این نوشته نگاهی به پرهزینه‌ترین ژانر سینما یعنی فیلم‌های علمی ـ تخیلی دارد

ابر فیلم ها

«مردان سیاهپوش» احیا می‌شود

ماموریت تازه مردان ماجراجو

«مردان سیاهپوش» با حال و هوایی تازه به دیدار تماشاگران سینما می‌آید. قسمت تازه این درام علمی ـ تخیلی ماجراجویانه قرار است به احیای داستان این مجموعه فیلم بپردازد. نسخه تازه و احیا شده مردان سیاهپوش، چهارمین قسمت آن خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۳۳۸۲

بحث احیای داستان این مجموعه فیلم در شرایطی مطرح شده که طی چند سال گذشته، چند بار صحبت از تولید قسمت تازه آن شد و هیچ بار این موضوع محقق نشد. تهیه‌کنندگان فیلم در کمپانی کلمبیا می‌گویند قصد دارند در قدم اول، نسخه احیا شده را به صورت یک تریلوژی تولید کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست داستان این سه‌گانه چه خواهد بود و ماجراجویی‌های آن به کدام سمت و سو خواهد رفت. در یک سال اخیر، ویل اسمیت و تامی‌لی جونز دو بازیگر اصلی مجموعه در گفت‌وگوهایی از آمادگی‌شان برای بازی در قسمت تازه آن خبر دادند. بری سوننفیلد، کارگردان سه قسمت قبلی هم اعلام کرد آینده این مجموعه فیلم روشن است و تهیه‌کنندگانش بزودی تولید قسمت‌های تازه آن را شروع می‌کنند. والتر پارکر که در کنار ویل اسمیت از تهیه‌کنندگان اصلی مردان سیاهپوش است، رسما گفته که قسمت تازه فیلم حکم یک سه‌گانه پی‌درپی را خواهد داشت و مسئولان کمپانی کلمبیا، ماجراجویی‌های کاراکترهای اصلی آن را وارد مرحله تازه‌ای خواهند کرد. به گفته او، این ماجراجویی‌های تازه هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود.

به گفته پارکر: «ما هم‌اکنون در نیمه راه هستیم و کار نگارش فیلمنامه قسمت جدید شروع شده است. این فیلمنامه حال و هوا و داستانی تازه دارد. همه ما می‌دانیم که این مجموعه فیلم بسیار پویاست. در یک قدم تازه، ما تصمیم گرفتیم داستان فیلم را از نو بنا و استخوان‌بندی آن را تازه کنیم. به همین دلیل، به فکر تبدیل قسمت تازه به صورت یک تریلوژی افتادیم. شما این روزها می‌بینید که بسیاری از محصولات هالیوودی به صورت سه‌گانه ساخته می‌شوند و تماشاگران هم استقبال خوبی از آنها می‌کنند. در عین حال، داستان مردان سیاهپوش هم زمینه را برای انجام چنین کاری فراهم می‌کند.» در شرایطی که هنوز اطلاعی از زمان شروع کار فیلمبرداری قسمت چهارم در دست نیست، کسی نمی‌داند سه‌گانه جدید چگونه جلوی دوربین خواهد رفت. برخی منابع نزدیک به سازندگان فیلم می‌گویند تولید این سه‌گانه به صورت همزمان و پی‌درپی خواهد بود. اگر تولید سه قسمت تازه پشت سر هم و بدون وقفه صورت گیرد، رقم کلی تولید آن کاهش خواهد یافت، اما از سوی دیگر این نظریه هم مطرح است که برای فیلمبرداری پشت سر هم این سه قسمت، سازندگانش نیازمند سه فیلمنامه آماده فیلمبرداری هستند. این در حالی است که براساس اخبار منتشره، در حال حاضر فقط نگارش فیلمنامه چهارمین قسمت این مجموعه فیلم در دستور کار قرار دارد. کمپانی کلمبیا هم در رابطه با این موضوع هنوز اظهارنظری نکرده و همه منتظر انتشار اطلاعیه رسمی از سوی این کمپانی هستند.

رسانه‌های گروهی گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نسخه تازه و احیا شده مردان سیاهپوش کرده‌اند. در همین حال، آنها به طرح این پرسش هم می‌پردازند که تغییرات تازه در داستان این مجموعه فیلم شامل چه چیزهایی می‌شود. یکی از مهم‌ترین گمانه‌زنی‌ها این است که ویل اسمیت و تامی‌لی‌ جونز دیگر به عنوان بازیگر با قسمت‌های تازه همکاری نخواهند داشت. با آن که سه قسمت قبلی مجموعه با نام آنها پیوند خورده، ولی در حال حاضر این دو هم پیرتر شده‌اند و هم شانس زیادی برای جذب تعداد بیشتری از تماشاگران را ندارند. به گفته اهل فن، وقت آن رسیده که دو کاراکتر جوان و تازه‌نفس جای اسمیت و جونز را بگیرند.

واقعیت امر این است که هیچ یک از این دو بازیگر در حال حاضر، چهره‌های پولساز و محبوب جدول گیشه نمایش نیستند. حضور دو بازیگر جوان که البته اسم و رسمی هم در دنیای بازیگری دارند، می‌تواند کمک زیادی به موضوع جذب تماشاگران به ماجراجویی‌های قسمت چهارم کند. این در حالی است که گفته می‌شود اسمیت و جونز می‌توانند به عنوان بازیگر مهمان، حضوری کوتاه‌مدت در قسمت‌های تازه مردان سیاهپوش داشته باشند. اگر این دو جای خود را به بازیگران جوان‌تر بدهند، مجموعه فیلم مردان سیاهپوش هم همان راهی را می‌رود که مجموعه فیلم پیشتازان فضا/ سفرهای سیاره‌ای به دنبال احیای خود رفت. پیشتازان فضا هم چند سال قبل با کنار گذاشتن گروه بازیگران قدیمی خود در نسخه احیا شده‌اش از گروهی از بازیگران جوان و مطرح سینما در نقش کاراکترهای محوری خود استفاده کرد.

موفقیت نسخه احیا شده این فیلم در جدول گیشه نمایش سینماها نشان می‌دهد که جایگزین کردن بازیگران جوان به جای بازیگران شناخته شده نقش‌های اصلی این نسخه‌ها، با اعتراض دوستداران این مجموعه فیلم‌ها روبه‌رو نمی‌شود. تماشاگران سینما خیلی راحت کریس پاین و زاخاری کوئینتو را در قالب دوران جوانی کاراکترهای معروف کاپیتان کرک و آقای اسپاک پذیرفتند. این در حالی بود که تماشاگران برای سال‌های سال این دو کاراکتر کلاسیک را با نام و چهره ویلیام شاتنر و لئونارد نیموی می‌شناختند. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود بازیگران جوان دو نقش مامور کی و مامور جی سیاهپوش خیلی زود مورد تایید تماشاگران قرار گیرند.

در سه قسمت قبلی مردان سیاهپوش اسمیت و جونز در این دو نقش ظاهر شدند. این دو کاراکتر، ماموران مخفی یک سازمان ضدجاسوسی بودند که وظیفه‌شان نظارت بر کار و زندگی موجودات بیگانه فضایی روی کره زمین بود. آنها در هر قسمت فیلم با یکسری ماجراجویی هیجان‌انگیز در این رابطه روبه‌رو شدند. جالب این که ویل اسمیت یکی از تهیه‌کنندگان فیلم به بقیه همکارانش پیشنهاد کرده پسرش جیدن در نسخه احیا شده به ایفای نقشی بپردازد که خود او در سه قسمت قبلی به عهده داشت! جیدن اسمیت بازیگری را از نوجوانی شروع کرد و در چند فیلمی که پدرش سرمایه‌گذار آنها بود در نقش اصلی بازی کرد، اما تفاوت او با پدرش در این است که نتوانست موفقیت کلان ویل اسمیت در جذب انبوه تماشاگران را تکرار کند! اگر همه چیز براساس برنامه پیش برود، تولید چهارمین قسمت مردان سیاهپوش تابستان سال آینده میلادی شروع خواهد شد.

لوکیشن اصلی فیلم استودیوی انگلیسی پاین‌وود خواهد بود و بخشی از صحنه‌های آن هم در شهر تورنتوی کانادا فیلمبرداری خواهد شد. رقم دقیق هزینه‌های این قسمت هنوز برآورد و اعلام نشده است، ولی منابع داخلی کمپانی کلمبیا می‌گویند این رقم کمتر از رقم تولید قسمت‌های قبلی است.

در حال حاضر، از بری سوننفیلد کارگردان سه قسمت قبلی به عنوان سازنده قسمت چهارم اسم برده می‌شود، ولی این احتمال هم وجود دارد که برای بهتر و تازه‌تر شدن حال و هوای نسخه جدید، یک کارگردان جدید و جوان‌تر جای او را در پشت دوربین بگیرد، اما حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد، سوننفیلد همچنان به عنوان مدیر تولید با این مجموعه همکاری‌اش را حفظ خواهد کرد.

مترجم: کیکاووس زیاری

منبع: اسکرین اینترنشنال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها