قتل و پولشویی در پرونده مجرمان سایبری

رئیس‌پلیس فتای ناجا از دستگیری اعضای یک باند که با روش کپی‌برداری از کارت‌های عابربانک کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد و گفت: کشف راز یک فقره قتل و پولشویی دو میلیارد تومانی از مهم‌ترین جرایم متهمان است.
کد خبر: ۸۹۵۱۶۰

سردار سید کمال هادیانفر در تشریح این پرونده اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده از بهمن سال گذشته و همزمان با شکایت 14 نفر درباره برداشت غیرمجاز از حسابشان در دستور کار پلیس فتای یزد قرار گرفت. بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا نشان داد سه نفر که ساکن استان‌های همجوار استان یزد هستند، مغازه‌ای برای فروش میوه اجاره کرده‌اند که در واقع این حرکت پوششی برای اسکیمر (کپی‌برداری از کارت عابربانک) است.

وی افزود: متهمان با روش اسکیمر صد میلیون تومان از حساب 14 مشتری میوه‌فروشی برداشت کرده بودند. از آنجا که پرونده دارای اولویت بالایی درباره شناسایی مجرمان و جلوگیری از دیگر اقدامات مجرمانه آنها بود، متخصصان پلیس فتا با استفاده از روش‌هایی توانستند متهمان را که بعد از استان یزد به اصفهان و سپس به یکی از شهرستان‌های فارس فرار کرده بودند، شناسایی کنند. در ادامه با هماهنگی بازپرس پرونده و نیابت قضایی ماموران به استان محل اقامت متهمان اعزام شده و با همکاری پلیس آن شهرستان، متهمان را دستگیر کردند .

سردار سید کمال هادیانفر بیان کرد: در بازرسی از محل اختفای این افراد 30 کارت بانکی کشف شد و متهمان به برداشت غیرمجاز از 14 حساب بانکی از طریق اسکیمر اعتراف کردند. در تحقیقات بعدی کارشناسان پلیس و با استناد به ادله دیجیتال به‌دست‌آمده از متهمان، راز یک قتل در این پرونده فاش شد. قتلی که در سال 1390 پس از رابطه پنهانی یکی از متهمان با زنی 40ساله به وقوع پیوسته و قاتل از دست قانون فرار کرده بود.

سردار هادیانفر ادامه داد: این قتل درحالی به وقوع پیوسته بود که مقتول، متهم را تهدید به فاش کردن رابطه خود با وی کرده بود. به همین دلیل برای ساکت کردن وی تنها راهی که به ذهن متهم رسیده بود، قتل وی در خانه و به آتش کشیدن خودروی شخصی مقتول در گوشه‌ای دیگر از شهر بود. او پس از کشتن این زن جسد او را با خودرو به منطقه‌ای دیگر برده و به آتش کشیده بود. پرونده این متهمان به همین جا ختم نشد بلکه در ادامه تحقیقات، ماموران با پرونده بزرگ پولشویی به ارزش دو میلیاردو 800 میلیون تومان مواجه شدند.

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا اظهار کرد: ماموران پلیس در ادامه تحقیقات خود به پرونده فروش باغ 6000 متری دست یافتند که با استعلام از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری مشخص شد این معامله با استفاده از اسناد جعلی به مبلغ دو میلیارد و 800 میلیون تومان صورت گرفته و این پول به حساب خانمی واریز شده که وی نیز سریع این پول را با خرید دلار و طلا به صورت کامل خرج کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها