دریادار سیاری در نشست خبری عنوان کرد

ورود نداجا به اقیانوس اطلس برای اولین بار

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

رونمایی از چند شناور جدید در سال 95

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا کنون 2500 فروند شناور را در منطقه خطر خلیج عدن اسکورت کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۲
رونمایی از چند شناور جدید در سال 95

به گزارش جام جم آنلاین ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بوشهر گفت: بزودی این نیرو از چند شناور سطحی و زیرسطحی جدید در سال 95 رونمایی میکند.

وی افزود: هم‌اکنون ناوشکن‌های جمهوری اسلامی ایران «نقدی» و «لاوان» در قالب چهل و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش با اقتدار در خلیج عدن حضور دارند.

امیر دریادار حبیب اله سیاری در حاشیه محفل انس با قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر افزود: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش تا کنون در مأموریت‌های دور خود 2500 فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کرده و از دست دزدان دریایی نجات دادند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش مانند سال‌های دفاع مقدس که 10 هزار فروند شناور را در خلیج فارس اسکورت کرد اکنون نیز همین وظیفه را در آب‌های دور انجام می‌دهیم.

امیر دریادار سیاری همچنین با اشاره به نقش پایگاه دریایی بوشهر در حراست از مرزهای آبی کشور تصریح کرد: در این پایگاه شاهد رویش‌های خوبی بودیم و توانستیم پایگاه‌های دریایی را در «مَکران» و «جاسک» شکل دهیم و در واقع پایگاه دریایی بوشهر پایگاهی مادر است و با صلابت در آب‌های دریای عمان مأموریت‌های خطیر خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: پایگاه دریایی بوشهر نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس داشت زیرا دریادلان همین پایگاه هفتم آذر 59 یعنی اوایل جنگ تحمیلی نیروی دریایی رژیم بعث عراق را از پای درآوردند.

یادآور می‌شود، فرمانده نیروی دریایی ارتش پیش از سفر به بوشهر به جزیره خارگ هم سفر کرد و علاوه بر افتتاح فاطمیه پایگاه نیروی دریایی این جزیره، از سربازان نمونه این پایگاه تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها