سه ماه پس از حملات تروریستی در مترو و فرودگاه بروکسل، مقام‌های دادستانی این کشور یک مظنون دیگر را نیز بازداشت کردند. تاکنون هشت نفر در ارتباط با حملات تروریستی ۲۲ مارس بروکسل بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۴۵۰۷
هشتمین مظنون ترورهای بروکسل بازداشت شد

به گزارش جام جم آنلاین ، دادستانی بروکسل اعلام کرد که علیه یک فرد ۳۰ ساله به نام "یوسف ای.آ" به ظن دست‌داشتن در ترورهای سه ماه پیش بروکسل، حکم بازداشت صادر شده است.

فرد بازداشت‌شده به مشارکت در "عملیات یک گروه تروریستی"، "قتل و تلاش برای انجام قتل با انگیزه تروریستی به صورت مشارکت در عملیات یا همکاری در آن"، متهم شده است. مقام‌های دادستان بلژیک به اطلاعات بیشتری در باره فرد بازداشت‌شده اشاره نکرده‌اند.

علاوه بر این مقام‌های دادستانی بلژیک بعد از ظهر روز جمعه (۱۷ ژوئن/ ۲۸ خرداد) در چارچوب تحقیقات درباره پرونده ترورهای ۲۲ مارس بروکسل، خانه‌ای را در منطقه "اتربیک" بروکسل بازرسی کردند.

در این خانه همچنین صحنه عملیات بازسازی شد و برای این کار بازرسان تحقیق پرونده تعدادی از متهمان مشارکت در حملات ۲۲ مارس از جمله "اسامه کریم" را به محل آورده بودند.

این خانه حدود دو کیلومتر از ایستگاه متروی "مال‌بیک"، محل یکی از دو حمله تروریستی ماه مارس فاصله دارد. دادستانی بلژیک احتمال می‌دهد که تروریست‌ها از این خانه به عنوان مکان اختفا و نیز نقطه شروع عملیات خود استفاده می‌کردند.

در دو حمله تروریستی در مترو و فرودگاه بروکسل در ماه مارس گذشته ۳۲ نفر کشته شدند. تحقیقات دادستانی بروکسل نشان می‌دهد که عاملان این حملات با ترورهای ماه نوامبر ۲۰۱۵ پاریس در ارتباط بودند.

در حملات پاریس ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.داعش مسئولیت حملات پاریس و بروکسل را به عهده گرفته است.

منبع : دویچه وله

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها