اینترنت همراه در کنار فواید مثبت خود، هزینه‌های بالایی برای کاربران به همراه داشته، اما سوال این است که چگونه می‌توان این هزینه را کاهش داد. در این گزارش به پنج راهکار مناسب برای مصرف کمتر دیتا در گوشی‌ها پرداخته شده است.
کد خبر: ۸۲۰۲۵۶
راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

نخستین گام در کاهش مصرف اینترنت موبایل، بهینه‌کردن مرورگر گوشی و فعالسازی Data Saver در کروم به عنوان یکی از پرکاربرد‌ترین اپلیکیشن‌هاست. در کروم امکانی با عنوان Data Saver قرار دارد که با فعالسازی آن، تمام وبسایت‌های بارگذاری شده ابتدا برای فشرده‌سازی به سرور‌های گوگل منتقل می‌شود و پس از آن‌که عملیات مورد نظر روی دیتاها انجام گرفت، به گوشی شما راه پیدا خواهد کرد.با این کار و انجام عملیات فشرده‌سازی گوگل، حجم مصرفی و در نتیجه، سرعت بارگذاری سایت‌ها بهبود پیدا خواهد کرد. برای دسترسی به این امکان، به بخش Setting مرورگر کروم بروید و گزینه Data Saver را پیدا و فعال کنید.

غیرفعال کردن همگام‌سازی برنامه‌های غیرضروری

یکی از مواردی که باعث مصرف چشمگیر داده‌ها می‌شود، بخش همگام‌سازی اپلیکیشن‌ها و اکانت‌های کاربر است. به عنوان مثال، هنگامی که اکانت گوگل خود را به دستگاه متصل می‌کنید، اطلاعات بسیاری به سرورهای گوگل منتقل می‌شود. برهمین اساس، بهترین راهکار غیرفعال کردن آنها و مصرف نکردن دیتای اضافه توسط این بخش است. به این منظور به Setting گوشی و سپس بخش همگام‌سازی مراجعه کنید. این بخش بسته به نسخه اندروید نام‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. پس از ورود به این بخش، تمام مواردی که از بخش همگام‌سازی گوشی در حال استفاده هستند، قابل مشاهده خواهد بود که باید نوبت به نوبت وارد هر یک از آنها شوید و مواردی را که استفاده ندارد، غیرفعال کنید. پیشنهاد می‌کنیم تمام بخش‌ها جز Contacts را غیرفعال کنید.

‌ به‌روز‌رسانی خودکارممنوع

هنوز هم کاربرانی هستند که وقتی برنامه‌ای را در حالت آپدیت شدن از طریق پلی‌استور مشاهده می‌کنند، متوجه مفهوم آن نمی‌شوند و اجازه ادامه و پر شدن نوار دانلود آن را می‌دهند که این باعث می‌شود بخش قابل توجهی از حجم بسته‌های شما هدر برود. پیشنهاد می‌کنیم وارد تنظیمات برنامه‌های نصب شده در گوشی شوید و در صورت مشاهده گزینه‌ای با مفهوم Auto-Update آن را در حالت‌غیرفعال قرار دهید. کاربرانی که علاقه به دریافت به‌روزرسانی دارند، می‌توانند به جای قرار دادن این گزینه روی Dont Auto Update، حالت Update Only On WIFI را انتخاب کنند که در صورت اتصال اینترنتی به وای‌فای، به‌روزرسانی بدون مشکل انجام شود. همچنین می‌توانید با دانلود نقشه‌های Google Maps یا استفاده از نقشه‌های آفلاین، بدون نیاز به ارتباط اینترنتی یا دریافت داده، عملیات مسیریابی یا اقدامات دیگر را انجام دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها