مستندات جدیدی از شنود مکالمات کاربران فیس‌بوک به دست آمده است

مسنجر فیس‌بوک، مکالمات شما را به CIA می‌فرستد

یک گروه از متخصصان امنیتی با بررسی رفتار نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک موفق شدند تا دریابند این سیستم، اطلاعات شخصی شما را علاوه بر فیس‌بوک به کجا می‌فرستد که در نهایت مسیر این امر به سازمان CIA ختم شد.
کد خبر: ۷۸۸۱۹۴
مسنجر فیس‌بوک، مکالمات شما را به CIA می‌فرستد

جام جم کلیک: دیگر کمتر کاربری است که از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده کند و درباره مشکلات امنیتی و عدم رعایت قوانین حفظ حریم شخصی در آن چیزی نداند. فیس‌بوک از نظر امنیت کلی بارها ثابت کرده است که اطلاعات کاربران را به سازمان‌های امنیتی آمریکا تحویل می‌دهد ولی به‌تازگی گروهی از متخصصان امنیتی به صورت تخصصی برای بررسی رفتار مسنجر فیس‌بوک، دست به یک سری آزمایش‌ها زده‌اند که نتایج آن بسیار واضح بوده است و نشان از شنود اطلاعات کاربران این نرم‌افزار توسط سازمان CIA داشته است.

این گروه با اجرای نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک در محیطی کنترل شده به ردیابی آدرس آی‌پی وب‌سایت‌های مقصد اطلاعات این نرم‌افزار پرداختند و پس از مدتی تلاش متوجه شدند که نه‌تنها اطلاعات گفتگوی متنی شما به وب‌سایت فیس‌بوک ارسال می‌شود بلکه تعداد زیای آی‌پی نسخه 6 در لیست مقاصد ارسال این اطلاعات وجود دارند که متعلق به سازمان CIA هستند و این به این معنی است که وقتی درحال گفتگوی اینترنتی با نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک هستید، عملا دولت آمریکا از تک‌تک گفته‌های شما با خبر خواهد بود.

البته این اقدام فیس‌بوک به‌صورت مستقیم به سازمان CIA مرتبط نیست بلکه شرکتی به نام Recorded Future در پشت پرده این شنود اطلاعات قرار دارد که این تیم امنیتی با بررسی و انجام تحقیقاتی اندک متوجه شده‌اند که بخش عمده بودجه این شرکت توسط سازمان CIA تامین می‌شود و به عبارت دیگر، کمپانی Recorded Future، یک پوشش برای اقدام‌ به نقض حقوق حریم شخصی افراد است و سازمان CIA بدون اینکه به‌صورت مستقیم خود را در این ماجرا دخیل کند، از این شرکت استفاده کرده است. فیس‌بوک هنوز عکس‌العمل خاصی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها