فستیوال فیلم تریبکا از عینک‌های واقعیت مجازی برای کاربردی جدید استفاده می‌کند

عینک‌های واقعیت مجازی در فستیوال فیلم

عینک‌های واقعیت مجازی در جشنواره فیلم تریبکا برای ارائه سیستم جدیدی برای شرح روایی داستان به کار گرفته خواهند شد و حتی پیش از شروع این فستیوال، استقبال ویژه‌ای از این کاربرد جدید عینک‌های واقعیت مجازی به عمل آمده است.
کد خبر: ۷۸۸۹۷۰
عینک‌های واقعیت مجازی در فستیوال فیلم

جام جم کلیک: روایت داستان تقریبا ریشه در تاریخ بشر دارد، در انسان‌های دوران باستان راویان بر روی یک سکو قرار می‌گرفتند و با تکیه بر احساس، صدا و البته حافظه خود به روایت داستان می‌پرداختند، این روند با اختراع کاغذ دچار تحول شد و به تدریج کتاب جای حافظه خالی را گرفت، با ورود به عصر الکترونیک، میکروفون‌ها و بلندگوها توانستند شرح روایی داستان‌ها را به مرحله جدیدی وارد کنند و پس از مدتی نیز با ایجاد رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون، راوی از مقابل چشمان به پشت صحنه انتقال یافت. با ساخته شدن دستگاه‌های همراه بود که جهش بعدی در این روایت اتفاق افتاد و کتاب‌های صوتی توانستند همراه همیشگی انسان‌ها باشند ولی این چرخه ادامه داشته و پایانی را نمی‌توان برای آن متصور بود. در آخرین دور از این چرخه پیشرفت، مسئولان یکی از فستیوال‌های فیلم در ایالات متحده آمریکا توانسته‌اند تا با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، داستان‌گویی مجازی را نیز برای مخاطبین مهیا سازند.

در جشنواره فیلم تریبکا، بسیاری از شرکت‌کنندگان با هیجان تجربه شرح روایی جدید داستانی روبرو خواهند بود. در این بخش جدید که از امسال به این فستیوال افزوده شده است، کاربران با به چشم زدن عینک‌های واقعیت مجازی، خود را در دل داستان حس خواهند کرد و عملا نوع جدیدی از رسانه روایی برای انسان‌ها پدید خواهد آمد که هنوز معلوم نیست که پس از مواجهه با واقعیت آن، چه بازخوردی صورت بگیرد و این ابداع در ابتدای امر به فراموشی سپرده شده و یا به یک رسانه محبوب تبدیل شود. برای پاسخ این سوال باید تا پایان این جشنواره به انتظار نشست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها