اگر شما هرگز به سایت فیس بوک سرنزده باشید باز هم ممکن است که این شبکه اجتماعی اطلاعات مربوط به عادات کاربری شما را جمع آوری کرده باشد.
کد خبر: ۷۸۶۵۵۵
ادعای فیس بوک: ردگیری افراد غیرکاربر به خاطر نقص فنی

به گزارش جام جم کلیک: بررسی‌های کمیسیون حریم شخصی بلژیک نشان می‌دهد که فیس بوک از کوکی‌های مرورگرهای کاربران برای ردگیری آنها و بررسی تاریخچه استفاده آنها از اینترنت بهره گرفته است.

با توجه به گستردگی دامنه استفاده از فیس بوک و انتشار لینک‌های بسیاری از سایت‌ها در آن بسیاری از کاربران در معرض نقض حریم شخصیشان توسط فیس بوک قرار گرفته‌اند. همچنین بیش از 13 میلیون وب سایت دکمه لایک فیس بوک را صفحات مختلف خود مورد استفاده قرار داده‌اند که این امر دسترسی فیس‌بوک به کاربران آنها را ممکن می‌کند.

همچنین استفاده از پلاگین‌های اجتماعی برای افزودن کوکی‌ها به مرورگرهای کاربرانی که از فیس بوک استفاده نمی‌کنند نیز مشکل جدی دیگری است که به معنای نقض قوانین حقوق مالکیت معنوی در بسیاری از کشورهاست.

با تشدید جو منفی نسبت به فیس بوک، ریچارد آلن معاون اروپایی این شرکت مدعی شده که ردگیری کاربران ناخواسته بوده و علت آن یک نقص فنی در فیس بوک بوده که موجب شده اطلاعات برخی کاربران اینترنت که عضو فیس بوک نبوده اند هم ردگیری شود. وی افزوده که این کار به طور عمدی صورت نگرفته و قرار است مشکل مذکور برطرف شود. در عین حال رسیدگی مستقل به موضوع توسط نهادهای رگولاتوری در کشورهای مختلف در جریان است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها