یادداشت

قهرمانی در مشت پرسپولیس

به بهانه برد ارزشمند پرسپولیس در دربی، بد نیست نگاهی بیندازیم به علل و عوامل موفقیت تیمی که در اوایل فصل بشدت بد نتیجه می‌گرفت، اما امروز صدرنشین لیگ شده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۷

1ـ واقعیت این است که این تیم طبق خواست برانکو خیلی خوب بسته شد. برانکو در نیم فصل دوم لیگ گذشته بخوبی از تیمش به شناخت جامع از لحاظ مهره و شخصیت تیمی رسیده بود و با نفراتی که جذب کرد، میانگین سنی تیم را پایین آورد و با یک تیم تقریبا 26 ساله لیگ را آغاز کرد. تیمی با بازیکنان جوان که خیلی خوب شرایط پرسپولیس را درک کردند و می‌بینیم حتی در روزهایی چون بازی با ملوان و سیاه‌جامگان که خوب بازی نمی‌کنند، چنان شخصیت تیمی در کل تیم شکل گرفته که این دو بازی را هم برنده شدند.

2ـ تیم برانکو به لحاظ تاکتیکی، روانی و جسمانی شرایط مطلوبی دارد و بازیکنان از نظر تاکتیکی خیلی خوب با افکار او سازگار شده‌اند و دیدیم در دربی هم هیچ تغییری در سیستم و تاکتیک رخ نداده بود و همان سیستمی که در بازی‌های قبلی پیش گرفته بود در دربی هم عملیاتی کرد. با وجود این‌که بازیکنی مثل کمال کامیابی‌نیا در این مسابقه سه کارته و غایب بود، بازیکن جایگزین بخوبی جای او را پر کرد و با همان سیستم و همان تاکتیک، تیم بخوبی پیش رفت.

3ـ نگاهی گذرا به دربی نشان می‌دهد از جمله دلایل نمایش خیره‌کننده پرسپولیس را باید در ثبات کار مربیگری برانکو و تمدید قرارداد با او دانست چرا که این موضوع باعث شد پرسپولیس خیلی شجاعانه دربی را آغاز و خیلی خوب بازی را کنترل کند. از طرفی قضاوت خوب داور مسابقه که با آوانتاژهای بموقع سرعت بازی پرسپولیس را نگرفت و انتقال دفاع به حمله با سرعت انجام شد و در 5دقیقه ابتدایی پرسپولیس به گل رسید. استقلال وقتی اوضاع را این‌طور دید جلو آمد و پرسپولیس بخوبی از شکاف‌ها استفاده کرد و هم گل دوم را زد و هم صاحب یک ضربه پنالتی شد. در نیمه دوم همان شرایط پیش آمد و پرسپولیس اوضاع را در کنترل داشت. در مجموع توانمندی همزمان رامین رضائیان و محسن مسلمان در دفاع و حمله و همچنین بازیسازی مسلمان، قدرت گلزنی طارمی و از همه مهم‌تر روح همدلی که برانکو در تیم جا انداخته است، در کنار مدیریت بی‌هیاهو و حمایت مستمر هواداران در طول فصل، دست به دست هم داد تا پرسپولیس از تیمی که تقریبا در قعر جدول بود، به صدر جدول بیاید.

4ـ پرسپولیس خیلی سخت به این جایگاه رسیده است و باید بتواند این جایگاه را حفظ کند. باید در بازی‌های باقیمانده همین روند را ادامه دهد. شاید در ظاهر حریفان پرسپولیس ساده‌تر به نظر برسند، اما هیچ حریف ساده‌ای وجود ندارد و بازیکنان پرسپولیس دیدند بازی با تیم‌هایی که پایین جدول هستند نیز سخت است؛ مثل سیاه‌جامگان و ملوان. پرسپولیس چهار بازی و عملا چهار فینال پیش رو دارد که نباید فرصت صدرنشینی را از دست بدهد. سرنوشت تیم برانکو در دست خودشان است و نیازی نیست چشم به نتایج دیگر مدعیان که تیم‌های پرقدرتی هم هستند، داشته باشند. پرسپولیس روی روال است و باید این روند موفق را ادامه دهد. قهرمانی در مشت این تیم است و نباید با فرصت‌سوزی و از دست دادن امتیاز این موقعیت ارزشمند از دست برود.

حمید استیلی

سرمربی پیشین پرسپولیس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها