محمدرضا سوهانیان درباره خط مشی همراه اول برای راهاندازی پیامرسانهای موبایلی اظهار کرد: فعالیت در بخش پیامرسانها به دو بخش تقسیم میشود که مربوط به پیامرسانهای داخلی و خارجی است؛ معتقدیم همانطور که یکسری قوانین و مقررات از سوی رگولاتوری برای اپراتورهای موبایل وجود دارد برای OTTهای خارجی نیز که در زمینه ارتباطات کار میکنند، وجود داشته باشد.
وی عنوان کرد: اگر واقعا قرار است همه اپراتورها نظارت شوند پس نباید فرقی بین نمونه داخلی و خارجی باشد؛ انتظار اما ز مجموعههای نظارتی این است که همان نظارت ما را در ارتباط با نمونههای خارجی نیز داشته باشند.
او خاطر نشان کرد: در کشور برای نگهداری یک شبکه ملی هزینه میکنیم که پول آن از جیب مردم و مشترکان تأمین میشود و این را به صلاح نمیبینیم که یک بازیگر خارجی بدون هیچ قید و بندی بیاید و اثر تمامی این سرمایهگذاری را از بین ببرد.
مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول این موضوع را آسیبی ملی دانست و تصریح کرد: این دیدگاه چیزی فراتر از همراه اول است زیرا توسعه توانمندیهای داخلی را خنثی و سرمایهگذاریهای انجام شده را از بین میبرد. باید نظارتی در این زمینه براساس شکلهای مختلف صورت گیرد اما رویکرد ارائه سرویس بهتر به مردم هم حفظ شود.
سوهانیان با بیان اینکه دلمان میخواهد عدالت ایجاد شود، ابراز کرد: در زمینه OTTهای داخلی نیز رویکردمان این است که مدل همکاری داشته باشیم و براساس زیرساختهایی که فراهم میکنیم، این مدل را میچینیم.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان یک اپراتور خوشحال میشویم که مصرف ترافیکمان بالا رود اما خودمان به صورت مستقل وارد مقوله ساخت و طراحی OTTها نمیشویم.
او گفت: به این مقوله با توجه به ابزارهای مختلفی که داریم به عنوان یک کار جانبی نگاه میکنیم و راغب هستیم مدل همکاری تعریف کنیم.
سوهانیان با تأکید بر اینکه در مدل همکاری خود سهم بالایی از توسعه دهندگان نمیخواهیم، تصریح کرد: به همان نسبتهای عمومی موجود در قوانین کشور و نسبتهای اقتصادی 70 به 30 راضی هستیم و شاید کمتر از 30 درصد هم بگیریم. مدل کاری عمومیمان هم به این شکل است که ابزارهای مورد نیاز برای بهینه کردن فرآیند اقتصادی OTTها را فراهم میکنیم و در اختیارشان قرار میدهیم.
مدیر کل خدمات ارزش افزوده اپراتور اول ارتباطی گفت: با ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار داریم، کمک میکنیم تا برندها بزرگ شوند. بعد از آن در بلند مدت با آنها شریک میشویم.
وی عنوان کرد: این رفتار حرفهای است زیرا استارتآپها عمدتا به سختی میتوانند رشد کنند لذا در مراحل اول به آنها کمک میکنیم و بعد در برند حاصل شده با هم شریک میشویم. (تسنیم)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: