اولین قسمت سه ایکس سال 2002 روی پرده سینماها رفت. در آن زمان وین دیزل به‌دلیل نمایش عمومی قسمت اول سریع و آتشی در سال 2001، به صورت چهره‌ای مطرح درآمده بود.
کد خبر: ۸۴۲۲۱۰
داستان یک قهرمان اکشن

دیزل با سر تراشیده و حال و هوایی ورزشکاری به‌عنوان رقیب آرنولد شوارتزنگر معرفی می‌شد و رسانه‌های گروهی از او به‌عنوان جایگزینی مناسب برای این قهرمان اکشن اسم می‌بردند.

این در حالی بود که دیزل قبل از این آثار در هفت فیلم دیگر ظاهر شده و نتوانسته بود موفقیت زیادی کسب کند.

فیلمنامه سه ایکس را ریک ویلکس، فیلمنامه‌نویس سرشناس نوشته بود و برای همین وی به‌عنوان خالق کاراکتر خاویر کیج شناخته شد.

کارگردانی فیلم را راب کوهن به‌عهده داشت که متخصص ساخت اکشن‌های باکیفیت و سطح بالاست. هزینه 70 میلیون دلاری فیلم باعث سر و صدای زیادی شد.

خیلی‌ها می‌گفتند خرج کردن چنین رقم بالایی برای فیلم نوعی خودکشی هنری است. اما هم تماشاگران و هم منتقدان سینما استقبال خوبی از حاصل کار کردند.

فروش 278 میلیون دلاری جهانی فیلم (که 142 میلیون دلار آن سهم سینماهای آمریکای شمالی بود) حکایت از آن می‌کرد که مسئولان کمپانی کلمبیا راه خود را درست رفته‌اند.

اما مشکلات روحی و روانی وین دیزل پس از موفقیت دو فیلم سریع و آتشی و سه ایکس، باعث همکاری نکردن او با تولیدکنندگان قسمت دوم سه ایکس شد.

پس از آن‌که وی رسما گفت حاضر به بازی در دومین قسمت این اکشن ماجراجویانه نیست، ریک ویلکس خالق داستان فیلم هم از همکاری با پروژه امتناع کرد.

او گفت فقط در صورتی فیلمنامه‌ای برای فیلم می‌نویسد که وین دیزل نقش خاویر کیج را بازی کند، اما تهیه‌کنندگان فیلم که به‌شدت مشتاق تولید قسمت‌های بعدی فیلم پرفروش خود بودند.

تصمیم گرفتند بدون حضور این دو عامل اصلی فیلم قسمت دوم را جلوی دوربین ببرند. راب کوهن هم همکاری خود با فیلم را قطع کرد.

قسمت دوم بدون حضور وین دیزل، بازیگر اصلی آن جلوی دوربین رفت. آیس کیوب، انتخاب تازه مسئولان کمپانی کلمبیا برای نقش اصلی فیلم بود.

آنها که نسبت به موفقیت مالی قسمت دوم اطمینان داشتند، 113 میلیون دلار صرف تولید آن کردند. لی ماتاهوری هم به‌عنوان کارگردان پشت دوربین فیلمبرداری قرار گرفت، اما نمایش عمومی دومین قسمت این اکشن دلهره‌آور یک فاجعه کامل بود.

نه‌تنها منتقدان سینمایی نقدهای منفی زیادی بر آن نوشتند، بلکه تماشاگران هم به سردی از آن استقبال کردند.

فروش 71 میلیون دلاری فیلم در آمریکای شمالی، خیلی کمتر از رقم هزینه کلان تولید آن بود و شکست سخت تجاری را برایش به ارمغان آورد.

نتیجه طبیعی چنین شکست سختی، بایگانی شدن چندساله پروژه و تولید نشدن قسمت‌های بعدی آن بود.

قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها