کامپیوترهای جیبی اینتل روانه بازار خواهند شد

کامپیوتر ویندوزی در جیب شما

شرکت اینتل سرانجام در پایان هفته جاری میلادی و ابتدای هفته آینده شمسی برای عرضه کامپیوترهای قلمی خود اقدام خواهد کرد و آن را از طریق وب‌سایت‌های آنلاین به فروش خواهد رساند.
کد خبر: ۷۸۵۰۸۱
کامپیوتر ویندوزی در جیب شما

جام جم کلیک: پدیده کامپیوترهای قلمی به‌صورت روزافزونی با استقبال روبرو می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای ساخت این محصولات علاقه نشان می‌دهند ولی مشکل اصلی بیشتر این محصولات این است که سیستم‌های عامل موجود بر روی آن‌ها را یا اندروید و یا گوگل کروم تشکیل می‌دهد و به این ترتیب نمی‌توان انتظاری فراتر از یک تلفن همراه هوشمند یا یک تبلت را از کامپیوترهای قلمی این‌چنینی داشت ولی شرکت اینتل این ساختار را متحول کرده است زیرا کامپیوترهای قلمی نیرومندی را روانه بازار خواهد کرد که سیستم‌عامل ویندوز را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

این کامپیوترها درحقیقت دانگل‌های یواس‌بی ویژه‌ای هستند که با اتصال آن‌ها به نمایشگرهایی که امکان استفاده از ورودی یو‌اس‌بی را دارند، می‌توان این نمایشگرها را به یک کامپیوتر تبدیل کرد. به این ترتیب می‌توان کامپیوتری نسبتا نیرومند را همواره در اختیار داشت و آن را در جیب لباس خود حمل کرد.

این محصول که دارای رده‌های مختلفی از قدرت است در پایان هفته جاری میلادی یعنی روزهای شنبه و یکشنبه در بازارهای آنلاین بزرگی مانند آمازون عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه این کامپیوتر در بازار آمریکا برابر با 110 دلار است که این مدل دارای امکانات سخت‌افزاری مطلوبی خواهد بود که شامل این موارد هستند: پردازنده اینتل اتم، 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه SSD و سیستم‌عامل لینکوس. حال اگر به‌جای لینوکس بخواهید از سیستم‌عامل ویندوز 8.1 بر روی این دستگاه بهره ببرید نیز کافی است تا 150 دلار برای خرید آن پرداخت نمایید که عملا قیمت بسیار مطلوبی برای یک کامپیوتر ویندوزی همراه به‌حساب می‌آید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها