نزدیک به 110 روز از آغاز حملات متجاوزانه جنگنده‌های سعودی و نیروهای به اصطلاح ائتلاف به مناطق یمن می‌گذرد. طی این مدت بارها گزارش‌های مختلفی در مورد ابعاد جنایات سعودی‌ها منتشر شده است. بتازگی شبکه یمنی المسیره جزئیات دقیقی از میزان خسارت‌های این حملات منتشر کرده است.
کد خبر: ۸۱۶۴۱۹

بنا بر این گزارش، جنگنده‌های سعودی طی این مدت 19 استان از استان‌های یمن را بیش از 17 هزار بار با جنگنده‌ها، کشتی‌های جنگی و توپخانه‌ها هدف قرار داده‌اند که بر اثر آن 300 هزار واحد مسکونی بر روی ساکنان آن ویران شده است. در همین مدت در اثر حملات سعودی‌ها فعالیت 3600 مدرسه متوقف شده است. سعودی‌ها همچنین 482 مسجد را در یمن ویران کرده‌اند. طی این مدت ده فرودگاه و شش بندر بمباران و موشکباران شده است. 250 پل و جاده که مناطق مختلف یمن را به یکدیگر متصل می‌کند ویران شده است. 167 باب بیمارستان، 700 ساختمان از ساختمان‌های دولتی، 11 مؤسسه رسانه ای، 370 انبار مواد غذایی، 305 مدرسه و مرکز آموزشی و 15 ورزشگاه در حملات جنگنده‌های سعودی با خاک یکسان شده‌اند. رژیم سعودی 27 دانشگاه و 74 نیروگاه تولید برق، 67 سیستم آبرسانی، 170 بازار تجاری، 69 مرغداری و شش سیلوی انبار غلات را ویران کرده‌اند. 300 دستگاه کامیون مواد غذایی نیز هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

سعودی‌ها در حملات خود 90 دستگاه تانکر سوخت را منهدم و 83 شبکه مخابراتی را به ویرانه تبدیل کرده اند و 31 مکان تاریخی و باستانی در حملات آنان نابود شده است. بر اثر این حملات 300 هزار نفر آواره شده‌اند. همچنین محاصره زمینی، دریایی و هوایی 25میلیون یمنی را به علت نرسیدن غذا و دارو در معرض نابودی قرار داده است.

این در حالی است که با وجود اعلام آتش‌بس انسانی از جمعه شب، حملات جنگنده‌های سعودی همچنان به مناطق مختلف یمن ادامه دارد. در واکنش به این مساله، دولت عمان از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا به آتش‌بس جدید که از جمعه شب آغاز شده پایبند باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها