غربی ها و عرب ها سردرگمند

سرنگونی نظام سوریه یا مبارزه با داعش

ایران، مدافع رأی مردم و یکپارچگی سوریه

تحولات کنونی سوریه در حالی رخ می‌دهد که با ایستادگی و مقاومت مردم و ارتش سوریه تحت مسئولیت بشار اسد، کشورهایی چون آمریکا، ترکیه و عربستان که می‌خواستند ظرف دو ماه دولت این کشور را از میان بردارند، موفق به اجرای نقشه‌های خود نشدند.
کد خبر: ۸۲۵۴۶۷
ایران، مدافع رأی مردم و یکپارچگی سوریه

بنابراین موفقیت مردم که ناشی از مقاومت بوده، باعث شد این کشورها که با تجهیز نیروهایی از 78 کشور تلاش کردند این گروه‌ها را با تعدادی ناراضی سوری به نام ارتش آزاد هماهنگ کرده و سوریه را در اختیار گیرند، ناکام بمانند.

در همین مدت، مردم سوریه با برگزاری انتخابات، باقی ماندن اسد در قدرت را خواستار شدند و با همین راهبرد موفق شدند یکپارچگی کشور خود را حفظ کنند بنابراین حالا با نگاهی به تجارب سال‌های اخیر سوریه می‌توان دریافت هرگونه راه‌حل نظامی در این کشور بی‌نتیجه است و برای پی گرفتن راه‌حل‌های معطوف به مذاکره و دیپلماسی نیز باید این واقعیت را در نظر گرفت که در رابطه با حل مساله سوریه، حرف آخر را مردم این کشور خواهند زد بنابراین همه آنها که نقشی در بحران سوریه دارند، باید بدانند مردم سوریه اجازه نمی‌دهند دولت دیگری به‌جای آنها تصمیم گرفته و آینده سوریه را رقم بزند.

در این مدت که از بحران سوریه می‌گذرد، ایران همواره تلاش کرده است مدافع رأی مردم و نیز یکپارچگی سوریه باشد.

بر همین اساس تهران و مسکو از طرحی چهار ماده‌ای برای دفاع از ثبات سوریه حمایت کرده و اجرای این طرح را دنبال می‌کنند.

در چنین شرایطی، بازیگرانی که تلاش می‌کنند نقش مردم سوریه در ایفای نقش در آینده این کشور را نفی و یکپارچگی این کشور را نقض کنند، باید بدانند سیاست‌هایشان در این رابطه با شکست رو‌به‌رو خواهد شد.

اسماعیل کوثری - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
karim
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
۰
۰
kodammm modafe dast bardarid bechasbid be be hamin keshvare khodemoon bababbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
be dade melate khodemoon beresid ke ye yaraneye i ke haghe khode in melate ro be takhir heyyyyyyyyyyy nandazid

نیازمندی ها