بدون عوارض برای بیمار توسط محقق ایرانی

داروی نانویی درمان آکنه ساخته شد

یک محقق ایرانی موفق به ساخت دارویی با نانوذرات لیپیدی برای درمان بیماری پوستی آکنه شد که هیچگونه عوارضی برای بیمار ندارد.
کد خبر: ۸۵۲۸۳۹
داروی نانویی درمان آکنه ساخته شد

به گزارش جام جم آنلاین ، متخصص دارویی و مجری طرح ساخت «نانوژل اسپیرونولاکتون» در گفتگو با مهر گفت: دارویی به عنوان «آنتی آندروژن» که به صورت قرص «آلداکتون» توسط بیماران مبتلا به آکنه مبتلا استفاده می شود، عوارض زیادی دارد.

حمیدرضا کلیدری با بیان اینکه دوره زمانی مصرف این دارو شش ماه است، افزود: بیمارانی که از این دارو استفاده می کنند دچار عارضه هایی همچون سردرد، سرگیجه و تهوع می شوند و احتمال ابتلا به سرطان پستان در آنها افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل به فکر افتادیم تا ماده موثره اولیه «اسپیرونولاکتون» را در نانوذرات لیپیدی بارگذاری کنیم و به شکل ژل در بیاوریم تا به صورت قرص مصرف نشود و در نهایت عوارضی برای بیمار نداشته باشد.

این محقق ایرانی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط از این دارو می تواند استفاده کنند، اظهار داشت: نتایج نشان می دهد با استفاده از این دارو بیشتر از ۶۰ درصد بهبودی در بیماران دیده می شود و دیگر لازم نیست این دارو را به صورت قرص مصرف کنند.

به گفته کلیدری، همچنین استفاده از این داروی جدید به صورت موضعی، عوارضی در بیماران به وجود نمی آورد چرا که بیش از ۸۵ درصد مواد این نانو دارو از آب است و خشکی پوست بیمار را به دنبال نخواهد داشت.

متخصص دارویی و مجری طرح ساخت «نانوژل اسپیرونولاکتون» با بیان اینکه در حال حاضر نمونه اولیه این دارو ساخته شده است، افزود: اکنون این ترکیب جدید «آلداکتون» را ثبت اختراع کرده ایم و قرار است تا یک سال دیگر به ثبت بین المللی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها