تنها 8 ساعت قبل از اجرا کنسرت پرواز همای لغو شد

کنسرت «پرواز همای» لغو شد

جام جم نوا: کنسرت پرواز همای که قرار بود از امشب (۲۰ خرداد) لغایت ۲۴ خرداد در تالار وزارت کشوربرگزار شود، لغو شد.
کد خبر: ۸۰۶۶۴۲
کنسرت «پرواز همای» لغو شد

پرواز همای با تایید این خبر، علت اصلی لغو شدن این کنسرت را ذکر نکرد گفت: «این کنسرت به زمان دیگری موکول می‌شود که تاریخش را در روزهای آینده اعلام می‌کنیم.»
در حالی که همه بلیت‌های کنسرت پرواز همای در مدت زمان کوتاهی به فروش رفته بود، حال باید دید دلیل اصلی لغو این اجرا چه بوده است و سرانجام حدود ۲۰ هزار مخاطبی که برای این کنسرت بلیت تهیه کرده‌ بودند، چه می‌شود.
لغو کنسرت پرواز همای در حالی اتفاق می‌افتد که این روزها با خبرهای زیادی از لغو شدن کنسرت‌ها مواجه هستیم و هر چند گروه‌های موسیقی مجوز لازم را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد اخذ می‌کنند اما به دلایل دیگر اجراهای‌شان لغو می‌شود.
شاید دردناک‌ترین خبر در دو روز گذشته این بود که کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده نامی کمانچه ایران‌زمین پس از عدم دریافت مجوز از اداره اماکن گفت: «دیگر در ایران برنامه اجرا نمی‌کنم.»

پرواز همای اخیرا ویدیو تصویری «بشر کش ها» را در فضای مجازی منتشر کرده است که موضوع آن به بشر کشی و مسایلی مربوط به تحریم مربوط است

این خواننده در توضیح این موزیک ویدئو گفته بود: «روزهای اوج تحریم ایران بود. همراه با دوستم برای تهیه‌ی یک باطری برای قلب مادرش تمام شهر را زیر پا گذاشتیم، دوستم مادرش را از دست داد. همان شب این شعر و آهنگ را بر علیه کسانی ساختم که مردم و سرزمینم را تحریم کرده‌اند اما از حقوق بشر دم می‌زنند و قرن‌هاست که به همین بهانه به نسل‌کشی در راهِ اهدافِ سیاسیِ‌شان گام برمی‌دارند.».

همای در آن سال ها با انتشار مجموعه «ملاقات با دوزخیان» و کنسرت های خارج از کشور و مصاحبه هایش با رسانه های خارجی، در ایران اجازه کنسرت نداشت و کسی فکر نمی کرد او بتواند در ایان کنسرت دهد اما اخیرا با توجه به مصاحبه هایش و انتشار کلیپ «بشر کش ها » و تلطیف مواضع قبلی اش مجوز کنسرت را از وزارت ارشاد اخذ کرده بود.(عصر ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها