مدیرکل محیط زیست لرستان گفت:، احیای تالاب‌ها در سطح ملی و استانی در دستور کار قرار گرفته و چنانچه اعتباراتی تخصیص یابد تالاب پلدختر احیا می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۱۳۱

به ‌گزارش ایلنا، مهرداد فتحی بیرانوند درباره آسیب‌رسانی معادن به محیط زیست، افزود: حوزه فعالیت معادن در دو منطقه حفاظت شده و آزاد تعریف شده است.

وی با اشاره به این‌ که فعالیت در مناطق حفاظت شده ممنوع است و در مناطق آزاد باید از محیط زیست استعلام گرفته شود، گفت: پیشنهاد شد صاحبان معادنی که مجوز فعالیت در مناطق حفاظت‌شده را دارند معادن خود را با معادن خارج از مناطق حفاظت شده جایگزین کنند.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: پاسگاه تالاب پلدختر در حال احداث است و احیا تالاب‌های دورود و بروجرد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌ که دریاچه گهر یک سرمایه ملی قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این ‌که دریاچه گهر ظرفیت محدودی در زمینه ورود گردشگر دارد، سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه احداث جاده به منظور دسترسی به این دریاچه مخالف است.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده این سازمان در ایام نوروز، عنوان کرد: در مناطق طبیعی تحت مدیریت محیط زیست کشیک‌ها و گشت‌های کنترلی شبانه‌روزی چه در مناطق حفاظت شده و چه در مناطق دیگر مستقر می‌شوند.در سال‌های اخیر تالاب‌های بسیاری به دلیل خشکسالی و کم‌آبی خشک شده است که خشکی این تالاب‌ها یکی از عوامل بروز ریزگردهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها