jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۹۰۵۷۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵  |  ۱۳:۴۱

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر 97 درصد تولیدات پوشاک کشور در بنگاه های کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و تنها 3 درصد آن مربوط به کارخانجات بزرگ صنعتی است.

تولید ۹۷ درصد پوشاک کشور در بنگاه‌های کوچک

به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، علی فاضلی در سمینار تخصصی فدراسیون جهانی پوشاک که در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد، اظهار داشت: عصر حاضر زمان بروز و ظهور بنگاه‌های کوچک و متوسط است و در حال حاضر یک چهارم اشتغال جهان و یک سوم سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش شکل گرفته و کشورهایی نظیر کره جنوبی و ایتالیا در زمان بحران به تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط اصرار ورزیده و توسعه‌ای مناسب از محل تقویت این بخش مهم اقتصادی به دست آورده‌اند.

فاضلی ادامه داد: به یمن حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصاد کشور هایی نظیر کره جنوبی و ایتالیا اکنون به مرحله‌ای از توسعه دست یافته که تولید ناخالص داخلی قابل توجهی را برای این کشورها به ارمغان آورده است.
فاضلی با تاکید بر ضرورت توجه و تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک کشور یکی از صنایعی است که می‌تواند نقش مهمی در پاسخ گویی به نیازهای داخلی کشور داشته و صادرات قابل توجهی را نیز در منطقه به دست آورد.
وی افزود: در حال حاضر 97 درصد تولیدات پوشاک کشور در بنگاه های کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و تنها 3 درصد آن مربوط به کارخانجات بزرگ صنعتی است.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه صنعت پوشاک ارزآوری مناسبی را برای بسیاری از کشورها به همراه داشته است، گفت: در حوزه دانش حداقل 20 رشته تخصصی مربوط به این صنعت است و صنایع و تکنولوژی‌های بسیاری نیز در حوزه تولیدات پوشاک ایجاد شده است که باید به آنها توجه شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر ضرورت تقویت بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط پوشاک گفت: تلاش می‌شود، تا با استفاده از نظرات و راهکارهای فدراسیون جهانی پوشاک تولیداتی عرضه شود که قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دست آورد.
در ادامه این نشست ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به دعوتی که از مدیرکل فدراسیون جهانی پوشاک به عمل آمده است، گفت: از فدراسیون جهانی پوشاک دعوت شده تا با برگزاری نشست‌های لازم راهکارهای تقویت تولیدات داخلی پوشاک به گونه‌ای که قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دست آورد مورد بحث و بررسی واقع شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی در جام جم آنلاین نوشت: دولت آقای روحانی از لحاظ تفکر دو دولت کاملا متفاوت بودند ولی ما در حوزه اقتصاد شاهد سیاست هایی کاملا یکسان با آثار مشابه بودیم.

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک در یادداشتی برای جام جم آنلاین درباره نفتکش های سوخت‌رسان ایران در حال ورود به آب‌های ونزوئلا، نوشت: در صورت مزاحمت برای نفتکش های ایران، هم در خلیج فارس هم در خارج از این حوزه توان پاسخگویی وجود دارد.

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

نقدینگی لجام‌گسیخته، قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) و نرخ ارز را شاید بتوان سه متغیر راهبردی در اقتصاد ایران دانست كه تغییر و تلاطم در هركدام به‌تنهایی می‌تواند سایر بخش‌های اقتصاد ایران را به‌شدت متأثر کند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر