دولت روسیه با اشاره به این‌که درخصوص ازسرگیری مذاکرات صلح میان طرف‌های یمنی از سوی عربستان و قطر تضمین‌هایی دریافت کرده، می‌گوید هرگونه حمله زمینی به یمن خطرناک خواهد بود. این سخنان درحالی بیان می شود که بعد از سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ریاض، عربستان سعودی می‌گوید تمایل دارد یک آتش‌بس 5 روزه را برقرار کند. با این حال خبرهای رسیده از یمن حاکی از ادامه بمباران‌های وحشیانه عربستان است .
کد خبر: ۷۹۵۸۸۱

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت: هرگونه حمله زمینی به یمن خطرناک خواهد بود و بحران فعلی را پیچیده‌تر می‌کند. وی در همین حال یادآور شد، سفرای 2 کشور عربستان و قطر در سازمان ملل تاکید کرده‌اند نشست 17 می (27 اردیبهشت) عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ریاض زمینه را برای از سرگیری مذاکرات صلح میان طرف‌های درگیر در یمن با نظارت سازمان ملل فراهم خواهد کرد. به گزارش ایسنا، سفیر روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که فورا همه اقدامات جنگی در یمن متوقف و مذاکرات از سر گرفته شود.

این در حالی است که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان پنجشنبه گذشته اعلام کرد به طرحی برای اعلام یک آتش‌بس 5 روزه در یمن با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم به شرط تعهد طرف مقابل به توقف عملیات جنگی، فکر می‌کند. اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده جدید سازمان ملل به یمن نیز پنجشنبه در ریاض راه‌های ازسر‌گیری مذاکرات صلح را بررسی کرد.

روز گذشته هواپیماهای عربستان سعودی از بامداد 15 بار شهر صعده و حومه آن را بمباران کردند. این حملات همچنان ادامه دارد. از شامگاه چهارشنبه گذشته استان صعده بشدت از دریا و هوا توسط نیروهای نظامی ارتش عربستان سعودی گلوله باران و بمباران شده است. سرتیپ احمد العسیری، سخنگوی رسمی ائتلاف مسئول یورش و تجاوز به خاک یمن به شبکه خبری العربیه اعلام کرد، ممکن است به همان میزان که در توفان قاطعیت حملاتی را علیه یمن ترتیب داده بودیم این حملات را تکرار کنیم،‌ اما این بار اقدام نظامی زمینی هم ممکن است، زیرا تمام گزینه‌ها برای مقابله با حوثی‌ها باز است. روز گذشته منابع خبری یمن با تائید خبر سرنگونی یک بالگرد آپاچی عربستان سعودی اعلام کردند این بالگرد در حالی که حریم هوایی یمن را نقض کرده و در آسمان البقع در حال پرواز بود، هدف قرار گرفت. ساعاتی پس از انتشار خبر سرنگون شدن این بالگرد، عربستان تائید کرد که یک بالگرد آپاچی این کشور به‌دلیل نقص فنی در نجران فرود اضطراری کرده است. به این دلیل بسیاری از کارشناسان نظامی عربستان را شکست خورده این جنگ می‌دانند و می‌گویند تنها دستاورد عربستان سعودی در این جنگ کشته‌ها و ویرانی‌هایی است که به بار آورده و همچنان در حال ارتکاب جنایات جنگی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها