آخر هفته با فرهنگ و هنر

فیلم: رسوایی 2
کد خبر: ۹۰۶۳۸۸

طعم: نان و پنیر و ریحان

کارگردان: مسعود ده‌نمکی

بازیگران: اکبر عبدی، سحر قریشی، فخرالدین صدیق‌شریف، مهران رجبی، امیر نوری و محمدرضا شریفی‌نیا

اگر رسوایی را دیدید و قصه حاج‌یوسف را دوست داشتید و با او همراه شدید، برای دیدن قسمت دوم این فیلم درنگ نکنید که این روزها در سینما اکران می‌شود. اتفاقات رسوایی 2، چند سال بعد از رسوایی 1 و در شهری فرضی رخ می‌دهد و داستانی تخیلی دارد.

حاج‌یوسف این بار از سیاهی و تباهی جامعه پیرامونش دلگیر می‌شود و به تنگ می‌آید و درباره وقوع یک زلزله به مردم هشدار می‌دهد.

نمایش: راز مهر راز سپهر

طعم: نوشدارو

کارگردان: شکرخدا گودرزی

محل اجرا: سالن اصلی تئاترشهر

ساعت اجرا: 20 و 30 دقیقه

«چو بگشاد خفتان و آن مهره دید / همه جامه بر خویشتن بردرید/ همی گفت کای کشته بر دست من/ دلیر و ستوده به هر انجمن/ همی ریخت خون و همی کند موی/ سرش پر ز خاک و پر از آب روی.» این اشعار بخشی از نبرد رستم و سهراب به روایت فردوسی بزرگ در شاهنامه است. اثری بی‌همتا با انبوه داستان‌هایی که متاسفانه چندان در آثار نمایشی ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال هستند کسانی مثل شکرخدا گودرزی که به دلیل دلبستگی به ادبیات غنی ایران، هروقت فرصتی باشد و موانع اجازه دهد، آثاری را با نگاهی به این گنجینه‌ها روی صحنه می‌برند. «راز مهر راز سپهر» از زاویه‌ای دیگر به داستان رستم و سهراب پرداخته است.

کنسرت: گروه چارتار

مکان: چالوس، سالن سینماجهان نما

طعم: هویج بستنی

اگر آخر هفته و با توجه به تعطیلی روز یکشنبه شما هم تصمیم دارید آب و هوایی عوض کنید و سری به شمال کشور بزنید یا اصلا ساکن دو استان شمالی کشور هستید، امشب پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم، حضور در کنسرت یکی از محبوب ترین گروه‌های موسیقی تلفیقی یعنی چارتار که با ترانه‌های باران تویی و آشوبم هواداران فراوانی برای خودش دست و پا کرده است.

این کنسرت امشب در دو سئانس 18 و 21 در چالوس روی صحنه می‌رود.

گالری: نمایشگاه طراحی‌های هنری

مکان: پردیس سینمایی چارسو

طعم: بستنی شکلاتی

حمایت از هنرمندان جوان و خرید آثارشان نقش مهمی در پیشرفت آنها دارد؛ بویژه که خودشان هم چندان مدعی نباشند و با یک قیمت مناسب آثارشان را در اختیار مردم قرار دهند، کاری که کریم بخشی با مجموعه‌ای از طراحی‌هایش انجام داده و نمایشگاهی برپا کرده که همه تابلوها قیمت‌شان فقط صد هزار تومان است. پس اگر می‌خواهید یک اثر هنری اصل در خانه‌ داشته باشید، می‌توانید فردا جمعه به پردیس سینمایی چارسو در خیابان جمهوری تهران بروید و از این نمایشگاه بازدید کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها