باشد که در آن بزرگان حزبی، خود سردرگم هستند و نه‌تنها نمی‌توانند رای‌دهندگان را تشویق به رای دادن کنند؛ بلکه خود نیز درباره حمایت از کاندیداهای حزبی مردد هستند. اظهارات جنجالی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه و مشکلاتی که پیرامون خانم هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را فرا گرفته بر این تردیدها افزوده است و همین مساله سبب شده تا هر روز تعدادی از شخصیت‌های سیاسی در آمریکا اعلام کنند که در انتخابات سال جاری میلادی از هیچ نامزدی حمایت نخواهند کرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۷

درحالی که کمی بیش از دو ماه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، اعلام نظر شخصیت‌های تاثیرگذار و مقامات سابق این کشور درباره نامزدهای انتخابات 2016 ادامه دارد. در آخرین مورد از این اعلام برائت و دوری از نامزدها دو وزیر خارجه اسبق جمهوریخواه در بیانیه‌ای اعلام کردند که در انتخابات ریاست جمهوری 2016، نه از ترامپ و نه از کلینتون حمایت نمی‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «ما خود را متعهد به تقویت یک سیاست خارجی فراحزبی می‌دانیم و اکنون و بعد از انتخابات خودمان را وقف این کار خواهیم کرد.»

کیسینجر شخصیت متنفذ جمهوریخواه است که در دهه 1960 و 1970 مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور و بین سال‌‌های 1973 تا 1977 وزیر خارجه این کشور بود. جورج شولتس هم در سال‌های 1982 تا 1989 وزیر امور خارجه در دولت جمهوریخواه «رونالد ریگان» بود.

با توجه به شرایط فعلی جامعه آمریکا و سطح نامزدها، به نظر می‌رسد انتخابات در پیش روی در آمریکا خارج از رقابت‌های داغ حزبی باشد و بیشتر گذر از یک فرآیند صرفا سیاسی و برای تعیین رئیس‌جمهور جدید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها