رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان رضوی گفت: باند بزرگ تولید و توزیع غیر قانونی مواد بهداشتی، ورزشی و دارویی کشف شد.
کد خبر: ۸۰۸۲۸۸
اعضای باند «سینا» دستگیر شدند

سرهنگ محسن عرفانی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: در این باند که با نام جعلی «سینا» فعالیت خود را از چهار ماه پیش در مشهد آغاز کرده و در این مدت به سود میلیاردی دست پیدا کرده بود، 11 نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه کشفیات پلیس فتا شامل مواد بهداشتی و آرایشی، داروهای گیاهی و مکمل های ورزشی بوده است، اظهار کرد: بیش از 53 هزار قرص، صدها روغن گیاهی و بیش از 50 هزار کرم و 330 کیلوگرم مواد فاسد شده کشف و ضبط شده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی گفت: مردم هنوز اطلاعات چندانی نسبت به غیرقانونی بودن فعالیت این گروه ندارند و لیکن خوشبختانه وزارت بهداشت و درمان در کوتاه ترین زمان ممکن در دادگاه علیه این مجموعه شکایت کرده است.

سرهنگ عرفانی میانگین سنی این باند را بین 25 تا 40 سال عنوان کرد و افزود: آزمایشات توسط وزارت بهداشت انجام شده و اکنون گزارش های مبسوطی از عوارض بسیار زیاد این مواد برای ما ارسال شده است.

وی اظهار کرد: این باند برای ساخت روغن‌های گیاهی و پماد و کرم از روغن های فاسد و نباتی استفاده می کرده و متاسفانه این مواد عوارض بسیار جبران ناپذیری را برای سلامت مردم به همراه خواهد داشت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فروش این کالاها از طریق شبکه های مجازی و ماهواره ای انجام شده است، افزود: خوشبختانه این داورها و مواد بهداشتی در هیچ داروخانه ای از مشهد به فروش نرسیده و پلیس فتا با پیگیری در فضای مجازی توانست این مجموعه را شناسایی کند.

سرهنگ عرفانی در بخش دیگری از صحبت های خود به آمار جرایم در دو ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: 57 درصد جرایم فضای سایبری را اقتصادی، 27 درصد اخلاقی، 10 درصد اخلاقی و ما بقی را سایر جرایم تشکیل می دهند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان رضوی افزود: هیچ مجوزی در خصوص موسسات مختلف برای فعالیت در شرکت های بازرگانی و شبکه ها بازاریابی توسط پلیس فتا صادر نشده است.

وی اظهار کرد: هیچ شخصی حق دخل و تصرف در حقوق شخصی افراد خصوصی را ندارد و تنها با کسانی که زمینه جرم را در جامعه تسهیل کنند، بشدت برخورد خواهیم کرد.

طی فعالیت پلیس فتا از سال 1389 تاکنون افزون بر 20 هزار پرونده جرم سایبری در سطح کشور رسیدگی شده است.

هم اکنون افزون بر سه میلیون کاربر اینترنت در استان خراسان رضوی از فضای مجازی استفاده می کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها