نشست خبری کنسرت «زمین مقدس» صبح دوشنبه 30 آذرماه با حضور عوامل برگزارکننده این برنامه در شرکت «مهر جوان» برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۶
65 خواننده در یک کنسرت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نشست خبری کنسرت «زمین مقدس» با حضور فرهاد هراتی رهبر ارکستر و سیدمحسن روحانی مدیر شرکت «جهان اندیش مهر جوان» در حالی در محل این شرکت برگزار شد.

همه دغدغه محیط زیست را دارند

در ابتدای این نشست خبری سیدمحسن روحانی مدیر شرکت «جهان اندیش مهر جوان» و مدیر پروژه کنسرت «زمین مقدس» گفت: یکی از دغدغه‌های مشترک این روزهای مردم ما محیط زیست است. این معضل جزو نگرانی‌های روزمره ما شده است. درست است که متولیان آن و مسئولان دولتی به دنبال جلوگیری از این اتفاق هستند، اما نیاز هست که در عرصه هنری هم تلنگری زده شده تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

روحانی ادامه داد: متأسفانه این نشست خبری در حالی برگزار می‌شود که امروز مدارس شهر تهران به خاطر آلودگی هوا تعطیل است یا اینکه ما روزانه ۵۰۰ گرم زباله تولید می‌کنیم چون هنوز تفکیک زباله تر و خشک به ما آموزش داده نشده است. ما امروز جزو ۷ کشور اول تولید گازهای گلخانه‌ای هستیم که اگر تحریم هم نبودیم، به جهت همین یک شرط با سخت‌ترین تحریم‌ها مواجه می‌شدیم.

وی افزود: شرکت ما دو سال است که تأسیس شده و هدف اصلی آن بیان دغدغه‌های مشترک با زبان فرهنگ و هنر است. این شرکت علاوه بر در نظر گرفتن بخش هنری جنبه‌های بین‌المللی برای رساندن پیام مشترک را نیز در نظر می‌گیرد. یکی از اقدامات ما همین برگزاری کنسرت «زمین مقدس» است که روزهای 5 و 6 دی‌ماه در تالار وحدت خواهد بود. این برنامه با اجرای «نامیرا» کنسرت «زمین مقدس» نام دارد. همان‌طور که می‌دانید یکی از دغدغه‌های امروز ما گرم شدن بیش از حد کره زمین است. در واقع هر 10 سال یک‌ بار هشت‌دهم کره زمین گرم‌تر می‌شود و اگر یک درجه دیگر این افزایش دما را داشته باشیم در مرحله تهدید خواهیم بود.

حضور اعضای تیم ملی والیبال

این مدیر پروژه در ادامه به حامی‌های معنوی این کنسرت اشاره کر و گفت: دعوت از مسئولان عالی‌رتبه سیاسی، نماینده سازمان ملل در ایران و تعدادی از سفرای کشورهای خارجی از جمله برنامه‌هایی است که ما در این کنسرت در نظر گرفته‌ایم و با توجه به فرارسیدن تعطیلات سال نو میلادی این عزیزان به ما قول دادند تا در مراسم حضور داشته باشند. همچنین تاکنون حضور اعضای تیم ملی والیبال ایران در این برنامه قطعی شده و بنابراین است که تعدادی هم از هنرمندان عرصه‌های مختلف به‌عنوان حامی در این برنامه حضور داشته باشند.

افتتاحیه سبز برای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر

فرهاد هراتی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کنسرت گفت: من از اسفند سال گذشته طرح و موضوعی به ذهنم رسیده و کارهایش را انجام داده‌ام. همان‌طور که می‌دانید همیشه موضوعات اجتماعی دست‌مایه کارهای من است. این بار مسئله محیط زیست و عواقبی که برای کره زمین پیش‌بینی می‌کنیم مورد فعالیت قرار داده‌ایم. اوایل شهریور دانشمندان در شهر مارسی فرانسه جمع شدند و درباره آخرین تحولات گرمای زمین صحبت کردند و چند روز پیش نیز روسای کشور جهان در فرانسه جمع شدند و نتایج تحقیقات دانشمندان به روسای کشورهای جهان اعلام شد. این مسئله برای من خیلی جالب بود و اثری را برای آن ساختم. نام اثری که ساخته شده «زمین مقدس» است. برای اولین بار نیز معاون رئیس‌جمهور سر تمرین آمدند و این کار را شنیدند.

هراتی ادامه داد: هدف ما از برگزاری این‌گونه کنسرت‌ها بیان دغدغه مشترک است و هیچ‌گونه سودآوری در این کار وجود ندارد. ما با انجام پروژه‌های این‌چنینی گوش مخاطبمان را تربیت کرده و آن‌ها را با دغدغه‌های مهم زندگی‌شان روبه رومی کنیم. نامیرا سال‌هاست که بدون هیچ پشتوانه مالی به کار خود ادامه می‌دهد و این برای یک گروهی که سال‌هاست در این حوزه مشغول فعالیت است خوب نیست.

وی افزود: من برای دولتمردانمان یک پیشنهاد دارم، آن هم اینکه به مدت دو سال در قالب حمایت‌های یارانه‌ای از گروه‌های خصوصی که دغدغه دارند،‌ فضا را به سمتی هدایت کنند که این‌گونه کارها با قشر بیشتری از اجتماع ارتباط برقرار کند و مردم جذب کارهای این‌چنینی شوند. شک نکنید که اسپانسرها و حامیان بزرگ مالی دیگری به آن خواهند پیوست.

او ادامه داد: کار ما در این پروژه در قالب ۱۳ قطعه است که برای مخاطب روایت می‌شود که در این چارچوب ۶۵ خواننده کر و بزرگسال، ۵ نوازنده سلو متشکل از علی جعفری پویان، همایون رحیمیان، سهراب برهمندی، کریم قربانی و بنده آثار را به مخاطبان ارائه می‌دهیم. این در حالی است که با توجه به طیف ساختاری همیشگی گروه کر نامیرا، سبک موسیقی ارائه شده تلفیقی از موسیقی کلاسیک و مدرن است.

این رهبر ارکستر اضافه کرد: ما در این 13 قطعه از ایدز، مهاجرت، زندگی کودکان در اردوگاه‌ها و.. داریم اما پایان آن به جایی منتهی می‌شود که برای همه سورپرایز باقی خواهد ماند.

این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حضور در جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: زمانی که در دفتر خانم ابتکار با معاونین ایشان جلسه داشتیم، من این پیشنهاد را به ایشان دادم که همین اجرای «زمین مقدس» می‌تواند به عنوان یک افتتاحیه سبز برای جشنواره موسیقی فجر باشد. من تا به حال دو بار افتخار حضور در جشنواره فجر را داشته‌ام. یک بار سال 1381 که توانستم یکی از عنوان‌های برتر را بگیرم و سال 1390 نیز افتتاحیه جشنواره فجر در تالار وحدت با گروه من بود. همیشه هم به عنوان گروه مهمان رفته‌ام و هیچ حس رقابتی با کسی نداشته‌ام. دوست دارم خود جشنواره موسیقی فجر هم اعلام کند که افتتاحیه امسال یک افتتاحیه سبز است. در جایی که تمام دنیا درباره این موضوع صحبت می‌کنند و سازمان ملل اهدافی برای این موضوع انتخاب کرده است. اگر که موافقت بکنند اجرا خواهم کرد چون کارمان هم آماده است. من این پیشنهاد را به میر جشنواره یعنی آقای نوربخش هم دادم و ایشان هم بسیار استقبال کردند اما هنوز پاسخ مثبتی به بنده ارائه نداده‌اند. البته حق هم دارند چرا که برنامه‌های جشنواره آماده شده و این پیشنهاد کمی دیر توسط من داده شد.

محسن روحانی در پایان هم گفت: گام بعدی ما آماده کردن 25 کلیپ 40 ثانیه‌ای درباره فرهنگ‌سازی است. این فیلم‌ها قرار است تا در جشنواره فیلم امسال پیش از آغاز فیلم به نمایش درآید.

کنسرت «زمین مقدس» روزهای 5 و 6 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها