پرونده​ای برای تفرجگاه​ها

بوستان‌های محبوب ایرانی

بوستان‌های آب و آتش و طالقانی را می‌توان از بوستان‌های مناسب برای خانواده‌ها و جوانان دانست، زیرا این دو بوستان به وسیله پل طبیعت به تپه‌های عباس‌آباد وصل شده و شهروندان می‌توانند لحظات خاطره‌انگیزی را در آنجا تجربه کنند.
کد خبر: ۷۹۱۵۵۳
بوستان‌های محبوب ایرانی

در این پارک‌ها خدمات مناسبی به شهروندان ارائه می‌شود، خدماتی مانند کالسکه‌رانی، آب‌نما، برج آتش و پیست اسکیت. برای رسیدن به این پارک نیز باید این آدرس را دنبال کرد: اتوبان حقانی، چهارراه جهان کودک و ضلع جنوبی اتوبان. این در حالی است که شهروندان این امکان را دارند که از اتوبان حقانی و کوچه کنار پارک که در ضلع غربی آن قرار دارد به پارک دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است پل طبیعت یک پل سه طبقه پیاده‌رو است که در تهران قرار دارد و از مهر ۱۳۹۳ افتتاح شده است. این پل از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد. طول این پل ۳۰۰ متر بوده و سازه‌اش ۲۰۰۰ تن است. پل طبیعت بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران محسوب می‌شود. این پل زیر نظر شرکت نوسازی عباس‌آباد ساخته شده و برای ساخت آن ۱۴ هزار قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع ۴۰ متری زمین برشکاری، سر هم و نصب شده است. با ساخت پل طبیعت بوستان طالقانی در شرق و آب و آتش و بنادر در غرب زمین‌های عباس‌آباد به هم متصل می‌شوند.

ائل گلی

مجموعه ائل گلی یکی از زیباترین و باصفاترین گردشگاه‌های ایران در شهر تبریز است که با آب و هوای تمیز، فضای سبز دل‌انگیز و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد.

این مجموعه با وسعت 70 هکتاری، در هفت کیلومتری مرکز شهر تبریز و در جنوب شرقی آن بنا شده است و در آن استخری به مساحت پنج هکتار وجود دارد. در جنوب آن نیز تپه بلندی است که جنگل کاری شده و آب از آن تپه به صورت آبشاری زیبا سرازیر می‌شود.

باغ ارم

باغ ارم یک باغ ایرانی ـ تاریخی در شیراز است و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی می‌شود. تاریخ ساخت و بنیانگذار اولیه باغ ارم شیراز، بدرستی مشخص نیست؛ ولی توصیف‌هایی از آن در سفرنامه‌های متعلق به قرن دهم و یازدهم هجری آمده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها