بدترین یوونتوس تاریخ را تا به حال دیده بودید؟ قهرمان چهار فصل گذشته سری‌A ایتالیا حالا بدترین شروع خود در تاریخ سری A را ثبت کرده است.
کد خبر: ۸۳۸۴۷۸
آیا یونتوس بیدار می‌شود؟

این تیم در سه هفته ابتدایی فصل جدید کالچو بسیار بد نتیجه گرفت و تنها یک امتیاز کسب کرد و در هفته‌های بعدی نیز هر چند کم‌کم خود را بازیافت، اما تفاوت‌های زیادی با قهرمان چهار دوره پشت‌سر سری A داشت. چه اتفاقی برای یوونتوس افتاده و چرا این تیم به این حال و روز افتاده است؟

دلایل متعددی را برای رو به زوال رفتن بانوی پیر می‌توان برشمرد. این تیم از یک سر بالایی با قدرت بالا رفت و حالا به نظر می‌رسد پس از رسیدن به اوج آن در حال بازگشت است. بازگشت از قله شاید یک احتمال باشد.

ممکن است قدرت اول فوتبال کشور چکمه‌ای در فصل‌های اخیر دوباره خود را بازیابد و به همان تیم فصل‌های قبل تبدیل شود، همانطور که پیروزی مقابل منچسترسیتی در انگلیس برای امید به بیداری این غول فوتبال ایتالیا کافی است. اما در نظر گرفتن برخی نکات نشان می‌دهد چندان نباید به آینده این تیم در این فصل امیدوار بود. با هم این نشانه‌ها را مرور می‌کنیم.

1 ـ انگیزه های تمام شده

یوونتوس چهار فصل پیاپی است که قهرمان سری A ایتالیا می‌شود. این تیم فصل گذشته به هدف خود رسید و حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کرد.

نتایج ابتدای فصل یوونتوس می‌تواند یک افت مقطعی باشد، اما در مقابل عده‌ای دیگر نظر دارند این نتایج می‌تواند نشانه‌ای برای تمام‌شدن انگیزه‌های بانوی پیر تورین (لقب یوونتوس) قلمداد شود. یوونتوس در سال‌های اخیر قدرت بلامنازع سری‌A بوده است. انگار این تیم ظرفیت
خاصی داشت.

بازیکنان یوونتوس مهم‌ترین قطعه‌های پازل زوال احتمالی یوونتوس هستند؛ همان‌هایی که سال‌هاست کنار یکدیگر بازی می‌کنند، اما زنجیر اتحاد بین آنها در حال پاره شدن است

شاید برنامه‌های قهرمانی تعیین‌شده برای این تیم اکنون تمام شده است. دلایل دیگری را هم می‌توان برشمرد، اما انگیزه‌های تمام شده بانوی پیر‌ متهم اصلی است. تمام شدن انگیزه‌ها بیش از هر کسی مربوط به چه کسانی می‌شود؟

2 ـ از هم گسیختگی

در این میان بازیکنان یوونتوس مهم‌ترین قطعه‌های پازل زوال احتمالی یوونتوس هستند؛ همان‌هایی که سال‌هاست کنار یکدیگر بازی می‌کنند، اما زنجیر اتحاد بین آنها در حال پاره شدن است.

افت چند هفته ابتدایی در سری A می‌تواند دلیل خوبی برای این باشد که بازیکنان دیگر آن اتحاد لازم را با یکدیگر ندارند؟ اصلا مگر می‌توان پیروزی درخشان و باارزش یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا در زمین منچسترسیتی را نادیده گرفت؟

قطعا خیر اما این تنها یک پیش‌بینی است. این حتی در مورد تیم‌های دیگر هم صدق می‌کند. پس از سال‌ها در کنار یکدیگر بازی کردن بالاخره کم‌کم آن انگیزه و طراوت از بین می‌رود. هیچ تیمی نیست که سال‌های طولانی به یکه‌تازی خود ادامه بدهد. اگر چنین بود هنوز هم بنفیکا، آژاکس، لیورپول یا میلان به یکه‌تازی خود ادامه می‌دادند. از سویی پل پوگبا، ستاره جوان و بسیار مورد توجه یوونتوس دیگر خود را در آستانه جدایی از یوونتوس می‌داند.

پوگبا این تابستان هم در آستانه جدایی و پیوستن به بارسلونا قرار داشت، اما در نهایت ماندنی شد. ولی این ستاره خوب می‌داند آخرین فصل حضور خود را در بانوی پیر تورین تجربه می‌کند.

این موضوع باعث نشده او بشدت بی‌انگیزه شود. آرتورو ویدال دیگر ستاره فصل‌های گذشته یوونتوس هم در تابستان راه خود را از این تیم جدا کرد و به بایرن مونیخ پیوست. از هم گسیختگی بازیکنان یوونتوس یک احتمال است، اما در این میان نباید جدایی یکی از مهم‌ترین بازیکنان دو فصل اخیر یوونتوس را فراموش کرد؛ کارلوس توز.

3 ـ جدایی ستاره

بله، کارلوس توز، این ستاره آرژانتینی همان کسی است که در دو فصل اخیر برترین گلزن یووه بوده و گل‌های بسیار مهمی را برای تیمش به ثمر رساند. او با این که می‌توانست تا چند فصل دیگر به حضور خود در فوتبال اروپا ادامه دهد و در حالی که پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای از دیگر تیم‌های بزرگ اروپایی نظیر اتلتیکومادرید داشت، ترجیح داد راهی کشورش شود و بار دیگر بازی در تیم ریورپلاته را تجربه کند. قطعا جدایی یکی از مهم‌ترین بازیکنان یوونتوس می‌تواند ضربه بزرگی برای این تیم باشد. تبعات منفی جدایی این بازیکن از یوونتوس در هفته‌های آینده بیشتر خود را نشان‌خواهد داد، یعنی جایی که یوونتوس فقدان یک گلزن تمام‌عیار را حس خواهد کرد.

4 ـ رستاخیز رقیبان

رم، ناپولی، لاتزیو و بخصوص میلان و اینتر فصل‌هاست زیر سایه یوونتوس قرار گرفته‌اند. چه زمانی آنها از زیر سایه رقیب اصلی خود خارج می‌شوند؟‌حالا بهترین فرصت برای رسیدن به این هدف است. حالا که نشانه‌های تضعیف یوونتوس دیده می‌شود چه چیزی می‌تواند بهتر از این برای رقیبان باشد، رقیبانی که اتفاقا خیلی هم آماده به نظر می‌رسند و می‌خواهند دوباره سری A ایتالیا را سرشار از رقابت‌های دیدنی و تنگاتنگ کنند. یوونتوس این فصل کار بسیار مشکلی برای تبدیل شدن به مدعی درجه یک قهرمانی دارد .‌ کسب پنجمین قهرمانی پیاپی برای آنها امکان‌پذیر است؟

با مشاهده حال و وضع این روزهای یووه باید گفت قطعا خیر، اما زمان باید بگذرد تا دید آیا این شرایط بانوی پیر تغییر می‌کند یا خیر.

منبع: توتو اسپورت

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها