اعضای باند دزدان مسلح بانک های سپاهان شهر و طلا فروشی های اصفهان با شلیک پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۰۶۹۳۰
دزدان مسلح بانک های سپاهان شهر زمینگیر شدند

به گزارش جام‌جم، ساعت 9 و 28 دقیقه دیروز مدیر و کارکنان بانک مسکن شعبه سپاهان شهر اصفهان در حال ارائه خدمات به مشتریان بودند که چهار مرد نقابدار مسلح به کلت و کلاشینکف، وارد بانک شده و با تهدید کارکنان و مشتریان، از یکی از کارمندان خواستند پول‌های گاوصندوق را روی پیشخوان بگذارد، در غیر این صورت افراد حاضر در بانک را به قتل می‌رسانند.

کارمند بانک از ترس این که به همکارانش و مشتریان آسیبی برسد، پول‌های موجود در بانک را به سارقان داد و آنها با سوار شدن به خودرو متواری شدند. در همین موقع یک راننده که در حال عبور از خیابان بانک بود ، متوجه فرار سارقان شد.

این مرد با به خطر انداختن جان خود، خودروی سارقان را تعقیب کرد. همزمان مدیر بانک موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داد و ماموران برای بررسی موضوع به آنجا اعزام شدند. ماموران با تحقیق از مدیر و کارمندان بانک متوجه شدند چهار مرد مسلح با تهدید آنها 200 میلیون تومان موجودی بانک را سرقت کرده‌اند.

از سوی دیگر راننده‌ای که در تعقیب دزدان بود، با خودروی خود سعی کرد مسیر سارقان را مسدود کند و همزمان در تماس با پلیس مسیر سارقان را اطلاع داد. در ادامه ماموران خود را به محل اعلامی از سوی راننده رسانده و از سارقان خواستند خود را تسلیم کنند اما راننده همچنان به فرارش ادامه داد که با شلیک پلیس دو نفر از سارقان زخمی شدند و خودروی آنها متوقف شد.

دو سارق مجروح به بیمارستان منتقل شده و دو همدستشان نیز برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس قرار گرفتند. از خودروی توقیف شده متهمان 200 میلیون تومان پول سرقتی کشف شد.دو سارق در بازجویی اعتراف کردند، چند روز پیش نقشه این دزدی مسلحانه را طراحی و روز حادثه با ورود به بانک آن را عملی کردند اما در جریان تعقیب و گریز پلیسی دستگیر شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره به جام‌جم گفت: در حالی که تحقیقات از متهمان برای رازگشایی دیگر جرایم آنها ادامه داشت، ماموران با هماهنگی قضایی به خانه آنها اعزام شده و دو قبضه کلت و تعدادی تجهیزات از جمله دستکش و کلاه که سارقان در جریان سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند، کشف کردند. همزمان با شروع تحقیقات از متهمان، آنها تاکنون به هشت فقره دزدی مسلحانه در اصفهان از جمله دستبرد به پست بانک شهر بهارستان در هفتم خرداد اعتراف کردند.

برای متهمان قرار قانونی صادر شده است . تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد، سه نفر از سارقان برادر بوده و دو نفر از آنها متاهل هستند.

یکی از مجرمان پس از دستگیری به خبرگزاری ایمنا گفت: من و برادرانم از خرم‌آباد سلاح تهیه کردیم، اما قسم خورده بودیم به هیچ‌کس آسیب نرسانیم و فقط پول بانک را به سرقت ببریم. هنوز هم باورم نمی‌شود در دام پلیس گرفتار شدیم. ما به دلیل مشکلات مالی دست به چنین کاری زدیم و با خود گفتیم بانک بیمه است و پول‌های سرقتی مال کسی نیست.

جزئیات سرقت های دزدان خشن

سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین رئیس‌پلیس استان اصفهان نیز درباره اقدامات مجرمانه متهمان گفت: اعضای باند از حدود هشت ماه قبل سرقت‌های خود را آغاز کرده و در این مدت به دو طلافروشی در بوئین میاندشت و یک طلافروشی در بهارستان دستبرد زدند. البته در سرقت بهارستان که بیستم آذر سال گذشته انجام شد، سارقان با سلاح کلاشینکف به سمت ویترین شلیک کردند که به علت رعایت نکات ایمنی از سوی مرد طلافروش ناکام ماندند.

وی ادامه داد: اعضای این باند دو فقره سرقت مسلحانه خودرو نیز در پرونده خود دارند که در جریان یکی از سرقت‌ها، راننده زن را از خودرو به بیرون پرت کرده‌اند.

حسین‌زاده اعضای این باند را مجرمانی خشن دانست و افزود: دزدان مسلح در جریان دستبرد به یک طلافروشی در بوئین میاندشت دو نفر را مجروح کرده بودند. آنها هفتم خرداد هم به پست‌بانک سپاهان شهر دستبرد زده و هفت میلیون تومان سرقت کردند. پس از این سرقت ما هویت دزدان را شناسایی کرده و در یک قدمی آنها بودیم که چهارشنبه به بانک مسکن دستبرد زدند و در عملیات ضربتی با شلیک گلوله دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها