کارنامه ۳ ماهه اکران بهار امسال و پارسال را مقایسه کرده‌ایم

رونق گیشه با افزایش چشمگیر مخاطب

گیشه‌های سرد و بارانی سینما

هفته گذشته بود که در این صفحه خبر از اکران پنج فیلم جدید سینمایی در سینماهای کشور دادیم و اظهار امیدواری کردیم این آثار فی نفسه و با توجه به چهره‌های سرشناس و محبوب بازیگری و سوژه‌های اولیه جذاب و فضاهای متفاوت از همدیگر قابلیت جذب تماشاگر را دارند. البته اگر خاطرتان باشد تاکید کردیم به‌جز فیلم تحسین‌شده «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد فیلم دیگری دست‌کم در این نوبت اکران بتواند مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما بکشاند.
کد خبر: ۸۵۲۷۸۲
گیشه‌های سرد و بارانی سینما

آن تحلیل کجدار و مریز و نگاه توامان امیدوارانه و دلواپسانه امروز و پس از گذشت یک هفته از اکران، خودش را نشان داده و مجموع پنج فیلم جدید به نمایش درآمده طی یک هفته روی هم فقط کمی بیش از 200 میلیون تومان فروخته‌اند.

به گزارش جام‌جم، پیشتر و در هفته‌های گذشته، سینماداران در گفت‌وگوهایی با جام‌جم افت فروش محسوس فیلم‌های نیمه دوم سال را پیش‌بینی کرده بودند و تاکید داشتند فیلم‌هایی که در شش ماه دوم سال در سینماها اکران می‌شوند، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند و این قابلیت را ندارند که به فروش‌های بالا و میلیاردی دست پیدا کنند.

این پیش‌بینی سینمادارانی که استخوان خرد کرده این سینما هستند، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌رفت، در هفته دوم آبان به واقعیتی تلخ تبدیل شد. سینما این روزها در تبعیتی محض از شرایط جوی طبیعت کشور به سر می‌برد و به شدت سرد و بارانی است و همان‌طور که در برخی پیش‌بینی‌های کارشناسانه هواشناسی آمده، احتمال وقوع سیل هم وجود دارد و اگر معادل‌سازی کنیم می‌توانیم بگوییم با این وضعیت سیل سینما هم می‌تواند در راه باشد.

موفق‌ترین فیلم گیشه

در این وضعیت چهارشنبه 19 اردیبهشت نخستین ساخته سینمایی وحید جلیلوند همان‌طور که قبلا هم گفتیم، وضعیت بهتری نسبت به دیگر فیلم‌های جدید اکران شده دارد و مطابق آمار موثق‌ترین منبع فروش فیلم‌ها، سایت سینماتیکت پس از یک هفته اکران حدود 97 میلیون تومان فروخته است. فروش فیلم البته با توجه به خوش‌ساخت بودن و تاثیرگذاری فیلم و بهره‌گیری از چهره‌هایی چون نیکی کریمی و امیر آقایی خیلی خوب نیست، اما می‌توان به تبلیغات شفاهی تماشاگران و افزایش استقبال از این فیلم در هفته‌های بعد امیدوار بود.

پر بازیگر، اما کم ‌فروش

فیلم پربازیگر ارغوان ساخته مشترک کیوان علیمحمدی و امید بنکدار هم به خاطر حضور چهره‌هایی چون مهتاب کرامتی، آزاده صمدی و شقایق فراهانی پس از یک هفته فقط 48 میلیون تومان فروخته است. هر چند این فیلم همچون همه ساخته‌های این دو سینماگر فضای تقریبا نامتعارفی دارد و نمی‌توان انتظار فروش خیلی بالایی از چنین فیلم‌هایی داشت.

«پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی که از بازیگران شناخته‌شده‌ای چون اکبر عبدی، حسین یاری و هنگامه قاضیانی بهره می‌برد، فیلمی خانوادگی است که تا اینجا 45 میلیون تومان فروخته است و سازندگان آن می‌توانند چشم امید به هفته‌های بعدی داشته باشند. هرچند بعید است اتفاق خیلی ویژه‌ای در اکران برای این فیلم بیفتد و مثلا به فروشی میلیاردی دست پیدا کند.

«ماهی سیاه کوچولو» نخستین ساخته مجید اسماعیلی هم اگرچه به‌خاطر نام ناشناخته کارگردانش، شانسی برای فروش بالا ندارد، اما به‌خاطر حضور مریلا زارعی و مصطفی زمانی امیدها درباره این فیلم هنوز زنده است، هرچند فروش ده میلیون تومانی آن پس از یک هفته درباره فیلمی در این سطح کمی شبیه شوخی است.

«عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» ساخته شهرام مسلخی اما با فروش تنها پنج میلیون تومانی میزان شوخ طبعی اش به مراتب از فروش ماهی سیاه کوچولو هم بیشتر است و تماشاگران نشان دادند خیلی هم عاشق چشم و ابرو و جمال پوریا پورسرخ و سروش صحت نیستند.

با این اوصاف، صحبت از دستیابی فیلم‌های این نوبت از اکران ـ به‌جز چهارشنبه 19 اردیبهشت ـ به فروش میلیاردی به احتمال فراوان منتفی است و اگر فروش فیلم‌ها به نیم میلیارد تومان هم برسد، سازندگان این آثار و سینماداران باید کلاهشان را به نشانه پیروزی به آسمان پرتاب کنند.

شاهزاده روم در راه است

انیمیشن سینمایی شاهزاده روم که با موضوع زندگی مادر بزرگوار حضرت ولی عصر (عج) ساخته شده، تنها فیلم جدیدی است که از امروز در برخی سینماهای کشور اکران می‌شود. کارگردان این اثر 76 دقیقه‌ای هادی محمدیان است و تهیه‌کنندگی آن را حامد جعفری به‌عهده دارد. «شاهزاده روم» قصه عاشقی و دلدادگی بانویی پاکدامن و مسیحی از سلاله یشوعا از حواریون حضرت مسیح(ع) است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) ازدواج می‌کند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک‌سرشت است که در آینده‌ای نزدیک جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها