رنگ آسمان

باز هم ریزگرد

رنگ آسمان

بارش پراکنده در برخی مناطق

بتدریج با جو پایدار این روزها خداحافظی خواهیم کرد و مقدمه آن افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در برخی مناطق کشور است. این شرایط حضور بهار را پررنگ‌تر می‌کند.
کد خبر: ۷۸۵۶۳۸
بارش پراکنده در برخی مناطق

دیروز: در بیشتر مناطق، آسمان صاف تا قسمتی ابری بود. البته از اواخر دیروز در جنوب غرب، تا حدی غرب و دامنه‌های زاگرس، افزایش ابر و بارش‌های خفیف رخ داد.

امروز: پیش‌بینی می‌شود در جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، مناطقی از شرق و مناطقی از مرکز، رشد ابر و بارش‌های پراکنده رخ دهد. همچنین امروز بر سرعت وزش باد در استان‌های گیلان و اردبیل افزوده می‌شود.

فردا: باز هم بارش‌های پراکنده در مناطقی از میهن، بخصوص در نیمه شرقی ادامه دارد. روند افزایشی دما فردا نیز تداوم خواهد داشت و حتی کمی غیرطبیعی می‌شود.

آینده‌نگری: روز جمعه هوا در برخی مناطق، مانند تهران باز هم گرم‌تر خواهد شد. در این روز سامانه پر‌انرژی بارش‌زایی که دیروز از آن گفتیم، نیمه غربی را فرا می‌گیرد. بتدریج روز شنبه هفته آینده در نیمی از کشور بارش‌های رگباری، همراه با آذرخش و وزش باد شدید خواهیم داشت. روز یکشنبه نیز این وضع به شکل گسترده‌تری ادامه دارد. بارش‌های تهران، استان البرز و چندین استان دیگر در روزهای ابتدایی هفته آینده چشمگیر خواهد بود. شما اولین نفراتی هستید که از این موضوع باخبر می‌شوید.

آسمان‌نگری: بهار بغض کرده بود، چشمان آبی‌اش در هم شد، مثل تابلویی از ابر و باد. اندکی بعد آرام آرام اشک می‌ریخت. مردم گمان می‌کردند از آسمان، باران پراکنده فرومی‌افتد!

خبر بد: خبر بد این‌که طی روزهای آینده بر سرعت وزش باد در نیمی از کشور افزوده می‌شود. این وزش باد در برخی مناطق خیلی شدید است و می‌تواند به برخی تاسیسات برق‌رسانی و مخابراتی آسیب برساند.

خبر خوب: طی روزهای باقیمانده از فروردین‌ماه در بیشتر مناطق کشور بارش‌ها فراتر از میانگین درازمدت خواهد بود.

احسان مرادی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها