استفاده از عینک واقعیت مجازی برای ایجاد انگیزش ورزشی

دوچرخه سواری مجازی در خانه

گروهی از طراحان نرم‌افزاری موفق شدند تا با تلفیق عینک‌های واقعیت مجازی و ورزش دوچرخه سواری، یک ابزار جدید به نام Widerun را بسازند که شما را با واقعیت مجازی به سوی ورزش می‌کشاند.
کد خبر: ۷۸۸۶۶۷
دوچرخه سواری مجازی در خانه

جام جم کلیک: عینک‌های واقعیت مجازی در دنیای امروزی ما هنوز شیء ناشناخته‌ای محسوب می‌شوند ولی شرکت‌های مختلفی در حال تلاش برای بهبود کاربری‌های این عینک‌ها هستند و تیم‌های توسعه نرم‌افزاری و بعضا سخت‌افزاری با تلاش برای ساخت محصولات مختلف، به سراغ کاربری‌هایی می‌روند که پیش از این کمتر به آن‌ها توجه شده بود.

یکی از محصولاتی که بر اساس همین منوال ساخته شده است، یک ابزار ویژه به نام Widerun است که در حقیقت از یک دوچرخه، یک نرم‌افزار شبیه ساز و یک سکوی ویژه برای کنترل دوچرخه ساخته شده است و می‌تواند با دو مدل محبوب عینک‌های واقعیت مجازی یعنی سامسونگ گیر R و اوکولوس ریفت کار کند.

سازنده این دستگاه می‌گوید که انگیزه بسیاری از افراد برای پرهیز از ورزش، محیط‌های تکراری است و با کمک Widerun می‌توان به دوچرخه سواری در بسیاری از نقاط آمریکا پرداخت در حالی که فرد در واقعیت از خانه خود خارج نشده است. البته یکی از سوال‌های مهم در این زمینه را باید مشکل عینک‌های واقعیت مجازی و حالت حرکت‌زدگی و حس تهوع ناشی از استفاده از آن‌ها دانست که سازندگان Widerun می‌گویند که این امر به علت عدم تطابق این عینک‌ها و واقعیت جهان است و به همین دلیل نیز آن‌ها محصول خود را تا حد ممکن با واقعیت همخوان کرده‌اند. شما می‌توانید با Widerun به نقاط مختلفی سفر کنید و ازادانه گردش کنید و حتی سیستم سکوی دوچرخه می‌تواند برای شما شیب‌ها را نیز شبیه‌سازی کرده و رکاب زدن را دشوارتر سازد تا حسی واقعی از محیط داشته باشید. شایان ذکر است که این محصول هنوز در مرحله جذب سرمایه‌گذار قرار دارد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها