پیگیری «کلیک» از دسترسی شرکت‌ها به شماره تلفن‌ها و اطلاعات شخصی افراد

نمایشی از بی‌قانونی قلدرمآبانه پیامک‌های تبلیغاتی

شاید موبایل شما هم هر روز از پیامک‌های باز نشده تبلیغاتی و بالک سرویس‌هایارزش افزوده پیامکی پر و خالی شود.
کد خبر: ۸۳۳۲۰۱
از پیامک‌های تبلیغاتی خسته شده‌اید، خب لغو کنید

اگر شما هم با دیدن این پیام‌ها، فرستنده‌ها، مخابرات و زمین و زمان را لعنت می‌کنید، بد نیست این چند نکته کوتاه را بخوانید:

1. گرچه ممکن است این متن‌ها و محتواها به نظر شما زرد و بی‌ارزش برسد ـ که البته ممکن است خیلی از آنها هم باشد و این به تعریفتان از ارزش محتوایی و چیزهای فلسفی برمی‌گردد ـ اما عده زیادی از مردم حاضرند برای خرید آنها و دریافت پیامک از این سرویس‌های محتوایی پول خرج کنند.

گواه این ادعا هم ادامه حیات این تجارت و ادامه ارسال بالک‌هایی است که هر روز موبایل شما را پر می‌کنند.

2. خیلی‌ها ممکن است این پیامک‌ها را دزدی از جیب مردم و کلاهبرداری بنامند. اما توجه کنید؛ در مورد پیامک‌های تبلیغاتی که برای شما می‌آید ریالی از حساب شما کم نمی‌شود؛ در مورد بالک سرویس‌های ارزش‌افزوده پیامکی هم که در آنها از شما می‌خواهند کد یا عبارتی را بفرستید همین‌طور است و بواسطه دریافت آن پیامک، شما به هیچ‌وجه متقبل هزینه نمی‌شوید.

براساس قوانین اپراتورها فقط شما در صورتی که کد یا عبارت خواسته شده در متن پیامک را به آن شماره بفرستید عضو سرویس پیامکی می‌شوید.

این سرویس‌ها روزانه یک یا چند پیامک برای شما ارسال می‌کنند و به ازای هریک از پیامک‌ها مبلغی از حساب شما کسر می‌شود.

مبلغ هر پیامک باید در متن اولیه‌ای که دریافت کرده‌اید قید شده باشد. ضمنا شما در هر لحظه اختیار دارید سرویس را لغو کنید تا از آن پس دیگر برای شما پیامکی که شامل هزینه است، ارسال نشود.

براساس قانون با ارسال عبارت «OFF»، «لغو»، «خاموش» یا «L» به هریک از شماره‌های ارسال‌کننده آنها موظفند عضویت شما را لغو کنند.

براساس ضوابط اپراتورها قیمت سرویس و نحوه غیرفعال‌سازی هر هفته به اطلاع کاربران سرویس می‌رسد.

3. ممکن است در گذشته یا حتی امروز تخلفاتی از سوی شرکت‌ها اتفاق افتاده باشد ولی براساس قانون و عرف این تجارت، شما خود به خود و بدون ارسال کد به شماره‌های فرستنده پیام، به هیچ‌وجه عضو سرویسی نمی‌شوید و هزینه‌ای متوجه شما نیست.

در ضمن شما حق دارید هر سرویسی را که در آن عضو بوده‌اید هر لحظه‌ای که خواستید لغو کنید و به پرداخت هزینه در آن ادامه ندهید.

4. اگر نگران کم شدن شارژ یا افزایش مبلغ قبضتان هستید صورتحساب موبایلتان را نگاه کنید که آیا بابت سرویس‌های ارزش‌افزوده مبلغی پرداخت می‌کنید یا نه.

در غیر این صورت شاید تنها دغدغه‌تان این باشد که دوست ندارید این پیام‌ها را بگیرید و ارسال مدام چنین پیامک‌هایی خسته‌تان کرده است. در آن صورت هم خیلی راحت می‌توانید ارسال همه آنها را متوقف کنید.

اگر همراه اولی هستید عدد یک را به 8999 بفرستید و اگر ایرانسلی هستید 2 را به شماره 5005 بفرستید؛ همین!

علی پهلوانی - کارشناس بازاریابی - کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
-
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
از همه بهتر رایتله من الان تا حالا یك پیام هم دریافت نكردم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها