به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نت نوشت ،۳۰۰ میلیون کاربر فعال که همگی در روز حداقل یک تصویر را در این شبکه آپلود می کنند یک بستر شگفت انگیز را رقم زده که به هیچ عنوان نمی توان منکر قدرت این سیستم برای هر گونه کسب و کار و ایده شد.
برای موفقیت در این شبکه راه هایی را می توان ذکر کرد، در کنار شما به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که ارتباط موثر تری را با مخاطبان این شبکه برای ما رقم خواهد زد:
سرمایه گذاری بر روی عکس های باکیفیت بالا
حتما می دانید که اینستاگرام یک شبکه تصاویر محور است. این شبکه مملو است از تصاویر و ویدئو هایی که کاربران آپلود کرده اند. یکی از مواردی که کاربران را به مشاهده تصاویر گالری شما دعوت خواهد کرد استفاده از تصاویر باکیفیت از هر جهت است.
اینستاگرام اجازه آپلود تصاویر خیلی با کیفیت و حجیم را هم به کاربران نمی دهد و حداکثر توانایی ما در آپلود تصاویر ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ است. از این پس تصویر هایی را برای آپلود انتخاب کنید که از کیفیت خوبی برخوردار باشند!
برای ارسال پست های خودتان زمانبندی داشته باشید
ارسال پست های توسط شما در اینستاگرام با زمانبندی و طبق برنامه برای شما یک دیسیپلین به حساب خواهد آمد. سعی کنید روزانه در ساعتی مشخص تصویری را آپلود کنید. کم کم خواهید یافت که چه زمانی بهترین گزینه برای ارسال مطالب شما است. طبق تجربیات من عموما کاربران اینستا در ساعات اولیه روز کمتر فعالیت می کنند و کمتر شاهد لایک های فالوئر ها هستید، اما در اوقاتی مثل بعد از نهار و قبل از خواب شب(ساعات انتهایی شب) ، بیشترین ترافیک را در اینستا خواهید یافت و مسلما بیشترین لایک را خواهید گرفت.
ار هشتگ های خوب استفاده کنید !
هشتک راه جالبی است که در اینستا برای یافتن محتوا ها و یا پست های کاربران در موضوعات مختلف استفاده می شود. اگر با هشتک های روز آشنایی دارید که چه خوب! اما همیشه سعی کنید مرتبط با موضوع تصویر و محتوای خودتان از هشتک های کاربردی صحیح استفاده کنید.
لازم به توضیح می دانم که هشتک ها در زبان فارسی خیلی ساده به این روش استفاده می شوند: مثلا #ایران همانطور که میبینید به جای اسپیس از _ استفاده می شود. توجه داشته باشید که حتما از هشتک ها استفاده کنید، در غیر این صورت هیچ کسی شما و تصویر شما را نخواهد یافت و تصاویر شما به عنوان یک مهره سوخته خواهد ماند!
از نرم افزار های ویرایش و مدیریت تصویر کمک بگیرید
روزانه بیش از ۷۰ میلیون تصویر در اینستاگرام اپلود می شود که همین باعث یک رقابت تنگاتنگ میان کاربران برای تصاحب لایک و فالوئر بیشتر خواهد بود! پس برای عکس هایتان وقت بگذارید و از میان انبوه برنامه های ویرایش و افکت گذاری یکی را انتخاب کنید و با تسلط بر توانایی های آن تصویر هایی را ایجاد کنید که ارزش مرور در کسری از ثانیه را داشته باشند.
افراد را در تصاویر هایتان تگ کنید
تگ کردن افراد در اپ های اندروید و آیفون اینستاگرام به آسانی امکان پذیر است. بسیار ساده است، کافی است قبل از ارسال تصویر در صفحه ای که مطلب مربوط به نوشته را ویرایش می کنید دنبال Tag People بگردید، با ذکر نام کاربری هر فرد می توانید او را تگ کنید. زیبایی تگ کردن این است که هر کسی را که خواستید می توانید در تصاویر خودتان تگ کنید و همین باعث جلت توجه دیگران به تصاویر و مطالب شما خواهد شد. وقتی شما کسی را تگ می کنید برای او پیامی مخابره خواهد شد و تصویر شما در صفحه پروفایل او به نمایش در خواهد امد که این خودش راه جالبی برای جلب توجه افراد است!
با فالوئر های خود تعامل داشته باشید
حتما اگر دیدگاهی داشتید با کمال میل پاسخ دهید و با روی باز پذیرای نطرات افراد باشید، اگر فردی برای تمامی پست های شما دیدگاه می گذارد حتما به صفحه اش بروید شما هم متقابلا دیدگاه بگذارید، اینها همان روابط وبلاگی است که اگر این کار را نکنید ان فرد را از دست خواهید داد!
مراقب فالوئر هایتان باشید و تک تک به دیدگاه های انها پاسخ دهید و بدانید که شما در کنار انها معنا می یابید.
کالا و خدمات و اتفاقات موثر و خوب را ترویج دهید
اگر کمپینی راه می افتد و کاربران به صورت دسته جمعی راجع به یک مسئله اتفاق نطرشان را اعلام می کنند حتما شما هم کنار ننشینید و بدانید از ملزومان ارتباط موثر در شبکه های اجتماعی همین حرکت های جمعی است، مثلا کمپین های قطره قطره و یا نریختن آشغال رو زمین و …
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد