بدافزاری فایل‌هایم را قفل کرده، چه کار کنم؟
کد خبر: ۸۰۱۰۳۱
پرسش و پاسخ: تغییر پسوند فایل‌ها به ECC

سلام عبداللهی از جوانرود کرمانشاه: حدود یک هفته است تمام اطلاعات چندساله رایانه‌ام به پسوند ECC تغییر کرده است. آنتی‌ویروس‌ها هم کاری از پیش نبردند و من ماندم با اطلاعات باارزشی که بی‌ارزش شد.

پاسخ کلیک: متاسفانه رایانه‌ شما در دام باجگیرهای دیجیتال گرفتار شده (ransomware) و اطلاعات ارزشمندتان نیز گروگانی در اختیار این باجگیرها به‌شمار می‌رود. اگر بدشانس بودید باید قید اطلاعات خود را می‌زدید، زیرا بسیاری از باجگیرها اطلاعات را رمزنگاری کرده و هیچ روشی نیز برای خارج کردن اطلاعات از حالت رمز وجود ندارد، اما خوشبختانه برای باجگیری که اطلاعات شما را رمزنگاری کرده (بدافزار TeslaCrypt) ابزاری طراحی شده که به کمک فایل key.dat ذخیره شده در رایانه‌ شما (بدافزار این فایل را ایجاد می‌کند) قادر است اطلاعاتتان را از حالت رمز خارج کند.

برای استفاده از این ابزار ‌باید آن را دانلود کرده و با مشاهده راهنمای موجود در آن، فایل‌ها یا پوشه‌ حاوی فایل‌های رمزنگاری شده را در برنامه فراخوانی کرده و منتظر بمانید تا عملیات رمزگشایی از اطلاعات شما آغاز شود.

توجه داشته باشید فایل Key.dat برای رمزگشایی ضروری است و در صورتی که این فایل روی رایانه‌ شما وجود نداشته باشد، باید قید بازگشت فایل‌های خود را بزنید. همچنین در صورتی که به‌طور کامل از رمزگشایی اطلاعات ناامید شدید، تنها شانس بازگشت اطلاعات شما، ریکاوری هارد‌دیسک و بازیابی کپی‌های قبلی از فایل‌های موردنظر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بدافزار و دانلود ابزار رمزگشا می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید:

http://bit.ly/1HOHFOa

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها