نوع مدیریت در ورزش آنقدر موثر است که می تواند معیارهای موفقیت را تغییر بدهد و باعث شود تا موفقیت های ورزشی به گونه دیگری رقم بخورد.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۳
مشحون ، موفقیت های بی نظیر بسکتبال و چالش های پیش رو

جام جم ورزشی - محمود مشحون به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال در آغاز مدیریت خود در فدراسیون بسکتبال هرگز صریحا به این موضوع که چه برنامه هایی دارد اشاره نکرد. توسعه بسکتبال ابتدایی ترین اهداف مرد شماره یک بسکتبال ایران محسوب می شد اما مرور زمان نشان داد نوع مدیریت وی چیزی فراتر از توسعه بسکتبال است. ابتدا توسعه بسکتبال روندی عملی به خود گرفت و سپس موفقیت ها یکی پس از دیگری رقم خورد.

مشحون به عنوان یکی از موفق ترین روسای فدراسیون های ورزشی بسکتبال را در راه درستی هدایت کرد و موفقیت هایی در چند سال اخیر برای بسکتبال رقم خورد که پیش از آن امکان تحقق آن وجود نداشت.

اکنون اما بسکتبال در شرایط خاصی قرار گرفته است. به نظر می رسد همه چیز به انتها رسیده است و بسیاری گمان می کنند بسکتبال ایران در زمینه کسب افتخارات ، پیشرفت و موفقیت در انتهای راه قرار گرفته است. این ارزیابی از جهات بسیاری می تواند مورد بررسی قرار بگیرد اما واقعیت این است که چنین نیست. بسکتبال ایران پشتوانه های فراوانی دارد که با اتکا به همین پشتوانه ها می تواند به روند موفقیت آمیز سال های اخیر خود البته نه با شدت گذشته ادامه بدهد.

ایرادی که به مرد شماره یک بسکتبال وارد می شود این است که برنامه های بر مبنای توسعه را در انحصار خود قرار داد. قطعا فرد پس از مشحون با سردرگمی های متعددی روبرو خواهد شد و بسکتبال برای بازه ای کوتاه مدت به هم می ریزد.

مشحون بسکتبال را به بهترین شکل ممکن متحول کرد اما ای کاش در میان تمام برنامه هایی که داشت ، برنامه ای هم برای دوره بعد از خودش تدوین می کرد. این امیدواری وجود دارد که وی کماکان به حضور خود در راس امورات بسکتبال ادامه بدهد. قطعا نفر بعدی اقتدار مشحون را نخواهد داشت ، این را از جریانات کنونی بسکتبال می توان فهمید و دید. فضای خوبی در بسکتبال وجود ندارد و گاهی اوقات به نظر می رسد آینده این رشته ورزشی تحت تاثیر تصمیماتی بر مبنای مسائل غیرورزشی و از سوی افرادی کاملا غیر ورزشی قرار بگیرد.

کاترین میرعربشاهی

کارشناس بسکتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
-
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
۰
۰
فكر كنم بعد از این عدالت پنهان خدا در مورد مشحون اجرا بشه حالا كه از ریاست امده بیرون كم كم فراموش میشه چون بد معامله ای با ایرج خدری كرد در جایی كه می تونست كمكش كنه و نكرد وبدتر اینكه منكر حضور خدری در تیم ملی شد .متاسفم برای این مسئولین برای ایرج دیر شده ولی ایرج های زیادی هستند .

نیازمندی ها